اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » سونی از کنترلر جدید DualSense Edge خود رونمایی کرد!

سونی از کنترلر جدید DualSense Edge خود رونمایی کرد!

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در نهایت، سونی از کنترلر جدید خود در مراسم Gamescom رونمایی کرد. کنترلر جدید DualSense Edge سونی برای  پلی‌استیشن ۵ طراحی شده است که از کارایی بالا و تنظیمات شخصی‌سازی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد. این کنترلر جذاب سونی توسط Sony Interactive Entertainment ساخته شده است. لازم به ذکر است که تنظیمات شخصی‌سازی شامل تنظیمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌شود.

ویژگی‌های کنترلر DualSense Edge

بیشترین تغییرات کنترلر جدید بی‌سیم DualSense Edge مربوط به دکمه‌های آن است. این تغییرات و بهبودها، آن را جذاب‌تر از مدل قبلی خود یعنی کنترلر DualSense کرده است.

دکمه‌های دسته‌بازی DualSense Edge

این کنترل جدید PS5 از دو دکمه‌ی جدید در پشت، دو دکمه‌ی عملکرد در پایین، آنالوگ‌ها و تریگر بهبودیافته، و همچنین از طراحی USB بامقاوم‌تر پشتیبانی میکند. دو دکمه‌ی پشتی LB و RB هم قابلیت‌های دیگری را برای تغییر نقش دکمه‌های کنترلر، تنظیم، غیرفعال و فعال کردن و غیره، ارائه می‌دهد.

کلاهک‌های آنالوگ‌ها (جوی‌استیک‌ها) هم قابل تغییر به سه حالت استاندارد، برآمده یا گنبدی شکل و تورفته را دارند. لازم به ذکر است، در صورت خرابی ماژول آنالوگ‌ها، امکان تعویض آن بدون تعویض کل کنترلر ایجاد شده است. همچنین، کاربران می‌توانند از امکانات زیر در کنترلر بی‌سیم DualSense Edge خود استفاده کنند:

  • تنظیم مناطق حساس و غیرحساس
  • ایجاد پروفایل‌ها و جابجایی بین آنها
  • دسترسی به عملکردهای دیگری مانند حجم بازی، تعادل چت و منوی تنظیمات نمایه کنترلر با دو دکمه عملکرد متصل به جوی‌استیک‌ها

 

ممکن است دوست داشته باشید

دکمه‌های تریگر در پشت و بالای کنترلر هم قابلیت تنظیم دارند. با استفاده از سوئیچ‌های پشتی می‌توانید مسیر حرکت و dead zone را تغییر دهید. علاوه‌بر این موارد، سونی کانکتور USB-C را با مکانیزم قفلی ارتقا داده است که آن را قفل می‌کند. به همین‌دلیل، به طور تصادفی بیرون نمی‌آید.

طراحی و ظاهر دسته‌بازی DualSense Edge

تفاوت‌های باقی مانده این کنترلر جدید با مدل قبلی، مربوط به ظاهر و زیبایی آن است. دسته‌بازی DualSense Edge دارای یک صفحه لمسی مشکی با نمادهای پلی‌استیشن و یک پوشش مشکی براق در اطراف آنالوگ‌ها است. دکمه‌های جلو نیز مانند اطراف دکمه‌های پشتی دارای پس زمینه‌ی مشکی هستند.

جدای از آن، کنترلر DualSense Edge در اصل DualSense است و شامل تمام ویژگی‌های DualSense موجود مانند بازخورد لمسی (haptic feedback)، تریگرهای تطبیقی (adaptive triggers)، میکروفون داخلی، کنترل‌های حرکتی (motion controls) و غیره است. دسته‌بازی DualSense Edge با مجموعه‌ای از موارد زیر ارائه می‌شود:

  • کلاهک‌های آنالوگی
  • دکمه‌های پشتی
  • کابل USB-C بهبودیافته با مکانیسم قفل

 

همچنین، یک کیف حمل نیز وجود خواهد داشت که نه تنها می‌تواند کنترلر و لوازم جانبی آن را در خود جای دهد، بلکه می‌تواند کنترلر را در حالی که داخل آن است با استفاده از USB شارژ کند.

طراحی و ظاهر کنترلر DualSense Edgeقیمت و تاریخ عرضه کنترلر DualSense Edge

قیمت و تاریخ عرضه‌ی کنترلر جدید DualSense Edge سونی را هنوز اعلام نشده است. پس، باید منتظر شد تا این شرکت در ماه‌های آینده جزئیات بیشتری را منتشر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط