اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چه خبر از تبلت گوگل پیکسل؟

آیدا ملائی
آیدا ملائی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

تبلت‌ها به‌عنوان یک دستگاه الکترونیکی پرکاربرد و محبوب در بازار فناوری اطلاعات به شمار می‌روند. گوگل، به‌عنوان یکی از شرکت‌های فعال در این حوزه، هر ساله مجموعه‌ای از محصولات جدید خود را به بازار عرضه می‌کند. یکی از این محصولات، تبلت پیکسل که جدیدترین اعضای خانواده گوشی‌های هوشمند پیکسل را تکمیل می‌کند. این تبلت که در رویدادهای Google I/O 2022 و اکتبر ۲۰۲۲ معرفی شد، توجه بسیاری از علاقه‌مندان به فناوری را به خود جلب کرد. در این مقاله، به بررسی آخرین اخبار و شایعات مربوط به جزئیات و ویژگی‌های تبلت گوگل پیکسل، از جمله زمان عرضه، مشخصات فنی و ویژگی‌های جدید آن خواهیم پرداخت. 

اگر شما هم مثل بسیاری دیگر از علاقه‌مندان به تکنولوژی، منتظر عرضه‌ی تبلت جدید پیکسل از شرکت گوگل هستید، پس با ما همراه باشید و اطلاعات جدیدی را درباره‌ی تبلت پیکسل به دست آورید.

 حدس و گمان قیمت و تاریخ عرضه تبلت گوگل پیکسل

باگذشت سال‌ها از عرضه‌ی اولین تبلت‌ گوگل پیکسل، انتظارات برای محصول جدیدی از این خانواده بالا رفته است. گوگل تاکنون اطلاعات کمی در مورد تاریخ عرضه‌ی تبلت پیکسل منتشر کرده است، اما انتظار می‌رود که این محصول در طی سال ۲۰۲۳ عرضه شود. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که چه زمانی دقیقاً این تبلت در دسترس خواهد بود.

درحالی‌که گوگل در Google I/O 2022 به تبلت پیکسل جدید اشاره کرده بود، اما تا کنون اطلاعات زیادی در مورد ویژگی‌ها و عملکرد این محصول منتشر نشده است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد گوگل برای عرضه‌ی تبلت پیکسل جدید تا کنفرانس توسعه‌دهندگان خود در ماه می منتظر نمی‌ماند و ممکن است چند هفته پس از این رویداد این محصول به بازار عرضه شود.

این تبلت به‌عنوان یک مکمل برای سری گوشی‌های پیکسل ۷ معرفی شده است. اما باید منتظر بمانیم تا ببینیم گوگل چه ویژگی‌های جدید و خارق‌العاده‌ای را به این دستگاه اضافه خواهد کرد. باتوجه‌به سابقه گوگل در ارائه محصولات با کیفیت و خلاقانه، انتظار می‌رود تبلت گوگل پیکسل نیز با ویژگی‌های بیشتر و برتر از نسخه‌های قبلی خود، به بازار عرضه شود. در این میان، منتظریم تا بیشتر اطلاعات و جزئیات درباره این دستگاه ارائه شود و امیدواریم تبلت پیکسل، همچون سایر محصولات گوگل، با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شود.

ممکن است دوست داشته باشید

 حدس و گمان قیمت و تاریخ عرضه تبلت گوگل پیکسل

قابلیت‌های تبلت گوگل

گوگل تأیید کرده است که مرورگر وب Chrome با طراحی و احساس جدیدی رونمایی خواهد شد. این به‌روزرسانی شامل ویژگی‌های جدیدی است که به کاربران در استفاده از تبلت گوگل پیکسل کمک می‌کند. در زیر به برخی از این ویژگی‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دسترسی راحت به برگه‌های مختلف به‌دلیل طراحی کنار هم 
  • سازماندهی برگه‌های مرتبط با ضربه‌زدن برروی گروه‌ها 
  • کمک شایان برای بازگرداندن انگشت به برگه (صفحه) قبلی در هنگام کار بین دو برگه با قابلیت اسکرول خودکار به عقب 
  • برای جلوگیری از بسته‌شدن تصادفی، دکمه بستن پنهان زمانی که برگه‌ها خیلی کوچک می‌شوند.
  • برگه‌ها در قالب شبکه با پیش‌نمایش برای کمک به ناوبری سریع‌تر
  • کشیدن و رهاکردن تصاویر، متن و پیوندها از Chrome و به برنامه‌های دیگر مانند Keep، Gmail یا Photos
  • حالت دسکتاپ اجباری برای سایت‌های خاص
  • توسعه یک نسخه بهینه شده برای تبلت از برنامه ساعت 

همچنین تبلت گوگل پیکسل ممکن است با نسخه ۶۴ بیتی اندروید ۱۳ عرضه شود. این امر باید استفاده از حافظه را کاهش دهد، اما به علت عدم پشتیبانی از برنامه‌های ۳۲ بیتی، برخی از برنامه‌ها اجرا نخواهند شد. دکمه جدیدی در نوار وظیفه با عنوان Google Keep که با کلیک بر روی آن، حالت ترسیم Google Keep باز می‌شود هم وجود دارد. 

به‌طورکلی، این به‌روزرسانی امکانات مفید و بهتری را برای کاربران تبلت گوگل پیکسل فراهم می‌کند و باعث بهبود تجربه کاربری آنان می‌شود.

طراحی تبلت گوگل پیکسل

خوشبختانه، ما اطلاعات بیشتری را در رویداد اکتبر گوگل به دست آوردیم و به نظر می‌رسد برخی از شایعات ما را تأیید می‌کند که به‌عنوان نمونه می‌توانید به اخبار منتشر شده در وب سایت خبری خود گوگل مراجعه کنید.

طراحی تبلت گوگل پیکسل

شایعه شماره ۱

خبرها حاکی از آن هستند که توسعه‌دهنده Kuba Wojciechowski، اولین شایعه‌ی مربوط به یک تبلت جدید با برند پیکسل از گوگل را منتشر کرده است. گفته می‌شود که این تبلت قرار است دارای یک نمایشگر بسیار بزرگ با اندازه ۱۰.۹۵ اینچی باشد که با بودجه کم تولید شده است. باتوجه‌به اندازه‌ی نمایشگر، این تبلت گوگل می‌تواند به همان ابعاد آی‌پد ایر اپل نزدیک باشد. گوگل این موضوع را با نمایش طرحی با گوشه‌های گرد صفحه‌ی نمایش تأیید کرده است.

گوگل به طور خاص اعلام کرده است که نمایشگر در این تبلت، در سمت بزرگ‌تر قرار خواهد گرفت. همچنین، گفته شده که گوگل در حال راه‌اندازی این دستگاه برای رقابت با دیگر نمایشگرهای هوشمند مانند Amazon Echo Show 10 و همچنین تبلت‌های دیگر است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که این شایعه در حال حاضر در حال بررسی و ارزیابی است.

شایعه شماره ۲

بر اساس یک شایعه‌ی دیگر، تبلت گوگل پیکسل با کد Tangor ممکن است با قلمی به‌عنوان تبلت گوگل در وب‌سایت Universal Stylus Initiative (USI) عرضه شود. در رویداد اکتبر گوگل، به‌صراحت اعلام کرده است که در حال همکاری با توسعه‌دهندگان برای ایجاد برنامه‌هایی با پشتیبانی از قلم هستند؛ بنابراین، به نظر می‌رسد که تبلت پیکسل احتمالاً با یک قلم عرضه شده و از پشتیبانی از قلم برخوردار خواهد بود. این امکان نیز وجود دارد که قلم مورداستفاده، با استاندارد USI سازگاری داشته باشد و این امکان را فراهم کند که با تبلت پیکسل به‌صورت هماهنگ و قابل‌استفاده باشد. این شایعه نشان می‌دهد که گوگل قصد دارد از قلم به‌عنوان یک ویژگی جدید و جذاب برای تبلت پیکسل خود استفاده کند و این موضوع می‌تواند جذابیت و کاربردی بیشتری به این تبلت بدهد.

شایعات تبلت گوگول پیکسل

شایعه شماره ۳

درباره‌ی Nest Hub با صفحه‌نمایش جداشدنی، شایعاتی وجود داشته است که تابه‌حال به برخی از آن‌ها پی برده‌ایم. از جمله، پایه کد اندروید از یک داک گوگل نام می‌برد که می‌تواند تبلت گوگل را شارژ کند و به آن اجازه دهد تا به‌عنوان یک صفحه‌نمایش هوشمند دوام بیاورد. همین موضوع اخیراً در نسخه‌ای که به طور تصادفی از برنامه Google Home منتشر شده است، دیده شده که دارای ویژگی تنظیم داک تبلت است.

همچنین، یک تصویر جدیدتر از SnoopyTech به بیرون درز کرده است که علاوه بر کلیدهای پاور و صدا، دکمه سوم مرموز را نیز نشان می‌دهد. حدس زده می‌شود که این می‌تواند یک سوئیچ حفظ حریم خصوصی باشد که میکروفون و دوربین را غیرفعال می‌کند. این ویژگی در هاب‌های خانه‌های هوشمند رایج است و به کاربران این امکان را می‌دهد که در صورت نیاز، میکروفون و دوربین را غیرفعال کنند تا حریم خصوصی خود را حفظ کنند.

بنابراین، به نظر می‌رسد که Nest Hub با صفحه‌نمایش جداشدنی می‌تواند یک دستگاه هوشمند چندمنظوره باشد که از قابلیت‌های مختلفی همچون صفحه‌نمایش، شارژ کننده تبلت، میکروفون و دوربین با سوئیچ حفظ حریم خصوصی، بهره ببرد. این ممکن است یک تحول جدید در دستگاه‌های هوشمند خانه باشد و تجربه کاربری را بهبود بخشد. به‌هرحال، هنوز هیچ اطلاعات رسمی در مورد این دستگاه منتشر نشده است و باید صبر کنیم تا گوگل آن را به رسمیت بشناسد و اطلاعات بیشتری به بیرون درز کند.

داک تبلت پیکسل

همچنین تصاویر منتشر شده از فهرست فیس‌بوک، داک تبلت گوگل پیکسل را نشان می‌دهد، و به نظر می‌رسد که تقریباً با نمونه Nest Hub یکسان است. البته با گزینه حذف نمایشگر و استفاده از آن به‌عنوان یک دستگاه مستقل. درز جداگانه‌ای از SnoopyTech در توییتر (در تب جدید باز می‌شود) داک Pixel Tablet Stand را نشان می‌دهد (در تب جدید باز می‌شود) که این تخته را به یک صفحه‌نمایش خانه هوشمند تبدیل می‌کند.

داک تبلت پیکسل

درحالی‌که Nest Hub هنوز در حال کار است، اکنون مشخص است که تبلت گوگل پیکسل با این شایعه Google Dock کار خواهد کرد. گوگل می‌خواهد که تبلت پیکسل هم به‌عنوان تبلت و هم به‌عنوان مرکز خانه هوشمند عمل کند و یا با پایه بلندگو عرضه می‌شود یا به‌صورت جداگانه فروخته می‌شود. به نظر می‌رسد که این تبلت زمانی که از آن استفاده نمی‌شود به این داک متصل می‌شود (به‌صورت مغناطیسی) تا به‌عنوان یک نمایشگر هوشمند عمل کند و سپس هر زمان که نیاز به بردن آن در حین حرکت یا خنک‌شدن با آن روی کاناپه داشتید، سریعاً برداشته می‌شود. در حین اتصال، صفحه‌نمایش رایانه لوحی چرخانه چرخشی از تصاویر را از کتابخانه Google Photos شما نشان می‌دهد.

سایر نکات طراحی این دستگاه

گوگل با رویداد پیکسل ۶ اکتبر خود، تأیید کرده است که در طراحی تبلت پیکسل از مواد و روکش‌های درجه یک استفاده شده است که باعث می‌شود این تبلت به بخشی غیرقابل‌انکار از خانواده پیکسل تبدیل شود. این تبلت دارای ظاهری نرم با گوشه‌های گرد و طراحی مینیمالیستی است و به گفته گوگل، از آلومینیوم بازیافتی با پوشش نانو سرامیک در بالا ساخته شده است که حس راحتی و نرمی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

از طرفی در تصاویر رسمی گوگل، دوربین کوچکی در پشت تبلت قرار دارد و همچنین لوگوی گوگل و پین‌های پوگو نیز در پشت دستگاه قابل‌مشاهده هستند. این تبلت گوگل دارای دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در یک طرف خود خواهد بود. علاوه بر این، این تبلت حداقل در دو رنگ موجود خواهد بود: گچی (سفید) و هازل (یک ترکیب از رنگ‌های قهوه‌ای، سبز و زرد).

یکی از ویژگی‌های جالب این تبلت، امکان تنظیم پالت‌های رنگی برای کاربران است. این ویژگی در جدیدترین گوشی‌های هوشمند پیکسل نیز موجود است و به کاربران این امکان را می‌دهد که پالت‌های رنگی خود را بر اساس صفحه قفل و کاغذدیواری خودتنظیم کنند.

در کل، تبلت گوگل پیکسل با طراحی مینیمالیستی، ظاهری نرم و روکش‌های درجه یک، امکانات جذابی را به کاربران ارائه می‌دهد و انتظار می‌رود که در بازار تبلت‌ها به‌خوبی جای خود را بگیرد.

سایر نکات طراحی گوگل پیکسل

مشخصات تبلت گوگل پیکسل 

مشخصات احتمالی تبلت پیکسل شامل موارد زیادی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

ویژگی‌های شایعه شده:

  • صفحه‌نمایش ۱۲.۴ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ پیکسل
  • حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی
  • دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین جلو ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین دوگانه ۸ مگاپیکسلی
  • باتری ۸۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع ۴۵ واتی
  • سیستم‌عامل اندروید ۱۳
  • پشتیبانی از شبکه‌های ۵G
  • دارای ورودی USB-C و قلم اسپن Pixel Pen
  • قابلیت اجرای بازی‌های پردازش سنگین با تنظیمات بالا
  • تراشه Tensor G2
  • بلندگوهای چهارگانه
  • کانکتور پین POGO برای پایه بلندگو

این مشخصات فنی تبلت گوگل پیکسل به‌صورت احتمالی بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط منابع مختلف تکنولوژیکی و تأیید شده توسط گوگل نیستند و تا رونمایی رسمی دستگاه ممکن است تغییر کنند.

بررسی شایعات

تنها چیزی که گوگل تأیید کرده این است که تبلت گوگل پیکسل از تراشه Tensor G2 خود استفاده می‌کند – همان چیزی که در داخل پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو وجود دارد. این بدان معناست که علاوه بر پشتیبانی از ویژگی‌های هوش مصنوعی قدرتمندی که در تلفن هوشمند Pixel انتظار دارید، برای اکثر برنامه‌ها/بازی‌ها بسیار قدرتمند باشد.

یکی دیگر از اطلاعات کلیدی که درباره تبلت پیکسل شایعه شده، داشتن یک پایه بلندگوی شارژ (احتمالاً اختیاری) است که نه‌تنها دستگاه را شارژ نگه می‌دارد، بلکه آن را به یک صفحه‌نمایش هوشمند بسیار شبیه Nest Hub Max تبدیل می‌کند. با استفاده از این صفحه‌نمایش، کاربران می‌توانند انواع کارها مانند کنترل آسان دستگاه‌های خانه هوشمند در اطراف خانه و استفاده از نمایشگر به‌عنوان یک قاب عکس دیجیتال در زمانی که فعال نیست را انجام دهند.

بررسی شایعات تبلت گوگل پیکسل

تبلت گوگل پیکسل احتمالاً دارای اتصال پین POGO در پشت دستگاه است، که به کاربران این امکان را می‌دهد که به‌راحتی تبلت پیکسل خود را متصل یا باز کنند. برند‌های دیگری همچون Lenovo Smart Tab P10 و Amazon Fire HD 8 Plus، تلاش کرده‌اند تا این امکان را به کاربران خود ارائه دهند، اما به نظر می‌رسد گوگل در طراحی آهنرباهای داک و روکش نانو سرامیکی برای تبلت پیکسل، بیشترین توجه را به سهولت در اتصال و جداشدن تبلت از داک داشته است. این پیاده‌سازی باعث می‌شود تا کاربران به‌راحتی تبلت پیکسل خود را متصل یا جدا کنند. همچنین، روکش نانو سرامیکی این دستگاه طراحی شده است تا زیبایی و راحتی در دست استفاده‌کننده را افزایش دهد.

درحالی‌که تعداد کمی از افراد از تبلت‌های خود برای عکاسی استفاده می‌کنند، جالب است بدانید که هر دو سنسور جلو و عقب سخت‌افزار IMX355 از دوربین سلفی گوگل پیکسل ۶ هستند. در واقع، گوگل اشاره کرده که می‌خواهد این تبلت دارای مقدار مناسبی از ویژگی‌های گوشی هوشمند پیکسل باشد.

حافظه داخلی و رم 

به‌غیراز مواردی که بیان کردیم، طبق برخی گزارش‌های دیگر، تبلت پیکسل به خریداران این امکان را می‌دهد که بین ۱۲۸ تا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشند که هر دو گزینه دارای ۶ گیگابایت رم هستند. 

تبلت گوگل پیکسل، همانند بسیاری از تبلت‌ها، دارای حافظه داخلی و حافظه RAM (رم) است. حافظه داخلی تبلت گوگل پیکسل به عنوان فضای ذخیره سازی برای ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات، مانند عکس‌ها، ویدئوها، برنامه‌ها و فایل‌ها استفاده می‌شود. حجم حافظه داخلی تبلت پیکسل ممکن است در مدل‌های مختلف تبلت متفاوت باشد و معمولاً در حدود ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت قرار دارد.

همچنین، تبلت گوگل پیکسل دارای حافظه RAM (رم) نیز است که برای ذخیره‌سازی موقتی اطلاعات و برنامه‌های در حال اجرا در دستگاه استفاده می‌شود. حجم RAM تبلت پیکسل ۶ گیگابایت است.

حافظه داخلی و رم تبلت گوگل پیکسل باعث امکان اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها با کارایی بالا، ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتر و ارتقای تجربه کاربری کاربران در استفاده از تبلت می‌شود.

حافظه داخلی و رم تبلت گوگل پیکسل

اندروید ۱۳ و تبلت گوگل پیکسل 

به‌طورقطع، تنها چیزی که می‌توانیم در مورد این تبلت بگوییم، آن است که اندروید به آن قدرت و امکانات فوق‌العاده‌ای می‌دهد. با انتشار نسخه‌ی ۱۳ از سیستم‌عامل اندروید، این تبلت نیز با آن همراه خواهد بود و می‌توانید از ویژگی Material You گوگل استفاده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا رنگ پس‌زمینه برنامه‌های خود را با هماهنگی بیشتری انتخاب کنید؛ بنابراین، با انتشار این نسخه‌ی سیستم‌عامل، به‌وضوح می‌توان دید که این تبلت قبل از محصولات جدید پیکسل ۸ که در ماه اکتبر عرضه می‌شوند، روانه‌ی بازار خواهد شد و به‌احتمال زیاد، نسخه‌ی ۱۴ از سیستم‌عامل اندروید نیز به‌زودی رونمایی خواهد شد. ا تبلت گوگل پیکسل از ویژگی‌های جدید اندروید ۱۳، از جمله برخی از ویژگی‌های برتر، به‌خوبی پشتیبانی خواهد کرد و این یکی از بزرگ‌ترین تبلیغات این محصول است.

به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های اندروید ۱۳

مهم‌تر از همه، گوگل متعهد شده است که بیش از ۲۰ برنامه خود را به‌روزرسانی کند تا در دستگاه‌های اندرویدی با صفحه نمایشگر بزرگ مانند تبلت‌ها (در مقایسه با دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک مانند تلفن‌ها) مفیدتر و قابل‌استفاده‌تر باشند. علاوه بر این، رابط کاربری کلی تبلت گوگل در حال تغییر است، زیرا می‌توانید اطلاعات بیشتری را در یک نگاه ببینید و دسترسی همیشه روشن به نوار وظیفه‌ای که در امتداد پایین اجرا می‌شود، داشته باشید. همان‌طور که انتظار دارید، قابلیت کشیدن و رهاکردن بین برنامه‌ها نیز وجود خواهد داشت.

تبلت گوگل پیکسل می‌تواند یک رابط باز طراحی‌شده برای Google Assistant و Discover بر اساس به‌روزرسانی بتای برنامه جستجوی Google که ۹to5Google (در برگه جدید باز می‌شود) نشان دهد، دریافت کند. دستیار گوگل را می‌توان با استفاده از همان کلمه کلیدی معرفی کرد و درحالی‌که طراحی رنگارنگ “نوار نور” تلفن‌های پیکسل هنوز وجود دارد، این دستیار پاسخ‌های خود را به زیبایی در سمت راست صفحه‌نمایش نشان می‌دهد.

به‌روزرسانی‌ها و قابلیت‌های اندروید 13 در تبلت گوگل پیکسل

علاوه بر این‌ها گوگل نگاهی اولیه به رابط کاربری Pixel Tablet در اختیار ما قرار داده است. این امر به دستگاهی با قابلیت اشتراک‌گذاری بیشتر به‌جای تبلت شخصی اشاره می‌کند. همچنین نوار وضعیت و نوار وظیفه بسیار بلندتر از آن چیزی است که در ابتدا فکر می‌کردیم. در حالت اول، آیکون‌ها و زمان از لبه‌های صفحه‌نمایش دورتر از آنچه در تلفن همراه می‌بینید هستند، و یک نماد برجسته برای تغییر حساب در Keep GIF وجود دارد. این همان چیزی است که نشان می‌دهد باید گوگل تبلت‌ها را کمتر به‌عنوان یک دستگاه شخصی و بیشتر به‌عنوان دستگاهی ببینید که می‌تواند بین اعضای خانواده شما به اشتراک گذاشته شود.

بهینه‌سازی رابط و تجربه کاربری

گوگل، شرکت تکنولوژی بزرگ، همیشه به دنبال بهبود تجربه کاربری در تبلت‌ها بوده و برای این منظور با توسعه‌دهندگان شخص ثالث همکاری می‌کند. این همکاری با شرکت‌هایی مانند Zoom، TikTok، Facebook و Canva صورت می‌گیرد. ازآنجاکه تبلت‌ها دارای صفحه‌نمایش بزرگی هستند، لذا پشتیبانی بهتر برای برنامه‌ها مهم است و به کاربران امکان می‌دهد تا از برنامه‌ها به طور بهتری استفاده کنند. همچنین فروشگاه Google Play مجموعه‌ای از برنامه‌های بهینه شده برای تبلت‌ها را ارائه می‌دهد و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی برنامه‌های مناسب خود را برای تبلت خود پیدا کنند.

در جریان رویداد اکتبر ۲۰۲۲، گوگل اعلام کرد که با توسعه‌دهندگان برنامه‌های مختلف همکاری می‌کند تا برنامه‌هایشان را برای پشتیبانی از قلم و صفحه‌نمایش تقسیم شده برای برنامه‌ها آماده کنند. این قابلیت برای کاربران تبلت گوگل بسیار مهم است، زیرا با استفاده از قلم، کاربران می‌توانند به‌راحتی و بادقت بیشتری در برنامه‌های خود کار کنند و به‌راحتی نوشتاری را روی تبلت خود بنویسند.

بهینه‌سازی رابط و تجربه کاربری تبلت گوگل پیکسل

علاوه بر اینها با انتشار نسخه جدید اندروید، یعنی اندروید ۱۳، گوگل قصد دارد تجربه کاربری در تبلت‌ها را بهبود بخشد. اندروید ۱۳ با ویژگی‌هایی مانند صدای فراگیر مجازی، نمادهای شخص ثالث موضوعی، صدای بلوتوث LE، مجوزهای اعلان و ابزار بهتر برای مدیریت باتری ارائه می‌شود. این قابلیت‌ها به کاربران امکان می‌دهند تا از ویژگی‌های پیشرفته‌تری در استفاده از تبلت‌های خود بهره‌برداری کنند. باتوجه‌به اینکه در نسخه‌ی اندروید ۱۲ نیز تغییرات کوچکی در تجربه‌ی کاربری تبلت‌ها ایجاد شده بود، احتمالاً در اندروید ۱۳ نیز این روند ادامه پیدا خواهد کرد. به‌این‌ترتیب، کاربران اندروید در تبلت‌ها به یک تجربه‌ی بهبودیافته و بهتر از قبل دسترسی خواهند داشت.

دوربین‌های تبلت گوگل پیکسل

در مورد مشخصات دوربینی که می‌توانیم در تبلت گوگل پیکسل ببینیم اطلاعات زیادی در دست نیست. یکی از توسعه‌دهندگان معروف به نام Kuba Wojciechowski در توییتر خود اعلام کرده است که تبلت پیکسل دارای دو دوربین ۸ مگاپیکسلی سونی IMX355 است. یکی از این دوربین‌ها در پشت دستگاه قرار دارد و دیگری به‌عنوان دوربین سلفی در قسمت جلویی تبلت قرار دارد.

بنابراین، هیچ فیلم‌برداری ۴K برای تبلت پیکسل وجود ندارد. جالب اینجاست که پیکسل ۶ از همان دوربین IMX355 سونی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده می‌کند؛ بنابراین، اگر شایعات صحت داشته باشند، باتوجه‌به کاربرد تبلت‌ها و نیازهای مختلف کاربران انتظار داشته باشید که تبلت پیکسل عکس‌های مناسبی بگیرد. همچنین احتمال وجود زوم صوتی، ویدئوهای حرکت آهسته یا عکس‌های Action Pan در این دستگاه وجود ندارد.

برای مقایسه، برخی از مدل‌های آی‌پد پرو با دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی در جلو و پشت خود عرضه می‌شوند. درحالی‌که آی‌پد سطح پایه دارای یک دوربین عقب ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی است.

همچنین باید توجه داشت که برخی منابع گزارش داده‌اند که این دستگاه ممکن است همان دوربین پشتی ۵۰ مگاپیکسلی پیکسل ۶ و پیکسل ۷ را داشته باشد، زیرا گوگل تمایلی به تغییر سخت‌افزار دوربینی که استفاده می‌کند زیاد نیست، و این یک سنسور جدید برای این محدوده بوده است.

دوربین‌های تبلت گوگل پیکسل

شارژر

در طول رویداد سخت‌افزاری Made by Google، این شرکت نیز ارائه شارژر اسپیکر داک جدید خود را به نام Pixel Dock معرفی کرد. این یک ایستگاه اتصال جدید است که به طور اختصاصی برای تبلت گوگل طراحی شده و علاوه بر نگهدارندگی و شارژ تبلت، امکانات دیگری نیز دارد. این شارژر دارای چهار پین پوگو برای شارژ، روکش پارچه‌ای برای ظاهر زیبا، لوگوی G در پشت و ورودی برق است. به طور اصطلاحی، می‌توان گفت که این شارژر در واقع Google Home Hub Max بدون نمایشگر است.

ایده پشت ایستگاه اتصال این است که تبلت پیکسلتان را به یک بلندگو و نمایشگر هوشمند تبدیل کند تا به شما تجربه‌ای بهتر و کاربردی‌تر ارائه دهد. این داک دارای یک بلندگوی داخلی است که همراه با پشتیبانی از دستیار گوگل تبلت پیکسل، دستگاه را به یک بلندگوی هوشمند و نمایشگر تبدیل می‌کند. علاوه‌براین، هنگامی که تبلت به داک متصل است و از آن استفاده نمی‌شود، می‌تواند تصاویری را به شما نشان دهد که بهترین خاطراتتان را به نمایش می‌گذارد.

یکی از ویژگی‌های دیگر این ایستگاه اتصال این است که تضمین می‌کند که باتری تبلت گوگل همیشه شارژ شده و برای کار در طول روز آماده باشد. به نظر می‌رسد یک پورت استاندارد شارژ USB نیز در خود تبلت موجود باشد.

طبق شایعات، گوگل دو نوع داک شارژ را برای تبلت خود عرضه خواهد کرد؛ یکی با اسپیکر و دیگری بدون اسپیکر. این داک اسپیکر شارژ به‌گونه‌ای ساخته شده است که تبلت پیکسل همیشه در خانه مفید باقی بماند و هم به‌عنوان صفحه‌نمایش و هم به‌عنوان نمایشگر خانه هوشمند عمل کند.

در حال حاضر، ما نمی‌دانیم که آیا گوگل قصد دارد پایه‌های شارژ را به‌صورت جداگانه یا با تبلت پیکسل ارسال کند. حدس ما این است که غول فناوری تصمیم می‌گیرد برای پایه‌های شارژ کاملاً جدید خود هزینه اضافی بپردازد.

شارژر تبلت گوگل پیکسل

اندازه احتمالی باتری تبلت پیکسل

در حال حاضر، ما از مشخصات باتری احتمالی تبلت آینده گوگل اطلاعی نداریم بااین‌حال یکی از ویژگی‌های برجسته شایعه شده تبلت گوگل پیکسل، عمر باتری بالا است. در یکی از عکس‌های تبلت قبل از عرضه، تخمینی از عمر باتری به مدت ۱۵ ساعت و ۵۴ دقیقه در ۷۰ درصد آمده است. البته، این زمان تخمینی است و نمی‌توان به طور قطعی ادعا کرد که دستگاه واقعاً این طور عمل خواهد کرد. اما این نشان می‌دهد که تبلت پیکسل آینده ممکن است عمر باتری قابل‌قبولی داشته باشد. 

همچنین، یکی از ویژگی‌های برجسته این تبلت، اتصال آسان آن به یک پایه شارژ است که به طور مداوم باتری تبلت را شارژ نگه می‌دارد. بااین‌حال، نکته مهمی که باید به آن توجه کرد، این است که تبلت گوگل همچنان به‌راحتی قابل‌استفاده در هر زمان و مکان است، بدون اینکه نیاز به اتصال به پایه شارژ باشد. به‌عبارت‌دیگر، می‌توانید تبلت را همیشه به طور کامل شارژ شده و آماده استفاده داشته باشید، بدون اینکه نیاز به قرار دادن آن روی پایه شارژ داشته باشید.

همچنین، به خاطر داشته باشید که می‌توانید تبلت گوگل خود را هنگامی که روی کاناپه یا مبل خود دراز می‌کشید، به‌راحتی به کار بگیرید و در این هنگام باتری تبلت همواره شارژ شده و آماده به کار باشد. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا تبلت را به‌عنوان یک صفحه‌نمایش یا نمایشگر هوشمند خانه خود استفاده کنید و به راحتی فیلم‌ها و سریال‌های خود را در هنگام دراز کشیدن بر روی مبل تماشا کنید. به‌این‌ترتیب، شما می‌توانید از تجربه کاربری عالی بدون هیچ نگرانی از قطعی باتری در حین استفاده از تبلت خود لذت ببرید.

اتصالات تبلت گوگل پیکسل

در ماه اکتبر، شرکت گوگل اعلام کرد که تبلت پیکسل خود را با لوازم جانبی جدیدی به نام “Charging Speaker Dock” راه‌اندازی خواهد کرد. این لوازم جانبی به طور مؤثر تبلت پیکسل را به یک نمایشگر هوشمند Nest Hub تبدیل می‌کنند. از طرفی دو نوع داک برای تبلت گوگل پیکسل عرضه خواهند شد: یکی که علاوه بر شارژ کردن تبلت، به‌عنوان بلندگویی عمل می‌کند و دیگری که فقط به شارژ تبلت پشتیبانی می‌کند. همچنین، داک به‌عنوان یک گیرنده هندزفری برای درخواست‌های دستیار Google شما نیز کار خواهد کرد و می‌توانید در هر زمان آن را متصل کنید و آن را باز کنید.

اتصالات تبلت گوگل پیکسل

مشابه Pixel Watch با استفاده از تبلت گوگل پیکسل و این لوازم جانبی، شما به‌سادگی می‌توانید به دستگاه‌های خانه هوشمند خود دسترسی پیدا کنید و کارهایی مانند خاموش کردن چراغ‌ها یا تنظیم ترموستات را مستقیماً از تبلت خود انجام دهید. از طریق استفاده از یک سری پین پوگو در پشت تبلت پیکسل، می‌توانید آن را روی پایه پارچه‌ای قرار دهید. در این صورت، تبلت پیکسل به طور هم‌زمان شارژ می‌شود و همچنین می‌توانید از دستورات دستیار Google هندزفری استفاده کنید. همچنین، با این لوازم جانبی، شما می‌توانید با استفاده از بلندگوهای بزرگ‌تر، به موسیقی و ویدئوها با لذت بیشتری گوش دهید.

تبلت پیکسل جدید احتمالاً دارای اسلات کارت microSD نخواهد بود، چرا که گوگل در گوشی‌های خود این قابلیت را فراهم نمی‌کند. بنابراین، بهتر است در انتظار این قابلیت در تبلت پیکسل جدید نباشید.

قیمت پایه شارژر تبلت پیکسل جدید احتمالاً به‌صورت جداگانه ارائه می‌شود. زیرا می‌تواند به‌عنوان یک لوازم جانبی جداگانه در کنار تبلت پیکسل به فروش برسد؛ لذا ما هنوز نمی‌دانیم چقدر هزینه خواهد داشت.

تبلت گوگل پیکسل جدید شامل اتصالات UWB (فوق باند پهن) و وای‌فای ۶E خواهد بود. بر اساس اطلاعات شایعه شده، این تبلت با iPad پایه ۲۰۲۲ مشابه است.

مزایا و معایب این دستگاه

از جمله مزایای تبلت گول پیکسل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پشتیبانی از چیپست قدرتمند Tensor
  • دارای یک پایه بلندگوی شارژ ساده
  • بهره‌مندی از اندروید ۱۳
  • طراحی مدرن و شیک با استفاده از جنس‌های با کیفیت
  • صفحه‌نمایش بسیار باکیفیت و با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بالا
  • پشتیبانی از دوربین‌های پیشرفته و کیفیت عکس بالا با قابلیت ضبط ویدئو ۴K
  • امکانات بالای نرم‌افزاری مانند Google Assistant، Google Photos و Google Play
  • قابلیت شارژ سریع با پشتیبانی از شارژرهای ۶۵ واتی
  • سیستم‌عامل اندروید ۱۳ با به‌روزرسانی‌های مداوم و پشتیبانی از اپلیکیشن‌های گوگل
  • پشتیبانی از قلم هوشمند بادقت بالا و قابلیت شناسایی فشار قلم
  • قابلیت اتصال به شبکه‌های ۵G و Wi-Fi 6E
  • سازگاری با لوازم جانبی گوگل مانند دستگاه Google Nest و دوربین‌های Nest IQ

اگرچه این دستگاه مزایای فراوانی دارد؛ اما همانند هر تبلت دیگری معایب خود را نیز دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما گردآوری کرده‌ایم:

  • قیمت بالاتر نسبت به رقبای بازار
  • عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • بدنه‌ی ضخیم‌تری نسبت به رقبا
  • نبود پورت هدفون ۳.۵ میلیمتری
  • عدم پشتیبانی از شارژ سریع بی‌سیم

مزایا و معایب تبلت گوگل پیکسل

قیمت

در مورد قیمت تبلت گوگل پیکسل، هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از سوی گوگل وجود ندارد و اطلاعاتی دراین‌رابطه ارائه نشده است. اما باتوجه‌به اطلاعاتی که در دسترس است، می‌توانیم تصور کنیم که قیمت تبلت پیکسل در چهارچوب قیمت‌های تبلت‌های دیگر بازار قرار خواهد گرفت.

باتوجه‌به اینکه قیمت آی‌پد (نسل دهم) اپل از ۴۴۹ دلار و تب اس ۸ سامسونگ از ۶۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود، ممکن است گوگل تصمیم بگیرد قیمت تبلت پیکسل را کمی کاهش دهد تا با رقابت با برندهای دیگر در بازار رقابت کند؛ بنابراین، انتظار می‌رود قیمت تبلت پیکسل در حدود ۴۴۹ دلار یا کمی کمتر از این مبلغ قرار بگیرد.

به‌علاوه، در دسامبر سال گذشته، یک تبلت پیکسل با برچسب قیمت ۴۰۰ دلار در فهرست فیس‌بوک مارکت ظاهر شده بود. این تبلت شبیه چیزی بود که گوگل در جریان رویدادهای خود نشان داده بود. بااین‌حال، باید توجه داشت که ممکن است دستگاهی که در Marketplace فهرست شده است، هیچ ارتباطی با تبلت گوگل پیکسل نداشته باشد. همچنین، حتی اگر تبلت لیست شده در واقع نمونه اولیه دستگاه آینده گوگل باشد، این بدان معنا نیست که تبلت پیکسل گوگل نیز دارای برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری خواهد بود.

به‌طورکلی، قیمت تبلت گوگل پیکسل هنوز مشخص نیست و تنها می‌توان از شایعات و حدس‌ها برای پیش‌بینی قیمت آن استفاده کرد. ما همچنین منتظر اعلام رسمی قیمت تبلت پیکسل از سوی گوگل هستیم.

اطلاعات پیش سفارش

در نزدیکی تاریخ عرضه، اطلاعات بیشتری درباره زمان قابلیت پیش سفارش تبلت گوگل منتشر خواهد شد. در ابتدا، این تبلت از طریق فروشگاه گوگل در دسترس خواهد بود. به‌علاوه، احتمالاً گوگل یک تبلت با قابلیت رول شونده مشابه گوشی‌های پیکسل را تولید و روانه بازار کند.

اطلاعات پیش سفارش تبلت گوگل پیکسل

آیا تبلت گوگل پیکسل پرو وجود خواهد داشت؟

مدتی است که شایعاتی مبنی بر نسخه حرفه‌ای تبلت پیکسل به گوش می‌رسد. ازآنجایی‌که تبلت پیکسل معمولی با نام رمز «tangor» شناخته می‌شود، این شایعات به نظر منطقی می‌رسند. از طرفی هم شواهد محکم‌تری برای این شایعات یافت شد زیرا «Google tangor » را به «t6» کوتاه کرد و کد اندروید ۱۳ نیز «t6pro» را ذکر کرده است.

بااین‌حال، اطلاعات جدید نشان می‌دهد که مدل پرو تبلت گوگل پیکسل در واقع تک مدله عرضه شده خواهد بود، اگرچه بعید به نظر می‌رسد که نام «Pro» را داشته باشد؛ زیرا اگر تنها تبلت این شرکت باشد، عجیب خواهد بود. در اصل، گوگل روی مدلی با چیپست اصلی Tensor و مدلی با Tensor G2 موجود در پیکسل ۷ کار می‌کرد. ظاهراً هیچ تفاوت دیگری بین این دو دستگاه وجود نداشت و اولی لغو شده است و مدل قدرتمندتر tangorpro باقی‌مانده است. این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد، زیرا یک تبلت با تراشه اصلی Tensor می‌تواند به عنوان یک دستگاه قدیمی باشد که گوگل به دنبال راه‌اندازی آن است. این دستگاه به همراه پایه بلندگو و یک نسخه شارژ ساده عرضه خواهد شد.

آیا باید منتظر تبلت گوگل پیکسل باشید؟

اگر از طرف‌داران گوگل هستید و تبلتی می‌خواهید که بتوانید با آن خانه خود را کنترل کنید، نتفلیکس را تماشا کنید و گهگاهی بازی کنید و از آن برای کارهای سبک استفاده کنید، باید منتظر تبلت گوگل پیکسل باشید. اگر به دنبال تبلت فوق قدرتمندی هستید، نباید منتظر تبلت پیکسل باشید. قابلیت Tensor G2 قدرت زیادی دارد، اما در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 1، تراشه‌ای که Galaxy Tab S8 Ultra را تأمین می‌کند، همچنان قدرت کمی دارد. بنابراین، اگر می‌خواهید قدرتمندترین تبلت موجود در بازار را داشته باشید، احتمالاً بهتر است به دنبال یک تبلت دیگر در بازار باشید.

آیا باید منتظر تبلت گوگل پیکسل باشید؟

جمع‌بندی

در کل، تبلت گوگل پیکسل ۲۰۲۳ قرار است به یکی از بهترین تبلت‌های بازار تبدیل شود. با صفحه نمایشی بزرگ و با کیفیت، پردازنده قدرتمند، سیستم‌عامل جدید و دیگر ویژگی‌هایی که این تبلت ارائه خواهد داد، می‌توان انتظار داشت که تبلت گوگل پیکسل یکی از برترین تجربه‌های تبلت را ارائه دهد. بااین‌حال، نباید فراموش کنیم که مشکلاتی مانند نداشتن جک هدفون و احتمالاً قیمت بالای آن، معایبی هستند که باید به آنها توجه کنیم. باتوجه‌به ویژگی‌های قابل‌توجه و بهبودیافته، تبلت گوگل پیکسل ۲۰۲۳ می‌تواند یک گزینه عالی برای کاربران حرفه‌ای و علاقه‌مندان به تکنولوژی باشد. در مجموع، باتوجه‌به اینکه تبلت پیکسل همیشه به‌روزرسانی می‌شود و تکنولوژی روز را به دنبال دارد، احتمالاً قادر خواهد بود تا تجربه کاربری شگفت‌انگیزی را به کاربران خود ارائه دهد.

در نهایت امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشند. بی‌صبرانه منتظر پرسش‌ها، نظرات و انتقادات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط