اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » تفاوت آیفون ۱۳ با ۱۲

تفاوت آیفون ۱۳ با ۱۲

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

 

آیفون ۱۳ هم رونمایی شد و مانند هرسال دو موج مخالف یکی طرفداران همیشگی اپل و دیگری مخالفان اپل بازار داغ‌تری را برای این رویداد ایجاد کردند.

 

اپل سال قبل با معرفی آیفون ۱۲ و بدنه‌ای جدید و خاص، انتظارات بسیاری از کاربران قدیمی آیفون را برآورده کرد. با این‎‌که این موضوع فقط ظاهری نبود و تغییرات چشمگیری در سخت افزار آیفون و همچنین ios جدید هم داده شده بود اما ظاهر قابل توجه‌ترین مورد در نگاه اول مخاطب بود که اپل در این مورد فوق‌العاده عمل کرد. قاب آلومینیوم با دور استیل، تراشه‌ی A14، رزولوشن تصویر سوپر رتینا XDR با تکنولوژی تصویر OLED، فیلم‌برداری حرفه‌ای ۴K و تصاویر HDR با صدای دالبی و بسیاری دیگر از قابلیت‌های آیفون ۱۲ بود که همچنان هم با وجود رونمایی از آیفون ۱۳، جزو بهترین گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید.

 

حال رونمایی از آیفون ۱۳ در تاریخ ۱۳ سپتامبر حواشی خبری بسیاری را در برداشت که به تمامی این موارد و همچنین مزیت‌های آیفون ۱۳ می‌پردازیم. اولین نکته از رونمایی آیفون ۱۳، ویژگی‌های ظاهری است که بر خلاف نوآوری در طراحی ظاهری در قاب آیفون ۱۲، این مدل از نوآوری ویژه‌ای برخوردار نبود و فقط در بخش ناچ، محل قرارگیری فیس آیدی تغییر کوچکی کرده که با بهبود همراه بوده است. ناچ آیفون ۱۳ به میزان ۲۰درصد نسبت به آیفون ۱۲ کوچکتر شده است. همینطور وزن نیز در مدل جدید کمی بیشتر شده است. در آیفون ۱۳ نیز لنز دوربین‌ها کمی نسبت به نسل قبل بزرگتر شده اند.

ممکن است دوست داشته باشید

iphone 12 vs 13 notch

صفحه نمایش:

آیفون ۱۲ و ۱۳ هر دو دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی از نوع Super Retina XDR هستند که از فناوری OLED با رزولوشن ۲۵۳۲*۱۷۷۰ استفاده می‌کنند. این مقیاس معادل ۴۶۰ پیکسل در هر اینچ است. با این‌حال یکی از ارتقاءهای آیفون ۱۳ این است ه حداکثر روشنایی صفحه نمایش ۸۰۰nit در مقایسه با ۶۲۵nit آیفون ۱۲ است. البته این روشنایی با وجود قابلیت HDR در آیفون معادل با ۱۲۰۰nit است.

 

پردازنده:

آیفون ۱۲ از پردازنده A14 Bionic استفاده می‌کند و آیفون ۱۳ از قوی‌ترین و جدیدترین پردازنده اپل به نام A15 Bionic  بهره می‌گیرد. البته این دو پردازنده در اصلی‌ترین موارد با یکدیگر تفاوت چندانی ندارند مانند برخی موارد که هر دو دستگاه دارای ۴ گیگابایت رم هستند؛ هر دو تراشه دارای پردازنده‌های ۶ هسته‌ای، پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای و یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای هستند. با تمام این موارد اما طبق نتایج GeekBench نشان می‌دهد که عملکرد پردازنده نسبت به هر سال مقدار ناچیزی افزایش یافته است. تاثیرات بیشتر پردازنده A15 Bionic در آیفون ۱۳ را می‌توان در طول عمر باتری، کیفیت فیلم‌برداری و مواردی دیگر مشاهده کرد که به تمام موارد می‌پردازیم.

a14 vs a15

باتری:

عمر باتری در هر دو مدل iPhone 13 و iPhone 13 Pro نسبت به نسل قبل آیفون بهبود چشمگیری داشته است. اپل ادعا داشته که از نظر عمر و کارایی باتری، آیفون ۱۳ تا ۲.۵ ساعت بیشتر از آیفون ۱۲ دوام خواهد آورد. همچنین باتری در iPhone 13 از نظر فیزیکی بزرگتر شده و حجم بیشتری از گوشی را به خود اختصاص داده که باعث افزایش وزن و ضخامت در آیفون جدید شده است. البته علاوه بر بزرگتر شدن حجم باتری، پردازنده‌ی A15 Bionic نیز یکی از موارد اصلی در جهت بهبود باتری در نسل آیفون ۱۳ شده است.

[/vc_column_text][vc_column_text]در زیر تمامی موارد مربوط به باتری‌ها آورده شده است:

آیفون ۱۲:

زمان پخش ویدئو: تا ۱۷ ساعت

زمان پخش ویدئو به صورت زنده: تا ۱۱ ساعت

پخش موسیقی: تا ۶۵ ساعت

آیفون ۱۳:

زمان پخش ویدئو: تا ۱۹ ساعت

زمان پخش ویدئو به صورت زنده: تا ۱۵ ساعت

پخش موسیقی: تا ۷۵ ساعت

قابلیت اتصال:

هر دو آیفون ۱۲ و ۱۳ قابلیت اتصال به شکبه‌ی ۵G را دارند اما اپل در این مورد اظهار کرده “در آیفون ۱۳ این اتصال موجب بارگیری فوق سریع و نمایش زنده تحت شبکه با کیفیت بالاتر شده است”.

iphoen 13

دروبین و معماری لنزها:

از تفکر مورب در معماری لنزهای دوربین آیفون ۱۳ نمی‌توان ساده گذشت. اپل در ساختار iPhone 13 لنزها را ۴۵ درجه چرخانده تا در بهترین حالت سیستم دوربین دوگانه با بزرگترین لنز تا کنون خود قرار گیرند. در این مورد لنزهای آیفون ۱۲ با ضعف شدید به نام لنز فلر یا انعکاس لنز همراه بودند که با این طراحی جدید این مشکل کاملا برطرف شده است. همچنین iPhone 13 فضایی برای تثبیت کننده نوری تصویر با تغییر سنسور ایجاد کرده است. همچنین دوربین Ultra Wide به سنسور بسیار حساس‌تری مجهز شده.

لنزهای دوربین در آیفون ۱۳ نسبت به آیفون ۱۲ تغییرات چشمگیر و قابل توجهی داشته که از این تغییرات می‌توان به لنز جدید اولتراواید اشاره کرد که جزئیات بیشتری را در مناطق تاریک در عکس‌های شما آشکار می‌کند. همینطور به دلیل بزرگتر شدن لنز، ۴۷ درصد نور بیشتری را برای عکس‌ها و فیلم‌های بهتر ثبت می‌کند. تثبیت کننده‌ی جدید اوپتیکال نیز یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های لنزهای جدید آیفون ۱۳ است که با توجه به ثابت نبودن و لرزش زیاد نیز همه چیز در تصاویر شما ثابت قرار می‌گیرند.

 

حالت سینماتیک در فیلمبرداری:

این حالت یکی از جذاب‌ترین و بهترین قابلیت‌های دوربین در نسل ۱۳ آیفون به شمار می‌آید. همیشه دوربین گوشی‌های اپل در فیلمبرداری بهترین لحظات را با بیشترین جزئیات ثبت و ضبط می‌کردند اما در مورد آیفون ۱۳ و قابلیت‌های جدید این دوربین به تصویری فراتر از حد انتظار میرسیم. قابلیت سینماتیک با کمک تراشه A15 Bionic به صورت بسیار سریع، عمق میدانی تمامی اجزاء را مورد بررسی قرار می‌دهد و کنترل می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا میزان تاری یا شفافیت برخی جزئیات و یا صورت افراد بسته به میزان دور یا نزدیک بودن و یا نگاه به دوربین تغییر کند.

آروند گارانتی مرکز تعمیرات آیفون در تهران خدمات خود را با گارانتی به مشتریان خود ارائه می دهد.

 

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط