اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » بهبودها و امکانات جذاب اپل واچ با WatchOS 10

بهبودها و امکانات جذاب اپل واچ با WatchOS 10

با WatchOS 10: ارتقاء نقطه عطفی برای اپل واچ، همراه با امکانات جذاب و بهبودهای چشمگیر

با معرفی به‌روزرسانی WatchOS 10، دنیای اپل واچ به یک فصل جدید از نوآوری‌ها و امکانات پیشرفته خوش آمد می‌گوید. این به‌روزرسانی، با بهبودهای چشمگیر و اضافه شدن امکانات جذاب، نقطه عطفی مهم در تجربه استفاده از اپل واچ به ما ارائه می‌کند. از افزایش کارایی تا ارتقاء سطح تعامل کاربری، در ادامه به بررسی این نسخه جدید از سیستم عامل اختصاصی اپل برای ساعت هوشمند می‌پردازیم.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

اپل در تاریخ ۱۵ خرداد، نسخۀ سیستم WatchOS 10 برای اپل واچ به کاربران خود نشان داد. این نسخه پیش‌نمایشی از تغییراتی است که برای بهبود سرعت مشاهده اطلاعات در اپل واچ ارائه شده است. طراحی جدید برنامه‌ها هم به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات را با سرعت بیشتری مشاهده کنند. همچنین، یک استک (Smart Stack) هوشمند جدید هم به نمایش ویجت‌های مرتبط در لحظه‌ای که به آن‌ها نیاز دارید، کمک می‌کند. صفحه‌نمایش‌های جدید و دلپذیر نیز در این نسخه ارائه شده است.

معیارهای جدید، امکاناتی مانند نمایش تمرین و اتصال بلوتوث را برای سنجش‌های قدرت، سنسورهای سرعت و سنسورهای گام شمار در دسترس دوچرخه‌سواران فراهم می‌کنند. همچنین، قابلیت‌های جدیدی مانند قطب‌نما و نقشه‌ها به بهبود راهبری و پیاده‌روی کمک می‌کنند. اپلیکیشن Mindfulness ابزارهای اضافی را ارائه می‌دهد تا سلامت روان را پشتیبانی کند.

کوین لینچ، معاون فناوری اپل، تأکید می‌کند که سیستم‌عامل watchOS روی دستبند هوشمند اپل واچ، پیشرفته‌ترین دستبند هوشمند جهان، قابل‌استفاده است و نحوۀ تفکر افراد درباره قابلیت‌های یک ساعت را تغییر می‌دهد. نسخۀ ۱۰ watchOS به‌عنوان یک نقطه عطف مهم ظاهر می‌شود و با ارائۀ یک رویکرد جدید و پرانرژی به Apple Watch، طراحی جدید و دوست‌داشتنی را برای مشاهدۀ سریع اطلاعات، صفحات نمایش جذاب و جدید، ویژگی‌های جدید برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، و ابزارهای مهم برای بهبود سلامتی ارائه می‌دهد.

طراحی جذاب و رابط کاربری بهبود یافته WatchOS 10

با watchOS 10، برنامه‌های بازطراحی شده، اطلاعات بیشتری را در یک نگاه ارائه می‌دهند و راه‌های جدیدی را با دسترسی سریع به محتواها در اختیار شما قرار می‌دهند.

آلن دای، معاون طراحی رابط کاربری اپل بیان کرد:

ممکن است دوست داشته باشید

«ما با ورژن ۱۰ سیستم‌عامل watchOS، رابط کاربری اپل واچ را به طور کامل بازطراحی کردیم و به کاربران اجازه می‌دهیم تا تجربۀ شناخته‌شدۀ خود را با اپل واچ ادامه دهند. این به‌روزرسانی، اطلاعات مهم را به‌صورت ساده و با یک زبان بصری جدید، به کاربران ارائه می‌دهند که از نمایشگر اپل واچ به بهترین شکل استفاده می‌کند. همچنین، ما Smart Stack را معرفی کرده‌ایم که به کاربران امکان دسترسی سریع به اطلاعات فعال و مرتبط را از نمایشگر ساعت می‌دهد.»

طراحی جذاب و رابط کاربری بهبود یافته WatchOS 10
برای خرید اپل واچ با گارانتی آروند کلیک کنید

خوب است که بدانید، اپلیکیشن‌های مختلف برای اپل واچ وجود دارند که اطلاعات مهمی را به‌صورت ساده و روان ارائه می‌دهند. این اپلیکیشن‌ها شامل آب‌وهوا، Stocks، خانه، نقشه‌ها، پیام‌ها، ساعت‌جهانی و بسیاری از امکانات دیگر هستند. 

همچنین برنامۀ “Activity” در Apple Watch و برنامۀ “Fitness” در iPhone با بهبودهای جدید، به جزئیات بیشتری دربارۀ فعالیت‌ها و تمرینات شما می‌پردازند. بهبودهایی نیز در اشتراک‌گذاری اطلاعات، طراحی مجدد محفظه جوایز و نکات مربیان +Apple Fitness نیز صورت گرفته است. این بهبودها باعث می‌شود تا ردیابی حرکت روزانه به‌راحتی قابل انجام باشد.

یک Smart Stack جدید هم حاوی ویجت‌هایی است که اطلاعات به‌موقع را نشان می‌دهد که با شرایط کاربر سازگار است و می‌توان تنها با یک چرخش ساده Digital Crown از هر صفحه ساعتی آشکار کرد.

به‌عنوان‌مثال، در ابتدای روز، پیش‌بینی آب‌وهوا را نمایش می‌دهد، یا در حین سفر، Smart Stack، کارت‌های سوار شدن از Wallet را نمایش می‌دهد. تقویم و یادآوری‌ها تغییر می‌کنند تا جلسات یا وظایف آتی را نشان دهند و برنامه‌های در حال اجرا مانند پادکست‌ها نیز به بالا حرکت می‌کنند تا به‌راحتی قابل دسترس باشند. همچنین، Smart Stack به کاربران این امکان را می‌دهد که از یک صفحه ساعت زیبا مانند پرتره لذت ببرند، درحالی‌که همچنان راهی برای دسترسی سریع به اطلاعات مورد علاقه‌شان فراهم می‌کند.

توسعه‌دهندگان همچنین قادرند از زبان طراحی جدید برای به‌روزرسانی برنامه‌های خود استفاده نمایند. به‌عنوان‌مثال، اکنون برنامۀ Streaks از تمام صفحه‌نمایش، برای نمایش آسان پیشرفت و دسترسی به وظایف استفاده می‌کند. برنامۀ NBA هم با استفاده از رنگ‌های تیمی و جزئیات بازی جدید، جذابیت هم‌خوانی با تیم مورد علاقه را افزایش داده است و با طراحی مجدد Waterllama، کاربران می‌توانند به‌سرعت وضعیت هیدراتاسیون خود را مشاهده کنند.

مرکز کنترل (Control Center) هم از طریق دکمۀ کناری در دسترس است، به‌گونه‌ای که امکان باز کردن سریع آن در هر زمان و از هر برنامه‌ای آسان است. البته با دو بار کلیک روی Digital Crown، به برنامه‌هایی که تازه استفاده شده‌اند، باز می‌گردید.

واچ‌فیس‌های رنگارنگ WatchOS 10

واچ‌فیس‌های رنگارنگ WatchOS 10

سیستم‌عامل WatchOS 10 دو صفحه ساعت جدید هنری و شاد Palette و Snoopy را معرفی می‌کند. صفحه پالت با استفاده از سه لایه رنگ متفاوت که در هم تنیده شده‌اند، زمان را در رنگ‌های مختلف به تصویر می‌کشد و با تغییر زمان، رنگ‌های نمایشگر نیز تغییر می‌کنند.

همچنین، یک نسخۀ جدید و جذاب از کمیک استریپ Peanuts همراه واچ فیس جدیدی که شامل شخصیت‌های Snoopy و Woodstock هستند، جانی دوباره به اپل واچ می‌دهند. در این نسخه، شخصیت‌ها با عقربه‌های ساعت تعامل داشته و با هم بازی می‌کنند. آن‌ها به تغییرات آب‌وهوای منطقه واکنش نشان می‌دهند و حتی در زمان تمرین ورزشی کاربر، فعال می‌شود

اشتیاق بیشتر برای دوچرخه‌سواری

اپل واچ یک دستگاه بسیار مناسب برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری است و ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله توانایی یادآوری تمرینات خودکار، امکان کالری‌سنجی در دوچرخه‌سواری الکترونیکی و تشخیص سقوط را داراست. با به‌روزرسانی WatchOS 10 و اضافه شدن استانداردها، آمار و تجربیات پیشرفتۀ جدید، محبوبیت دوچرخه‌سواری را دوچندان کرده است.

همچنین در این سیستم‌عامل جدید اپل واچ، به‌محض شروع دوچرخه‌سواری، فعالیت‌های ورزشی شما به‌طور خودکار نمایش داده می‌شود؛ و حتی با لمس صفحه‌نمایش، اطلاعات را به صورت تمام صفحه می‌توانید مشاهده کنید. این صفحه باتوجه به اندازه نمایشگر آیفون برای نمایش اطلاعات ضربان قلب، پیشرفت‌ها، مسیر مسابقه، سفارشی‌سازی تمرینات و سرعت جدید دوچرخه‌سواری بهینه‌سازی شده‌ است. این ویژگی‌ها امکان مشاهدۀ اطلاعت روی صفحه نمایشگر آیفون را در هنگام دوچرخه‌سواری، راحت و آسان می‌کند.

از طرفی دیگر، اپل واچ با سری جدیدی سیستم عاملش، امکان اتصال بلوتوثی را به‌صورت خودکار با لوازم جانبی دوچرخه‌سوار فراهم ساخته است. این لوازم جانبی شامل سنسورهای قدرت، سرعت و ضربان قلب می‌شوند. با این تکنولوژی جدید، امکانات جدیدی از جمله اندازه‌گیری توان (وات) و سرعت (RPM) و نمودارهای تمرینی اضافی از جمله مناطق قدرت، فعال می‌شوند. بلوتوث همچنین برای تمرینات دوچرخه‌سواری در محیط داخلی و خارجی و همچنین پشتیبانی از GymKit، استفاده می‌شود.

اشتیاق بیشتر برای دوچرخه‌سواری با WatchOS 10

الگوریتم‌های ترکیبی جدید هم می‌توانند با استفاده از داده‌های حسگر اپل واچ و توان‌سنج‌های متصل، تخمینی از توان آستانه عملکردی (FTP) در دوچرخه‌سواری را که یک سوارکار می‌تواند به مدت یک ساعت حفظ کند، ارائه دهند. با استفاده از FTP، اپل واچ قادر است مناطق قدرت شخصی‌سازی شده را محاسبه کند. این مناطق برای نمایش آسان منطقه فعلی و ردیابی زمان صرف شده در هر یک از آنها استفاده می‌شود. با استفاده از این روش، بهبود عملکرد امکان‌پذیر است و مورد توجه قرار می‌گیرد.

پیاده‌روی مطمئن‌تر 

اپلیکیشن Compass در Apple Watch، یک ابزار مفید برای کشف دنیای جدیدی از بیرون است. با وجود watchOS 10، قطب‌نما به طور خودکار دو نقطهٔ مرتبط برای اتصال داده و آنتن دهی را ایجاد می‌کند که شما را برای بررسی پیام‌ها یا برقراری تماس‌های مفید کمک می‌کند. همچنین در مواقع اضطراری، اپلیکیشن Compass به آخرین نقطهٔ تماس اضطراری نیز پی خواهد برد. این اپلیکیشن به طور خودکار محاسبه می‌کند که دستگاه در کدام نقطهٔ مسیر آخرین اتصال به شبکهٔ شرکت‌های مخابراتی بوده است تا بتواند تماس اضطراری را برقرار کند.

هنگام آماده‌سازی مسیرها، در حال حاضر از داده‌های ارتفاع‌سنج جدید استفاده می‌شود و نمای سه‌بعدی از ایستگاه‌های بین‌راهی ذخیره‌شده نمایش داده می‌شود. همچنین Apple Maps، یک نقشۀ توپوگرافی جدید را ارائه می‌دهد که شامل خطوط کانتور، سایه تپه‌ها، جزئیات ارتفاع و نقاط دیدنی است. کاربران همچنین می‌توانند با استفاده از کارت‌های مکان که شامل اطلاعات دقیق مانند طول مسیر، نوع و دشواری هستند، مسیرها را جستجو کنند. این امکانات از ایالات متحده آغاز شده و در حال حاضر در دسترس کاربران Apple Maps است.

ارزیابی سلامت روان WatchOS 10

سلامت روان، به‌اندازۀ سلامت جسمانی مهم است و تحقیقات نشان می‌دهد که تأمل در وضعیت ذهنی می‌تواند به ایجاد آگاهی عاطفی و انعطاف‌پذیری کمک کند. با استفاده از اپلیکیشن Mindfulness در watchOS 10، کاربران می‌توانند به‌راحتی و با احتیاط احساسات لحظه‌ای و حالات روزانه خود را ثبت کنند. کاربران نیز می‌توانند Digital Crown را بچرخانند تا در شکل‌های جذاب و چندبعدی حرکت کنند تا احساس خود را انتخاب آن را توصیف کنند.

در iOS 17 و iPadOS 17، برنامۀ Health به کاربران امکان می‌دهد تا بینش‌های ارزشمندی را درباره وضعیت ذهنی خود به دست آورند. این بینش‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا فهمیده شوند که چگونه عواملی مانند رفتارها و عادات زندگی، همچون خواب و ورزش، می‌توانند بر وضعیت ذهنی آن‌ها تأثیرگذار باشند.

ارزیابی سلامت در watchOS 10

علاوه بر این، ارزیابی‌های افسردگی و اضطراب که قبلاً معمولاً در کلینیک‌ها صورت می‌گرفتند، اکنون به‌راحتی در برنامه Health قابل‌دسترسی هستند. این ارزیابی‌ها به کاربران کمک می‌کنند تا سطح خطر خود را تشخیص داده و به منابع موجود در منطقه خود متصل شده و یک فایل PDF ایجاد کنند تا با پزشک خود به اشتراک بگذارند.

سلامت بینایی

توصیه می‌شود که برای کاهش خطر اختلال بینایی در جهان، کودکان حداقل ۸۰ تا ۱۲۰ دقیقه را در روز در فضای باز سپری کنند. با استفاده از watchOS 10، اپل واچ قادر است زمانی که در نور روز سپری می‌شود را از طریق حسگر نور محیط اندازه‌گیری کند. این اطلاعات می‌توانند در برنامه Health در iPhone یا iPad مشاهده شوند.

سپری کردن زمان در نور روز می‌تواند به‌سلامتی جسمی و روانی برای همه سنین منافع بیشتری داشته باشد. کودکانی که آیفون ندارند می‌توانند از Family Setup برای اتصال اپل واچ خود به آیفون والدین خود استفاده کنند و والدین می‌توانند با استفاده از Health Sharing میزان زمانی که فرزندانشان در نور روز قرار دارد را بفهمند.

شناخت و درک این واقعیت که مشاهده نزدیکی یک دستگاه یا یک کتاب به‌عنوان یک عامل خطر برای بینایی نزدیک محسوب می‌شود، به توجه جامعه رسیده است. ویژگی جدید Screen Distance از دوربین TrueDepth استفاده می‌کند که در iPad و iPhone برای Face ID استفاده می‌شود. این ویژگی کاربران را تشویق می‌کند که پس از نزدیک شدن به فاصلۀ کمتر از ۱۲ اینچ، فاصله را با دستگاه خود بیشتر کنند.

وقتی دستگاهی با رمز عبور، شناسه لمسی یا شناسۀ چهره قفل می‌شود، همۀ داده‌های برنامه Health، از جمله داده‌های سلامت روان و سلامت بینایی، رمزگذاری می‌شوند.

ویژگی‌های دیگر watchOS 10

قابلیت NameDrop به کاربران این امکان را می‌دهد تا با نزدیک کردن اپل واچ به آیفون دیگران، به‌راحتی اطلاعات تماس را به اشتراک بگذارند. کاربران اپل واچ همچنین می‌توانند با ضربه زدن روی دکمۀ اشتراک‌گذاری در کارت من در برنامه مخاطبین، یا با ضربه زدن روی صفحه ساعت My Card، و سپس رودررو شدن اپل واچ با اپل واچ شخص دیگری، از NameDrop استفاده کنند.

ویژگی‌های دیگر watchOS 10

نقشه‌های آفلاین (Offline maps) نیز در آیفون دسترسی به پیمایش گام‌به‌گام، زمان تخمینی رسیدن، مکان‌های موجود در Maps و موارد دیگر را در زمانی که از Wi-Fi یا خدمات تلفن همراه دور هستید، فراهم می‌کنند. همچنین می‌توان از این ویژگی‌ها در اپل واچ جفت شده استفاده کرد که در محدوده آیفون همراه آن قرار دارد.

کاربران اکنون می‌توانند پخش پیام ویدیویی FaceTime را آغاز کرده و مستقیماً آن را در Apple Watch مشاهده کنند. علاوه بر این، صدای گروهی FaceTime اکنون در اپل واچ پشتیبانی می‌شود.

اگر دارویی ۳۰ دقیقه پس از زمان برنامه‌ریزی‌شده ثبت نشده باشد، برنامه داروها می‌تواند یادآورهای بعدی را ارسال کند.

برنامۀ Apple Fitness+ نیز پلان‌های سفارشی را معرفی می‌کند، روشی جدید برای دریافت برنامه تمرینی سفارشی یا مدیتیشن بر اساس روز، مدت زمان، نوع تمرین و موارد دیگر است. Stacks که به کاربران اجازه می‌دهد تمرینات و مدیتیشن‌های زیادی را برای انجام یکپارچه و پشت سر هم انتخاب کنند. Audio Focus، که به کاربران این امکان را می‌دهد که صدای موسیقی یا صدای مربیان را اولویت‌بندی کنند.

افزایش بهره‌وری و ایمنی با watchOS 10
برای تعمیرات و به‌روزرسانی اپل واچ خود با ضمانت یک ماهه کلیک کنید.

افزایش بهره‌وری و ایمنی

اپل واچ ویژگی‌هایی مانند ارتباطات هندزفری و پاسخ به اعلان‌ها در حال حرکت، یا تشخیص سقوط در یک سایت شغلی را برای افزایش بهره‌وری و ایمنی به مشتریان سازمانی ارائه می‌دهد.

سیستم‌عامل watchOS 10، پشتیبانی از مدیریت دستگاه تلفن همراه (MDM) را معرفی می‌کند که به مشتریان سازمانی امکان می‌دهد با ویژگی‌هایی مانند اجرای رمز عبور و پیکربندی تنظیمات Wi-Fi و VPN، از راه دور و مرکزی برنامه‌ها را نصب و حساب‌ها را روی دسته‌ای از دستگاه‌ها پیکربندی کنند.

با این به‌روزرسانی، اپل واچ می‌تواند به بهبود سلامت کارکنان، بهره‌وری و سلامت و نظارت بر ایمنی کمک کند.

قابلیت API برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن Workout

با API های موجود در WatchOS 10 به توسعه‌دهندگان برنامه‌های تمرینی امکان ایجاد تجربیات جدید و جذاب را می‌دهد. سنسورهای حرکت قدرتمند موجود در Apple Watch Series 8 و Apple Watch Ultra قادر به تشخیص تغییرات سریع در سرعت و شتاب هستند. با استفاده از APIهای جدید، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود به اطلاعات حرکتی با فرکانس بالا دسترسی پیدا کنند. این امکان را به برنامه‌هایی می‌دهد مانند SwingVision که قادر است به تحلیل حرکت چرخشی ساعد، مچ و دست بپردازد و برنامه Golfshot نیز قادر است حرکات کوچک مچ دست را برای بهبود بازی گلف تشخیص دهد.

پلتفرم‌های مربیگری پرطرف‌دار مانند TrainingPeaks می‌توانند از یک رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) جدید برای ساخت یک تمرین سفارشی استفاده کنند که به طور مستقیم در برنامه تمرین‌ها وارد شود.

دولوپرها برنامه‌هایی که از HealthKit برای تمرینات استفاده می‌کنند، می‌توانند اطلاعات کالری معتبری را برای تمرینات گلف ارائه دهند، زیرا در حال حاضر تفاوت بین استفاده از چرخ‌دستی گلف و راه رفتن در زمین سبز مشخص شده است.

توسعه‌دهندگان همچنین قادر خواهند بود به معیارهای سرعت، ضربان قلب و قدرت برای دوچرخه‌سواری، همچنین تمرین‌های آینه‌ای از دستگاه‌های Apple Watch تا آیفون دسترسی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط