جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی وضعیت سلامت باتری گوشی

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

امروزه گوشی‌های موبایل به همراهان همیشگی ما تبدیل شدند و وابستگی به آن‌ها روز‌به‌روز در حال افزایش است. یکی از بدترین نگرانی‌ها حین استفاده از این گوشی‌های هوشمند، عدم سلامت باتری گوشی و اتمام شارژ باتری در مواقع ضروری است.

به طور تقریبی افراد زمان اتمام شارژ باتری گوشی‌شان را می‌دانند اما برخی اوقات باتری گوشی‌مان زودتر از موعد شارژ خالی می‌کند و با خاموش شدن ناگهانی گوشی، استرس و نگرانی به سراغمان می‌آید.

باتری یکی از اجزا اصلی گوشی است و هر گوشی بدون آن مانند ماشین بدون موتور می‌ماند! از این‌رو حفظ سلامت باتری گوشی همیشه یکی از دغدغه‌های مردم بوده است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی چندین راه‌کار برای تعیین درصد سلامت باتری گوشی و حفظ آن بپردازیم. پس با آروند گارانتی همراه باشید.

تفاوت عمر باتری با سلامت باتری گوشی

سلامت باتری به این معناست که چه مدت زمانی از عمر باتری شما گذشته است. اما عمر باتری نشان می‌دهد که باتری گوشی شما بعد از یک‌بار شارژ شدن چقدر شارژ نگه می‌دارد. مسلماً بعد از گذشت دو سال، عمر باتری شما به اندازه‌ی روز اولی که از آن استفاده کردید، نیست و درواقع هر روز که می‌گذرد از عمر باتری نیز کاسته می‌شود.

۶ علامتی که نشان‌دهنده خرابی باتری گوشی شماست!

  • اتمام سریع شارژ باتری

بهترین دوران عمر باتری دوسال اول استفاده از آن است و بعد از این مدت باید انتظار کاهش زمان نگه داشتن شارژ باتری گوشی خود را داشته باشید. اگر گوشی‌تان شارژ نگه نمی‌دارد و سریع خاموش می‌شود، زمان آن رسیده تا تعویض شود.

  • شارژ نشدن گوشی بعد از وصل شدن به برق

این یکی دیگر از نشانه‌های خراب شدن باتری گوشی است. اگر دستگاه پس از وصل شدن شارژ نشود، احتمالاً باتری مرده است و باید تعویض شود.

  • کار کردن گوشی فقط در زمان اتصال به کابل شارژر

در این حالت گوشی موبایل تنها در زمانی که به شارژر وصل است روشن می‌ماند و در زمان جدا کردن سوکت شارژ گوشی خاموش می‌شود. در واقع گوشی به خوبی کار می‌کند اما باتری آن نمی‌تواند انرژی الکتریکی را ذخیره کند.

  • خاموش‌-روشن شدن گوشی

این مورد یکی از رایج‌ترین حالت‌هایی است که کاربران گوشی‌های هوشمند به آن بر می‌خورند. اگر گوشی همراه شما خود‌به‌خود ریست می‌شود، بهتر است قبل از هرچیز سلامت باتری آن را چک کنید.

  • باد کردن باتری گوشی

هنگامی که باتری به پایان عمر خود نزدیک می‌شود سلول‌های آن از هم گسسته می‌شوند و این حالت خود را با ایجاد تورم در باتری نشان می‌دهد. این تورم به راحتی قابل لمس و رویت است و در برخی مواقع که باتری بادکرده به درب پشت گوشی یا به صفحه نمایش فشار وارد می‌کند و باعث ایجاد برامدگی این نواحی می‌گردد که در این حالت اگر باتری را بر روی یک سطح صاف بچرخانید، به راحتی می‌چرخد.

معمولاً وقتی باتری را به شارژر متصل می‌کنید، کمی گرم می‌شود اما اگر گوشی بیش‌ازحد معمول داغ می‌شود زمان تعویض باتری رسیده است.

برای تعمیر باتری گوشی‌تان اینجا کلیک کنید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط