اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » شایعاتی در مورد گوگل پیکسل ۷a

شایعاتی در مورد گوگل پیکسل ۷a

ما انتظار داریم که گوگل Pixel 7a یک موفقیت بزرگ دیگر در بازار تلفن‌های همراه میان رده باشد و به راحتی تاج و تخت را از Pixel 6a ربوده و به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های پیکسل موجود در سال 2023 تبدیل شود!

آیدا ملائی
آیدا ملائی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

آیا شما از علاقه‌مندان به تکنولوژی هستید؟ آیا به دنبال دستگاه جدیدی برای خرید هستید؟

اگر پاسخ شما بله است، پس این مقاله را حتماً بخوانید! در اینجا همه چیز درباره یکی از محصولات جدید گوگل، یعنی گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۷a را خواهید دید. همه ما با گوگل آشنایی داریم و انتظار می‌رود این شرکت در سال ۲۰۲۳ با یک دستگاه بی‌نظیر و کارآمد برخورد کند.

بر اساس شایعاتی که منتشر شده‌، به نظر می‌رسد گوگل Pixel 7a می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده امسال باشد. بااین‌حال،

آیا این گوشی واقعاً به انتظارات ما خواهد پاسخ داد؟ آیا شایعات و احتمالاتی که درباره این دستگاه منتشر شده‌اند، صحت دارند؟

در این مقاله، همه چیز را در مورد گوگل Pixel 7a از جمله مشخصات فنی، طراحی، قیمت و تاریخ عرضه آن را بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال دستگاهی هستید که عملکرد عالی و قیمت نسبتاً مناسبی داشته باشد، ما را دنبال کنید تا از آخرین اخبار مربوط به گوگل Pixel 7a باخبر شوید.

ممکن است دوست داشته باشید

هرآنچه که درباره گوگل پیکسل ۷a می‌دانیم

مقرون‌به‌صرفه‌ترین تلفن سال گوگل تقریباً در راه است!

به‌احتمال زیاد گوگل Pixel 7a به‌زودی سکان هدایت را از Pixel 6a گرفته و خود آن را در دست خواهد گرفت و به گوشی مقرون‌به‌صرفه بعدی در مجموعه تلفن‌های همراه گوگل تبدیل خواهد شد. در ادامه به بررسی شایعات و اخبار منتشر شده از این محصول مورد انتظار می‌پردازیم.

تاریخ انتشار گوگل Pixel 7a

درحالی‌که برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند مانند اپل تمایل دارند به برنامه‌های عرضه سالانه یکسانی پایبند باشند، حداقل الگوی اعلام/تاریخ عرضه گوگل برای گوشی‌های هوشمند Pixel A، غیرقابل‌پیش‌بینی بوده است.

در سال ۲۰۱۹، گوگل در کنفرانس I/O خود در ماه مه Pixel 3a را معرفی کرد و در همان روز پیش‌فروش‌ها را در دسترس قرار داد. گوگل تا اوایل آگوست ۲۰۲۰ پیکسل ۴a را معرفی نکرد، درحالی‌که معرفی پیکسل ۵a تا ۲۶ آگوست ۲۰۲۱ به تعویق افتاد. همچنین Pixel 6a در ماه مه ۲۰۲۲ با عرضه نهایی در ماه آگوست معرفی شد. 

طبق شایعات این امکان وجود دارد که مانند Pixel 6a 2022 این شرکت Pixel 7a را در Google I/O که قرار است در ۱۰ مه ۲۰۲۳ برگزار شود، معرفی کند و طرفداران بتوانند بلافاصله پس از رویداد با ارسال در ۱۱ می، گوشی را خریداری کنند. 

شایعاتی در مورد گوگل پیکسل 7a

قیمت گوگل پیکسل ۷a

درحالی‌که گوگل دوست دارد قیمت‌ها را بین نسل‌ها ثابت نگه دارد، شایعات حاکی از آن است که پیکسل ۷a در شرف گران‌تر شدن است. قیمت گوگل Pixel 7a در زمان عرضه ۴۹۹ دلار خواهد بود که ۵۰ دلار در مقایسه با پیکسل ۶a افزایش یافته است. اگرچه شنیدن آن قطعاً ناامیدکننده است، اما باتوجه‌به پیشرفت‌هایی که ۷a نسبت به مدل‌های قبلی خود خواهد داشت، تا حدودی منطقی است.

مشخصات فنی  گوگل پیکسل ۷a

به همان اندازه که طراحی مهم است، مشخصات آن نیز اهمیت دارد؛ بنابراین، ما چه انتظاری از این محصول داریم؟ در ادامه به بررسی اخبار منتشر شده از مشخصات فنی گوگل Pixel 7a خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

طراحی و بدنه

گوشی‌های سری Pixel A اغلب از پرچم‌دار پیکسلی که قبل از آن‌ها عرضه شده بود الهام می‌گیرند، و به نظر می‌رسد که برای Pixel 7a تفاوتی نخواهد داشت. گوگل Pixel 7a بسیار شبیه پیکسل ۷ و ۷ پرو که قبل از آن عرضه شده بودند، خواهد بود؛ البته با یک تفاوت اساسی! به نظر می‌رسد قاب اطراف نمایشگر گوشی هوشمند بسیار ضخیم‌تر از نمونه موجود در پیکسل ۷ است. همچنین دوربین پیکسل ۷a با یک نوار دوربین عقب سرزنده‌تر و ضخیم‌تر عرضه می‌شود که اکنون با قاب کناری فلزی پیوند می‌خورد تا ظاهری منسجم‌تر و دلپذیرتر ایجاد کند.

بر طبق شایعات، درحالی‌که صفحه‌نمایش شیشه‌ای است، پشت گوشی از پلاستیک ساخته شده است. اگرچه این برای طرفداران گوشی‌های هوشمند فلزی و شیشه‌ای ناامیدکننده است؛ اما کاملاً تعجب‌آور نیست. زیرا مدل‌های پیکسل A معمولاً از مواد ارزان‌تر ساخته می‌شوند تا با قیمت‌های پایین‌تر به فروش برسند. به‌عنوان‌مثال، Pixel 6a دارای پشتی پلاستیکی بود.

گوگل Pixel 7a دارای نمایشگری با بریدگی سوراخ در مرکز برای دوربین سلفی است. در اطراف پشت نوار دوربین نمادین گوگل قرار دارد که به طور مشخص طراحی عقب را به دو قسمت تقسیم می‌کند. 

طبق گزارش‌ها، گوشی ارزان‌قیمت آینده گوگل تقریباً به اندازه Pixel 6a است و ۰.۲ میلی‌متر بلندتر، ۱.۱ میلی‌متر عریض‌تر و ۰.۱ میلی‌متر ضخیم‌تر است.

مشخصات فنی  گوگل پیکسل 7a
گوگل Pixel 7a: شبیه به پیکسل ۷ و ۷ پرو، قاب ضخیم‌تر، پوشش دوربین با یک نوار ضخیم‌تر و زیبا‌تر، صفحه‌نمایش شیشه‌ای، پشت گوشی پلاستیکی و…

رنگ گوگل پیکسل ۷a

آیا شما نیز در انتظار رنگ جدیدی برای گوشی‌های هوشمند  Pixel 7aهستید؟ خبرهای خوبی در این زمینه وجود دارد، چرا که گوشی جدید گوگل به رنگ آبی آسمانی طراحی شده است! این رنگ شاداب و روشن به نظر می‌رسد و ما به‌شدت منتظریم تا آن را در دست بگیریم. البته، رنگ‌های سفید و خاکستری تیره همچنان در دسترس خواهند بود، اما رنگ آبی آسمانی به طور مشخص تمام نظرات را به خود جلب می‌کند.

نمایشگر گوگل پیکسل ۷a

اگرچه از نظر اندازه، گوگل Pixel 7a تفاوت چندانی با Pixel 6a ندارد، اما اعتقاد بر این است که تلفن مقرون‌به‌صرفه گوگل آینده، نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز را برای تجربه اسکرول بسیار نرم‌تر در مقایسه با ۶۰ هرتز سنتی‌تر در گوشی دریافت می‌کند. 

افشاگری‌ها اشاره می‌کنند که ما شاهد افزایش وضوح برای نمایشگر نخواهیم بود: Pixel 7a در وضوح +FHD باقی خواهد ماند. جدای از آن، گوگل Pixel 7a همچنان با صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی OLED FHD+، درست مانند نمایشگر Pixel 6a، عرضه خواهد شد، بنابراین افرادی که با دستگاه قبلی آشنا هستند، خود را در آب‌های شناخته شده خواهند یافت. کنتراست عالی، رنگ‌های خوب و زوایای دید به همان اندازه همگی احتمالاً از ویژگی‌های ضروری نمایشگر Pixel 7a خواهند بود.

دوربین گوگل پیکسل ۷a

دوربین گوگل Pixel 7a با دوربین‌های پیکسل ۷ و ۶a بسیار متفاوت خواهد بود. همان سیستم دوربین دوگانه قدیمی متشکل از دوربین‌های عریض و فوق‌عریض که در اکثر پیکسل‌های مقرون‌به‌صرفه جزء اصلی‌ترین پیکسل‌های مقرون‌به‌صرفه بوده‌اند، مطمئناً بازگشته است، اما این اعداد را به سطوحی افزایش می‌دهد که حتی این تلفن جدید هم نمی‌تواند به آن برسد.

اجماع فعلی شایعات این است که گوگل Pixel 7a دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با وضوح فوق‌العاده بالا خواهد بود که یک تغییر بزرگ نسبت به دوربین تنها ۱۲ مگاپیکسلی موجود در Pixel 6a  سال گذشته است. این یک تغییر عظیم است که مطمئناً پیامدهای بزرگی برای کیفیت تصویر درک شده گوگل Pixel 7a خواهد داشت. وضوح تقریباً پنج برابر بیشتر تنها جنبه دوربین نیست که کیفیت کلی را بهبود می‌بخشد، این خود سنسور است که بیشتر پیشرفت‌ها را به همراه خواهد داشت.

دوربین گوگل پیکسل 7a
تفاوت دوربین سلفی و اصلی گوگل پیکسل ۷a با دوربین‌های پیکسل ۷ و ۶a

گوگل Pixel 7a با سنسور دوربین جدیدی از شرکت سونی به نام IMX787 به بازار عرضه خواهد شد. این سنسور جدید قابلیت بهبود عملکرد دوربین را دارد و به‌خصوص در مقایسه با سنسور قدیمی IMX363 استفاده شده در Pixel 6a و پیکسل‌های قبلی، پیشرفت قابل‌توجهی دارد. همچنین، دوربین فوق‌عریض Pixel 7a نیز از سنسور جدیدی به نام Sony IMX712 بادقت ۱۳ مگاپیکسل استفاده خواهد کرد که این تازه‌سازی در مقایسه با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی Sony IMX386 در پیکسل ۶a و پیکسل‌های قدیمی، ارتقای قابل‌توجهی را در دوربین فوق‌عریض به همراه خواهد داشت. 

از نظر دوربین سلفی، گوگل Pixel 7a یک لنز ۸ مگاپیکسلی خواهد داشت که همان لنز پیکسل ۶a است. اگرچه این یک ارتقا قابل‌توجه نیست، اما دوربین جلویی پیکسل ۶a عکس‌های بسیار خوبی گرفت و انتظار می‌رود که دوربین جلویی گوگل Pixel 7a نیز به همین خوبی عمل کند.

پردازنده و عملکرد گوگل پیکسل ۷a

جای تعجب نیست، گوگل Pixel 7a از چیپست Tensor G2 بهره می‌برد که در کنار سری پیکسل ۷ گوگل در اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی شد. Tensor G2 عمدتاً از نظر معماری شبیه به نسل قبلی خود است. این واقعیت که Tensor G2 یک تراشه پرچم‌دار است، یک نقطه فروش بزرگ برای میان‌رده‌ها خواهد بود. این پردازنده بر روی فرایند ساخت ۵ نانومتری ساخته شده است و با پیکربندی ۲+۲+۴ عرضه می‌شود. دو هسته ARM Cortex-X1 با عملکرد بالا، دو هسته Cortex-A78 میان‌رده و در نهایت، چهار هسته کارآمد Cortex-A55.

در مجموع، به‌احتمال زیاد باید انتظار داشته باشیم که گوگل Pixel 7a به اعداد عملکردی بسیار مشابه پیکسل ۷ و ۷ پرو دست یابد، هرچند که فاصله چندانی با پیکسل‌های نسل قبلی ندارد. اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که چیپست Tensor هرگز در مورد عملکرد خام نبود، بلکه پلتفرمی است که هوش مصنوعی روی دستگاه و یادگیری ماشین را بهبود می‌بخشد که هر دو در این روزگار اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

عملکرد تراشه‌ی Tensor G2 (گوگل پیکسل ۷ و ۷Pro) و Tensor G1 (گوگل پیکسل ۶a و ۶)

علاوه بر تنسور G2، گوگل Pixel 7a با مقدار استثنایی ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود که در مقایسه با پیکسل ۶a، ۲ گیگابایت بیشتر است. این یک ارتقا شگفت‌انگیز برای یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه است و برای پیکسل‌های پرچم‌دار بسیار مناسب‌تر است. ازآنجایی‌که پیکسل ۷ نیز با ۸ گیگابایت رم عرضه شد، انتظار داریم گوگل Pixel 7a نیز قابلیت‌های multi-tasking مشابهی داشته باشد.

از طرفی Pixel 6a تنها با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه شد و هیچ راهی برای افزایش آن از طریق کارت microSD وجود نداشت، گوگل Pixel 7a می‌تواند آن را تغییر دهد. طبق گفته کاربران توییتر، Pixel 7a  دارای ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد بود. به‌احتمال زیاد از فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا مانند نسخه قبلی پشتیبانی نمی‌کند، اما همچنان دوبرابر چیزی است که قبلاً دریافت کرده‌اید.

قابلیت اتصال گوگل پیکسل ۷a

دقیقاً مانند Pixel 6a و جدیدترین Pixels، گوگل Pixel 7a یک دستگاه با قابلیت ۵G خواهد بود که از هر دو زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave 5G پشتیبانی می‌کند. این بدان معنی است که شما می‌توانید از هر دو باند پایین و باند بالا بهره‌مند شوید

سیستم‌عامل گوگل پیکسل ۷a

برخلاف تلفن‌های قدیمی Nexus، سری Pixel برداشتی کاملاً منحصربه‌فرد از Android ارائه می‌کند که بر زیبایی‌شناسی تمیز تمرکز دارد و ابزارها و ویژگی‌های مجهز به هوش مصنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد. بعید است که گوگل Pixel 7a این روند را بشکند. در واقع، تنها سؤالی که در مورد تجربه نرم‌افزاری این گوشی وجود دارد این است که آیا با اندروید ۱۳ عرضه می‌شود یا با اندروید ۱۴ از جعبه خارج می‌شود.

احتمالاً تنها چند هفته قبل از اندروید ۱۴ شاهد عرضه گوگل Pixel 7a خواهیم بود، که در مسیر انتشار دیگری در آگوست امسال قرار دارد. اگر گوگل گوشی هوشمند میان‌رده بعدی خود را در ماه جولای عرضه کند، اندروید ۱۴ یکی از اولین به‌روزرسانی‌های بزرگ آن پس از راه‌اندازی خواهد بود و یک سورپرایز برای دارندگان جدید خواهد بود. 

سیستم‌عامل گوگل پیکسل 7a
گوگل پیکسل ۷a با اندروید ۱۳ یا ۱۴

باتری گوگل پیکسل ۷a

اگرچه تأیید نشده است، اما اندازه باتری گوگل Pixel 7a احتمالاً چندان غافلگیرکننده نخواهد بود و مطمئناً در محدوده ۴۴۰۰ تا ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی قرار خواهد گرفت.

سرعت شارژ گوگل پیکسل ۷a

به نظر نمی‌رسد که گوگل در مورد سرعت شارژکردن همگام با رقبای چینی خود باشد. درحالی‌که گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه وان پلاس، شیائومی و موتورولا ۵۰ وات را پشت سر گذاشته‌اند (برخی از آن‌ها حتی ۱۲۵ وات توان دارند)، Pixel 6a با تنها ۱۸ وات، مطمئناً سریع شارژ نمی‌شود. حتی Pixel 7 و Pixel 7 Pro جزو سریع‌ترین شارژرها نیستند، اما حداقل به وضعیت موجود نزدیک‌تر هستند (۲۱ وات برای پیکسل ۷ و ۲۳ وات در پیکسل ۷ پرو) ازاین‌رو دوست داریم شاهد افزایش سرعت گوگل Pixel 7a باشیم.

بااین‌حال، چیزی که در بخش شارژ وجود دارد، می‌تواند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم باشد که در پیکسل‌های مقرون‌به‌صرفه جدید است؛ اما شایعات حاکی از آن است که شارژ بی‌سیم به ۵ وات محدود خواهد شد، هرچند، ما نسبت به افزایش سرعت قابل‌توجهی از طریق کابل USB-C چندان مطمئن نیستیم.

آنچه از گوگل پیکسل ۷aمی‌خواهیم ببینیم

پنج کار کلیدی که گوگل می‌تواند انجام دهد وجود دارد که گوگل Pixel 7a را به طور قابل‌توجهی بهتر از پیکسل ۶a می‌کند. اگر گوگل می‌خواهد موفقیت ۷a را تضمین کند بهتر است این موارد را بهبود بخشد.

  1. افزایش نرخ رفرش به ۹۰ هرتز 
  2. ارتقا به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی 
  3. عمر باتری بهتر
  4. شارژ سریع‌تر
  5. قیمت پایین‌تر
آنچه از گوگل پیکسل 7aمی‌خواهیم ببینیم
۵ قابلیت منحصدبه فرد در گوگل پیکسل ۷a

جمع‌بندی

ما انتظار داریم که گوگل Pixel 7a یک موفقیت بزرگ دیگر در بازار تلفن‌های همراه میان رده باشد و به راحتی تاج و تخت را از Pixel 6a ربوده و به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های پیکسل موجود در سال ۲۰۲۳ تبدیل شود!

اگر احساس می‌کردید که پیکسل ۷ یا پیکسل ۷ پرو خیلی گران هستند، گوگل Pixel 7a ممکن است همان چیزی باشد که شما می‌خواهید. اگر بتواند مقرون به صرفه بودن یا حداقل قیمت Pixel 6a را حفظ کند، ممکن است یکی از بهترین تلفن‌های اندرویدی امسال باشد.

آیا شما نیز برای داشتن این محصول فوق العاده هیجان زده هستید؟

هر زمان که مطلب جدیدی درباره این محصول بشنویم حتما آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

۲ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط