اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵

آیفون 15 یکی از تلفن‌های هوشمند اپل در سال ۲۰۲۳ است که کاربران منتظر وررد آن به بازار هستند. با توجه به گزارش‌ها، این آیفون ممکن است در ماه سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۳ (مهر یا آبان 1402) معرفی شود و احتمالاً در عرضه بعدی در دسترس خواهد بود.

آیدا ملائی
آیدا ملائی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید گوشی‌های هوشمند، همواره موضوعی مورد بحث و بررسی برای علاقه‌مندان به فناوری بوده‌است. یکی از محصولات پرطرفدار و محبوب این دسته، گوشی‌های آیفون از شرکت اپل هستند. از طرفی با ورود به سال ۲۰۲۳، شایعات و گزارش‌های بسیاری درباره آیفون ۱۵ منتشر شده‌است. باتوجه‌به تکنولوژی پیشرفته‌ای که در دسترس شرکت اپل است، انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ با ویژگی‌های مبتکرانه و بهبودیافته به بازار عرضه شود. در این مقاله، به بررسی مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵ خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید تا با جزئیات بیشتر این محصول آشنا شویم.

آیفون ۱۵ در یک نگاه

آیفون ۱۵ با مدل‌های جدیدتری در حال طراحی هستند که با تغییراتی بسیار جذاب و نوآورانه همراه خواهند بود. از مهم‌ترین تغییرات آن می‌توان به استفاده از پورت USB-C به‌جای لایتنینگ، دکمه‌های فیزیکی صدا و پاور اشاره کرد. همچنین، فناوری دوربین جدید و تغییرات دیگری نیز در انتظار شما هستند. این تغییرات باعث می‌شوند که آیفون ۱۵ بیشتر از همیشه شگفت‌انگیز باشد و تجربه کاربری شما را بهبود بخشد. در نتیجه، بهتر است با شرکت اپل همراه باشید و منتظر این دستگاه جذاب باشید.

در سپتامبر ۲۰۲۲، اپل مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو را معرفی کرد و حالا باتوجه‌به شایعات و گزارش‌ها فعلی، می‌توان جدول زمانی زیر را برای تاریخ معرفی و عرضه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو‌مکس ترسیم کرد:

مدل آیفون

تاریخ معرفی مورد انتظار

تاریخ عرضه مورد انتظار

ممکن است دوست داشته باشید

iPhone 15

سپتامبر ۲۰۲۳

سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۳

iPhone 15 Pro

سپتامبر ۲۰۲۳

سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۳

iPhone 15 Pro Max

سپتامبر ۲۰۲۳

سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۳

به‌طورکلی، به نظر می‌رسد آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو و پرومکس در ماه سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۳ (مهر یا آبان ۱۴۰۲) معرفی و عرضه خواهند شد. بااین‌حال، باید توجه داشت که این تاریخ‌ها ممکن است در آینده تغییر کنند.

برای خرید جدیدترین مدل‌های آیفون همراه با گارانتی ۱۸ ماهه کلیک کنید.

مشخصات و تاریخ معرفی آیفون 15

مشخصات فنی احتمالی آیفون ۱۵

بر اساس گزارش‌ها، چهار مدل آیفون ۱۵ در اندازه‌های مشابه با مدل‌های آیفون ۱۴، شامل دو آیفون ۶.۱ اینچی و دو آیفون ۶.۷ اینچی را انتظار داریم. یکی از آیفون‌های ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۵ استاندارد خواهد بود، در حالی که یکی از مدل‌های ۶.۷ اینچی، آیفون ۱۵ پلاس خواهد بود. سایر آیفون‌های ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مدل‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر «Pro» خواهند بود. 

آیفون ۱۵ پرو همانند آیفون ۱۴ پرو بهترین ویژگی‌ها را دارا خواهد بود و هزینه اضافی ارزش آن را بیشتر می‌کند. بااین‌حال، هنوز چند ماهی باقی مانده‌است تا مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵ به طور دقیق مشخص شود. تنها زمان مشخص خواهد کرد که آیفون ۱۵ با چه ویژگی‌هایی عرضه خواهد شد.

در ادامه، تمامی اطلاعاتی را که درباره آیفون ۱۵ شنیده‌ایم را در اختیار شما قرار می‌دهیم. 

برخی از ویژگی‌های شایعه‌شده:

  • سایزهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی
  • جزیره پویا(Dynamic Island) برای همه مدل‌ها
  • لنز زوم پریسکوپ
  • پورت USB-C
  • تراشه مودم کوالکام

پورت شارژ آیفون ۱۵

پس از عرضه مدل‌های آیفون ۱۴، شایعات و گزارش‌هایی مبنی بر جزئیات آیفون ۱۵ به گوش رسیده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، اپل ممکن است از درگاه USB-C به جای درگاه لایتنینگ در تمام مدل‌های آیفون ۱۵ استفاده کند. همچنین، اپل جزیره پویا (Dynamic Island) در مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو‌مکس را حذف خواهد کرد. این قابلیت از زمان معرفی آیفون X در طراحی گوشی‌های پرچمدار اپل استفاده شده بود.

پردازنده آیفون ۱۵

اپل قصد دارد از تراشه‌های مودم کوالکام برای دستگاه‌های جدید استفاده کند. زیرا تراشه‌های مودم اپل که درحال‌توسعه هستند کاملاً آماده نیستند. مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ به تراشه A16 که در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو بود، ارتقا می‌یابند. درحالی‌که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو از تراشه‌های ۳ نانومتری A17 سریع‌تر و کارآمدتر استفاده می‌کنند. مدل‌های حرفه‌ای می‌توانند شاهد ارتقای فریم‌های تیتانیومی، دکمه‌های صدا و بی‌صدای فیزیکی، و برخی تغییرات جزئی در طراحی با لبه‌های منحنی‌تر دستگاه باشند. انتظار می‌رود آیفون ۱۵ پرو‌مکس نیز از فناوری لنز پریسکوپ برای قابلیت‌های زوم پیشرفته بهره‌مند شود.

پردازنده آیفون 15

طراحی و ظاهر آیفون ۱۵

شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون ۱۵ شبیه به مدل‌های آیفون ۱۴ خواهند بود، اما بریدگی قرص و سوراخ به کل خط تولید گسترش خواهد یافت. این بدان معناست که تمام مدل‌های آیفون ۱۵ فاقد بریدگی خواهند بود، در عوض از جزیره دینامیک معرفی شده در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو استفاده می‌کنند.

هرچند که هیچ تغییر بزرگی در طراحی جدیدترین محصولات آیفون وجود ندارد، اپل همچنان به ارائه چهار مدل ادامه خواهد داد:

  • آیفون ۱۵ با سایز ۶.۱ اینچی
  • آیفون ۱۵ پرو ۶.۱ اینچی،
  • آیفون ۱۵ مکس ۶.۷ اینچی 
  • آیفون ۱۵ پرو‌مکس ۶.۷ اینچی

مدل‌های «پرو» جدیدترین آیفون‌ها با ویژگی‌های برتری عرضه خواهند شد و قطعاً هزینه بیشتری را در برخواهند داشت. درحالی‌که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ با هزینه کمتری در دسترس خواهند بود. برای آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس، تفاوت‌های طراحی شامل پورت USB-C به‌جای درگاه لایتنینگ و انتقال از ناچ به جزیره دینامیک می‌شود. خوب است که بدانید، یک شایعه حاکی از آن است که آیفون ۱۵ می‌تواند به‌جای ۶.۱ اینچ، اندازه آن ۶.۲ اینچ باشد.

نمایشگر

علاوه بر Dynamic Island، تمام مدل‌های آیفون ۱۵ می‌توانند به یک تراشه کارراه‌انداز نمایشگر OLED باانرژی کارآمدتر مجهز شوند. این صفحه‌نمایش بر اساس فرآیند ۲۸ نانومتری تولید می‌شود و امکان کاهش مصرف انرژی را فراهم می‌کند که در نهایت می‌تواند منجر به بهبود عمر باتری شود.

مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ با وجود تعویض به Dynamic Island، از فناوری ProMotion یا فناوری always on display استفاده نمی‌کنند. اپل به حفظ این ویژگی‌ها برای دستگاه‌های Pro ادامه خواهد داد.

نمایشگر آیفون 15

انتظار می‌رود قابلیت جزیره پویا آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو دارای طراحی به‌روز شده با سنسور مجاورت یکپارچه باشند. اگرچه این تغییر منجر به تغییرات قابل‌توجهی در ظاهر یا عملکرد جزیره پویا نخواهد شد. این تغییر، هزینه قطعات را تغییر می‌دهد و ممکن است بخشی از تلاش اپل برای کاهش هزینه‌های تولید باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد رنگ، طراحی بدنه و دکمه‌های ۱۵ پرو، ابعاد وسایز، و قاب آیفون ۱۵ با ادامه‌ی مطلب مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵، همراه ما باشید.

گزینه‌های رنگ

می‌توان انتظار داشت که آیفون ۱۵ در رنگ‌های صورتی تیره و آبی روشن عرضه شود. اپل در بسیاری از مواقع، مدل‌های استاندارد آیفون را در گستره‌ای از رنگ‌های روشن ارائه می‌دهد و در این سال نیز این قاعده را رعایت خواهد کرد؛ بنابراین، سایه‌های صورتی روشن و آبی به‌احتمال زیاد در کنار گزینه‌های رنگی استاندارد، از جمله سیاه، سفید و PRODUCT (قرمز) در دسترس خواهند بود.

طراحی انحصاری آیفون ۱۵ پرو

درحالی‌که همه مدل‌های آیفون ۱۵ قرار است از پورت USB-C استفاده کنند، تغییراتی در طراحی وجود دارد که منحصر به آیفون ۱۵ پرو و پرو‌مکس هستند.

بدنه

شایعات حاکی از آن است که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای حاشیه‌های نازک‌تر و منحنی‌تری نسبت به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو خواهند بود که می‌توان آن را در رندرهای دستگاه بر اساس جزئیات در گردش مشاهده کرد. این منحنی‌های عمیق‌تر به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو محدود می‌شوند و مدل‌های آیفون ۱۵ شبیه مدل‌های آیفون ۱۴ با لبه‌های صاف‌تر، قاب آلومینیومی و جلو و پشت شیشه‌ای خواهند بود.

طراحی انحصاری آیفون ۱۵ پرو

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۵ پرو اپل دارای شیشه جلوی خمیده‌تری باشد که بهتر در قاب محو می‌شود و انتظار می‌رود اپل به‌جای فولاد ضدزنگ برای شاسی از تیتانیوم استفاده کند.

دکمه‌ها

طراحی دکمه‌ها را می‌توان در مدل‌های Pro بهینه‌سازی کرد و اپل از یک دکمه بلند و تک‌صدا استفاده کرد که جایگزین آرایش دو دکمه موجود می‌شود. اپل همچنین ممکن است سوئیچ بی‌صدا را با یک دکمه بی‌صدا جایگزین کند که می‌تواند مشابه دکمه اکشن اپل‌واچ اولترا قابل‌تنظیم باشد. در ابتدا شایعه شده بود که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو به فناوری دکمه‌های حالت جامد دست می‌یابند که جایگزین دکمه‌های فیزیکی می‌شود، اما اپل مجبور شد این ویژگی را به دلیل مشکلات فنی کنار بگذارد.

قاب گوشی آیفون ۱۵

مجموعه‌ای از مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو با استفاده از تکنولوژی پرینت سه‌بعدی، به ما نشان می‌دهند که چگونه قاب‌های نسل قبلی آیفون ۱۴ با آیفون‌های جدید به‌هم می‌پیوندند. باتوجه‌به این پژوهش، به نظر می‌رسد که قاب‌های آیفون ۱۴ قدیمی‌تر نمی‌توانند با آیفون‌های جدید هم‌خوانی داشته باشند. این موضوع ممکن است نشان‌دهنده تلاش اپل برای بهبود طراحی و ساختار داخلی دستگاه باشد، چرا که امکاناتی مانند دوربین‌های بزرگ‌تر و باتری‌های قوی‌تر ممکن است نیاز به تغییر در ساختار دستگاه داشته باشند.

ابعاد و سایز آیفون

تغییرات کوچک در ابعاد به سری آیفون ۱۵ تا حد زیادی از قرارگرفتن قاب‌ها جلوگیری می‌کند، اگرچه مدل ۱۵ پلاس این آیفون می‌تواند در داخل آیفون ۱۴ پلاس قرار بگیرد. محفظه بزرگ‌تر دوربین عقب مدل‌های Pro از عملکرد صحیح قاب‌های آیفون ۱۴ پرو جلوگیری می‌کند، همچنین طراحی خمیده‌تر و تغییرات روی دکمه‌ها نیز مانع از کارکرد درست قاب‌های آیفون ۱۴ پرو می‌شود.

علاوه‌بر این‌ها تصاویر لو رفته از آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو بسیاری از شایعاتی را که در مورد این دستگاه شنیده‌ایم، از جمله Dynamic Island و پورت USB-C تأیید می‌کند.

قاب گوشی آیفون ۱۵

فاش شدن مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵ با تصاویر سه‌بعدی یکی‌دیگر موارد بحث‌برانگیز است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

فاش شدن تغییرات دیگر آیفون ۱۵

بر اساس نقشه‌های CAD آیفون ۱۵، اندازه صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی را نشان می‌دهند که نسبت به ۶.۱ اینچ کمی افزایش‌یافته است. هیچ به‌روزرسانی قابل‌توجه دیگری در طراحی وجود ندارد، زیرا اپل از همان طراحی بدنه و تنظیمات دوربین استفاده می‌کند.

تصاویر سه‌بعدی آیفون ۱۵ پلاس ۶.۷ اینچی حاکی از آن است که در مقایسه با آیفون ۱۴ پلاس به‌روزرسانی‌های طراحی جزئی از جمله جزیره دینامیک، حاشیه‌های باریک‌تر و تغییرات جزئی در اندازه و ضخامت دستگاه ارائه می‌شود.

این گوشی به‌جای بریدگی دارای یک جزیره پویا به همراه پورت USB-C خواهد بود. انتظار می‌رود برآمدگی دوربین ضخیم‌تر، دارای لبه‌های کمی گرد با طراحی منحنی تر باشد که امکان انتقال نرم‌تر از جلو به عقب را فراهم می‌کند.

تصاویری هم که اخیراً از جزیره پویای آیفون ۱۵ (Dynamic Island) منتشر شده‌اند، نشان می‌دهند که این جزیره دینامیکی در سال ۲۰۲۳ برای تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ گسترش خواهد یافت. علاوه بر این، این تصاویر تأیید می‌کنند که طراحی آیفون ۱۵ شباهت زیادی به آیفون ۱۴ دارد با اندکی تغییرات در جزئیات.

 تاچ آیدی آیفون ۱۵

اگرچه شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد اپل در نظر دارد تاچ‌آیدی را با استفاده از راه‌حل زیر نمایشگر به آیفون‌های پرچم‌دار خود بازگرداند، انتظار می‌رود مدل‌های آیفون ۱۵ شامل Touch ID نباشند و همچنان از Face ID استفاده خواهند کرد.

اپل در حال کار بر روی ویژگی Face ID زیر نمایشگر است، اما تا سال ۲۰۲۵ آماده نمی‌شود. در عوض، در سال ۲۰۲۳، آیفون ۱۵ همچنان از جزیره دینامیک استفاده خواهد کرد که انتظار می‌رود اپل به‌جای استفاده از آن، آن را به همه مدل‌ها گسترش دهد. 

 تاچ آیدی آیفون ۱۵

پورت یواس‌بی‌سی آیفون‌های جدید

به‌روزرسانی‌های اصلی شامل انتقال به USB-C و اضافه‌شدن Dynamic Island به‌جای بریدگی آیفون ۱۴ است. سایر تغییرات طراحی مانند منحنی عمیق‌تر در لبه‌ها و قاب تیتانیومی به مدل‌های آیفون ۱۵ پرو محدود خواهد شد. بااین‌حال، رندرهای فاش شده حاکی از آن است که ممکن است تغییر جزئی در اندازه نمایشگر وجود داشته باشد.

تغییر پورت شارژ آیفون‌ها از لایتنینگ به USB C در سال ۲۰۲۳

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، اپل پورت لایتنینگ دستگاه‌های آیفون ۱۵ را با درگاه USB-C تعویض می‌کند که به آن اجازه می‌دهد با مقررات جدید اجرا شده در اروپا مطابقت داشته باشد. این مقررات اپل را ملزم می‌کند که آیفون‌هایی با پورت USB-C در اروپا تولید کند، بنابراین اپل یا باید یک تعویض طراحی در سراسر جهان انجام دهد یا آیفون‌های ویژه‌ای را برای فروش در اروپا توسعه دهد. منابع معتبری که شامل مارک گورمن از بلومبرگ، مینگ چی کو، تحلیلگر اپل و دیگران می‌شوند، گفته‌اند که اپل قصد دارد این تغییر را در این دستگاه‌ها ایجاد کند.

با این انتقال، مک، آیفون و آیپد همگی با استفاده از USB-C شارژ می‌شوند و به مشتریان اپل اجازه می‌دهند دستگاه‌های خود را با یک استاندارد شارژ، شارژ کنند.

سرعت انتقال داده USB-C آیفون ۱۵

مدل‌های آیفون ۱۵ پرو با درگاه‌های USB-C از انتقال اطلاعات با سرعت بالاتر پشتیبانی می‌کنند، درحالی‌که مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ به‌سرعت USB 2.0 مانند لایتنینگ ادامه می‌دهند و به مدل‌های پرو برتری می‌دهند.

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو حداقل از USB 3.2 یا Thunderbolt 3 پشتیبانی می‌کنند. با ارتقا، مدل‌های آیفون ۱۵ پرو می‌توانند ویدئو و سایر انواع فایل‌ها را با سرعت بسیار سریع‌تری انتقال دهند. سرعت انتقال USB 2.0 به ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه محدود شده است، درحالی‌که USB 3.2 سرعت تا ۲۰ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند. اگر اپل از Thunderbolt 3 برای مدل‌های iPhone 15 Pro پشتیبانی کند، سرعت انتقال داده‌ها می‌تواند تا ۴۰ گیگابایت بر ثانیه باشد.

سرعت انتقال داده USB-C آیفون ۱۵

محدودیت‌های USB-C

برخی تحلیلگران اپل این مطلب را بیان کرده‌اند که مدل‌های آیفون ۱۵ تنها به طور رسمی از لوازم جانبی با کانکتور USB-C که توسط برنامه Apple Made for iPhone (MFi) تأیید شده است، پشتیبانی می‌کنند. مطابق گزارش‌های به‌دست‌آمده، شرکت فاکسکان که یک تأمین‌کننده اصلی اپل است، لوازم جانبی مانند EarPods و کابل‌هایی با کانکتورهای USB-C که دارای گواهی MFi هستند را تولید می‌کند.

گواهی MFi USB-C می‌تواند برای محدود کردن ویژگی‌هایی مانند شارژ سریع و انتقال داده با سرعت بالا به لوازم جانبی مورد تأیید اپل استفاده شود.

ShrimpApplePro می‌گوید:

کابل‌های بدون گواهی MFi از نظر داده و سرعت شارژ محدود خواهند بود.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل نیز پیشنهاد کرده است که:

اپل برای شارژرهای USB-C که قادر به شارژ سریع آیفون هستند، به گواهی Made for iPhone نیاز دارد.

به‌روزرسانی دوربین آیفون ۱۵، که ما در مطلب مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵ به آن می‌پردازیم هم چالش‌ برانگیز شده‌است.

به‌روزرسانی دوربین آیفون ۱۵

انتظار می‌رود اپل از جدیدترین حسگرهای تصویر سونی برای مدل‌های آیفون ۱۵ استفاده کند. در مقایسه با سنسورهای استاندارد، سنسور تصویر سونی سیگنال اشباع را در هر پیکسل دو برابر می‌کند و به آن اجازه می‌دهد نور بیشتری را برای کاهش نوردهی کم‌وبیش از حد دریافت کند. این سنسور امکان بهبود در پرتره‌ها و سایر تصاویر را حتی زمانی که نور پس‌زمینه قوی مشکل است را فراهم می‌کند.

سونی از معماری نیمه‌هادی استفاده می‌کند که فوتو دیودها و ترانزیستورها را در لایه‌های جداگانه قرار می‌دهد و امکان ایجاد فوتو دیودهای بیشتری را فراهم می‌کند. مشخص نیست که آیا تمام مدل‌های آیفون ۱۵ از فناوری حسگر جدید استفاده خواهند کرد یا اینکه اپل آن را به مدل‌های پیشرفته‌تر مانند آیفون ۱۵ پرو محدود خواهد کرد. باید منتظر ماند و دید که این شرکت چه تصمیمی خواهد گرفت.

به‌روزرسانی دوربین آیفون ۱۵

فناوری لنز زوم پریسکوپ برای آیفون ۱۵ پرو‌مکس

احتمالاً شایعاتی در مورد برنامه اپل برای استفاده از لنز زوم پریسکوپ برای آیفون ۱۵ شنیده‌اید، اما این لنز به آیفون ۱۵ پرو‌مکس با اندازه بزرگ‌تر محدود خواهد شد. آیفون ۱۵ پرو دارای لنز زوم استاندارد خواهد بود و مدل‌های آیفون ۱۵ به لنزهای Wide و Ultra Wide محدود می‌شوند.

فناوری لنز پریسکوپ قابلیت‌های زوم اپتیکال را ارائه می‌دهد که از لنزهای تله فوتو استاندارد بیشتر است و امکان زوم اپتیکال ۵ برابر یا حتی ۱۰ برابر را فراهم می‌کند. با یک لنز پریسکوپ، قابلیت‌های زوم آیفون به طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد؛ زیرا مدل‌های Pro فعلی به زوم ۳ برابر محدود می‌شوند.

با یک لنز پریسکوپ، نور توسط یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور تصویر در دوربین منعکس می‌شود. تغییر جهت امکان سیستم لنز تله فوتو “تاشده” را برای بهبود قابلیت‌های زوم اپتیکال بدون تاری که با زوم دیجیتال همراه است، فراهم می‌کند.

رقیب اپل، سامسونگ، گوشی‌های هوشمندی را ارائه کرده است که از فناوری لنز پریسکوپ استفاده می‌کنند که زوم اپتیکال ۴ تا ۱۰ برابر و زوم دیجیتال تا ۱۰۰ برابر را امکان‌پذیر می‌کند. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل معتقد است که اپل با استفاده از لنز پریسکوپ، از فناوری زوم اپتیکال ۶ برابری استفاده خواهد کرد.

تراشه‌های مودم کوالکام آیفون ۱۵

اپل در سری آیفون ۱۵ از تراشه‌های مودم ۵G کوالکام استفاده خواهد کرد، همان‌طور که در معرفی آیفون‌های ۵G  قبلی نیز این کار را انجام داده بود. درحالی‌که برخی شایعات نشان می‌دادند اپل ممکن است از تراشه‌های مودم داخلی خود برای سری آیفون ۱۵ استفاده کند، اما به نظر می‌رسد که این فناوری تا سال ۲۰۲۴ آماده نخواهد بود. این تصمیم اپل در استفاده از تراشه‌های مودم  ۵G کوالکام به علت اطمینان از پشتیبانی بیشتر در شبکه‌های ۵G  و ارائه سرعت بالاتر اینترنت برای کاربران آیفون است.

همه مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو از یک تراشه مودم کوالکام استفاده می‌کنند، احتمالاً X70. تراشه X70 کوالکام هوش مصنوعی بهبودیافته‌ای را برای سرعت پردازش سریع‌تر، محدوده پوشش بهتر، سیگنال بهبودیافته، تأخیر کمتر و تا ۶۰ درصد بهبود بهره‌وری انرژی ارائه می‌دهد.

تراشه‌های مودم کوالکام آیفون ۱۵

سینی سیم‌کارت یکی دیگر مواردی است که در مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵ می‌توان به آن پرداخت.

سینی سیم‌کارت(SIM Card Tray)

اپل با عرضه مدل‌های آیفون ۱۴، به طور رسمی سینی سیم‌کارت را از دستگاه‌های فروخته شده در ایالات متحده حذف کرد. با افزودن تکنولوژی eSIM به آیفون ۱۴، کاربران می‌توانند از طریق شبکه‌های ارتباطی مختلفی مانند Verizon و T-Mobile، از سرویس‌های ارتباطی خود استفاده کنند.

در مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو، سینی سیم‌کارت می‌تواند در برخی کشورهای دیگر حذف شود. شایعات در حال حاضر حاکی از آن است که SIM Card Tray در فرانسه حذف خواهد شد و اگر این اتفاق بیفتد، می‌توان آن را در آیفون‌های فروخته شده در کشورهای اروپایی مانند آلمان، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و بریتانیا نیز حذف کرد. به‌این‌ترتیب، آیفون‌های جدید اپل با قابلیت‌هایی همچون eSIM، دسترسی به شبکه‌های ارتباطی مختلف را به کاربران خود ارائه خواهد داد و نیاز به سینی سیم‌کارت را از بین خواهد برد.

وای‌فای ۶E آیفون ۱۵

گزارشات و نمودارهای لو رفته، نشان می‌دهند که اپل در حال طراحی تراشه وای‌فای ۶E برای مدل‌های آیفون ۱۵ پرو است. این تراشه قابلیتی است که به کاربران پیشرفته این مدل‌ها اجازه می‌دهد از ارتباط وای‌فای با سرعت بالاتر و بازدهی بهتری نسبت به وای‌فای ۶ معمولی استفاده کنند. اما مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ با همچنان استفاده از وای‌فای ۶ عرضه می‌شوند. با عرضه مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، اپل اولین شرکتی است که از تکنولوژی وای‌فای ۶E در دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کند.

در مقایسه با Wi-Fi 6، Wi-Fi 6E پهنای باند بیشتری را ارائه می‌دهد، سرعت اتصال سریع‌تر، تأخیر کمتر و افزایش ظرفیت را ارائه می‌دهد. Wi-Fi 6E طیف ۱.۲ گیگاهرتز بیشتری را در باند ۶ گیگاهرتز ارائه می‌دهد و می‌تواند پوشش کل گیگابیت خانگی، اتصال چند گیگابیتی برای مکان‌ها را پشتیبانی کند و دارای پهنای باند برای جریان‌های داده بالاتر مانند مواردی است که برای تجربیات AR و VR استفاده می‌شود.

وای‌فای 6E آیفون ۱۵

تراشه‌های سری A

با عرضه مدل‌های آیفون ۱۵ پرو، اپل برای اولین بار از تراشه‌های سری A ساخته شده بر روی گره فناوری ۳ نانومتری TSMC بهره می‌برد. با درنظرگرفتن این مسئله، انتظار داریم که فناوری تراشه ۳ نانومتری باعث افزایش عملکرد پردازش تا ۱۰ تا ۱۵ درصد در مقایسه با نسل قبلی و درعین‌حال باعث کاهش مصرف انرژی تا ۳۵ درصد نسبت به نسل قبلی شود؛ بنابراین، توسعه‌دهندگان می‌توانند بهترین تجربه کاربری را در آیفون ۱۵ پرو با این فناوری مدرن تراشه از TSMC برای مشتریان خود ارائه دهند.

ویژگی سیلیکونی اپل ۳ نانومتری

شرکت اپل تراشه‌های سریع‌تر را صرفاً به آیفون ۱۵ پرو و پرو‌مکس محدود می‌کند، درحالی‌که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از تراشه ۴ نانومتری A16 استفاده می‌کنند که برای اولین بار در آیفون ۱۴ پرو و  ۱۴ پرو‌مکس استفاده شد.

رم آیفون ۱۵

انتظار می‌رود آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس دارای ۶ گیگابایت رم باشند که همان مقدار رم در آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس است.

تاریخ انتشار

معمولاً اپل در ماه سپتامبر سال هر سال، مدل جدیدی از آیفون خود را معرفی و عرضه می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که مدل‌های آیفون ۱۵ نیز در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۳ معرفی شوند.

قیمت آیفون ۱۵و آیفون ۱۵ پرو 

انتظار می‌رود قیمت مدل‌های آیفون ۱۵ ثابت باقی بماند، به‌طوری‌که دستگاه استاندارد پایه ۶.۱ اینچی از ۷۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پلاس ۶.۷ اینچی از ۸۹۹ دلار شروع می‌شود.

قیمت آیفون ۱۵و آیفون 15 پرو 

با توجه به شایعات و گزارشات هم، قیمت آیفون ۱۵ پرو بین ۱۱۹۹ تا ۱۲۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس بین ۱۳۹۹ تا ۱۴۹۹ دلار قرار خواهد گرفت. این مبالغ، قیمت‌های پایه برای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت می‌باشند و با افزایش ظرفیت حافظه دستگاه، هزینه آن نیز افزایش خواهد یافت. با این حال، این قیمت ها هنوز تاییدیه رسمی نگرفته اند و ممکن است در زمان معرفی رسمی دستگاه، تغییر کنند.

فراتر از آیفون ۱۵

مطابق برخی گزارش‌ها و شایعات مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵، اپل در حال برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی فناوری Face ID زیر نمایشگر در مدل‌های ۲۰۲۴ آیفون ۱۶ است. تغییر مکان صفحه‌نمایش قابل استفاده بیشتری را فراهم می‌کند و در صورت عدم استفاده، دوربین TrueDepth برای Face ID همان‌طور که در زیر نمایشگر قرار دارد قابل‌مشاهده نخواهد بود. تحلیلگر راس یانگ معتقد نیست Face ID زیر نمایشگر تا سال ۲۰۲۵ با سری آیفون ۱۷ معرفی شود.

به احتمال زیاد جزیره پویا حذف نخواهد شد؛ زیرا آیفون همچنان به دوربین جلویی نیاز دارد. انتظار می‌رود که فناوری لنز پریسکوپ به آیفون ۱۶ پرو‌مکس رده بالاتر محدود شود. مینگ چی کو، تحلیلگر اپل می‌گوید:

فناوری لنز پریسکوپ به آیفون ۱۶ پرو استاندارد نمی‌آید.

به گفته برخی تحلیلگران اپل: 

هنوز مشخص نیست که آیا مدل‌های آیفون ۱۶ نیز از تراشه مودم اپل بهره می‌برند یا از تراشه‌های مودم دیگر.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام هم بیان کرد:

اپل می‌تواند در سال ۲۰۲۴ یک تراشه مودم ۵G را برای آیفون معرفی کند. 

 اضافه‌شدن تراشه مودم ۵G به آیفون‌های آینده می‌تواند سرعت اینترنت را بهبود بخشد و امکانات مختلفی را برای کاربران فراهم کند. بااین‌حال، برای رسیدن به این هدف، شرکت‌های تولیدکننده تراشه‌ها باید به چالش‌های فنی مختلفی مثل مصرف انرژی و دمای بالای تراشه‌ها پاسخ دهند.

به‌هرحال، اگر اپل بتواند تراشه مودم ۵G خود را در آیفون ۲۰۲۴ معرفی کند، این امر می‌تواند به گسترش بازار و افزایش درآمد آن کمک کند. با توجه به این تصور، احتمالاً در آینده، اپل برای مدل‌های آیفون خود از تراشه‌های مودم ساخت خودش استفاده می‌کند.

فراتر از آیفون ۱۵

کلام آخر

آیفون ۱۵ یکی از تلفن‌های هوشمند اپل در سال ۲۰۲۳ است که کاربران منتظر وررد آن به بازار هستند. با توجه به گزارش‌ها، این آیفون ممکن است در ماه سپتامبر یا اکتبر ۲۰۲۳ (مهر یا آبان ۱۴۰۲) معرفی شود و احتمالاً در عرضه بعدی در دسترس خواهد بود. اگر این گزارش‌ها صحت داشته باشند، این محصول با ارتقاهای قابل‌توجه در سرعت، دوربین، صفحه‌نمایش، باتری و فناوری‌های ارتباطی می‌تواند به یکی از پرفروش‌ترین تلفن‌های هوشمند اپل تبدیل شود.

این مشخصات تنها شایعه هستند و این نکته را باید در نظر داشت که ممکن است در طراحی نهایی آیفون ۱۵ تغییر کنند. بااین‌حال، انتظار می‌رود آیفون ۱۵ با ویژگی‌های بهبودیافته و با قابلیت‌های جدید عرضه شود. اگر به دنبال خرید آیفون ۱۵ هستید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا تصمیم درستی بگیرید.

در نهایت امیدواریم مطلب مشخصات و تاریخ معرفی آیفون ۱۵، برای شما مفید بوده باشد. اگر اطلاعات جدیدی درباره این تلفن همراه پرطرفدار بدست آوریم حتما آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

برای تعمیرات آیفون اپل خود می‌توانید از تکنسین‌های فنی ما با ضمانت تست یک ماهه کمک بگیرید.

۲ پاسخ

    1. سلام. ما اینجا صرفا به معرفی این محصول پرداختیم و همونطور که خودتون هم گفتین متاسفانه این مدل در کشورمون رجیستر نمیشه:-( //

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط