اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس: قدرت و زیبایی در یک گوشی

آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس: قدرت و زیبایی در یک گوشی

بهترین گوشی‌های هوشمند برای همه

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس برای همه کاربران، فارغ از نیازها و بودجه‌های مختلف، مناسب هستند. آیفون 15 و آیفون 15 پلاس گوشی‌هایی قدرتمند، زیبا و مقرون‌به‌صرفه هستند که می‌توانند نیازهای همه کاربران را برآورده کنند.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

دو گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس امسال از سری iPhone 15 معرفی شده است. این دو گوشی، نسخه‌های پایه و اقتصادی از این سری هستند که برای اولین بار، با شیشه‌های کاملاً رنگی در قاب پشتی طراحی شده‌اند. در هر دو مدل، قابلیت داینامیک آیلند و دوربین‌های پیشرفته وجود داشته و کاربران می‌توانند از عکس‌های باکیفیت و فوق‌العاده‌ای که با گوشی خود می‌گیرند، لذت ببرند.

دوربین اصلی این گوشی ۴۸ مگاپیکسلی است و با وضوح بالا، گزینه تله فوتو را هم ارائه می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این سری، می‌توان به برخورداری از تراشۀ جدید A16 Bionic اپل اشاره کرد که عملکردی قدرتمند و عالی را ارائه می‌دهد. تغییر دیگری که در سری جدید آیفون و دو گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از پورت USB-C است که امکان استفاده از کابل‌های اتصال جهانی تایپ C را فراهم می‌کند.

در سری ۱۵ می‌توانید بین تنوع رنگ‌های صورتی، زرد، سبز، آبی و مشکی تیره یکی را انتخاب کنید. پیش‌سفارش این سری از ۱۵ سپتامبر امسال آغاز شده و از تاریخ ۲۲ سپتامبر به بازارعرضه می‌شود. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های جدید این سری آشنا شده و می‌بینیم که دو گوشی آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ به‌عنوان دو محصول ابتدایی از جدیدترین سری آیفون‌های اپل، چه قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید با هزینه کمتر، آخرین نسل از محصول اپل را داشته باشید، ادامه این معرفی را از دست ندهید.

طراحی زیبا و نمایشگر پیشرفته

دو گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به‌ترتیب با نمایشگرهای ۶.۱ اینچ و ۶.۷ اینچی طراحی شده‌اند. در هر دو گوشی، در بخش بالای نمایشگر قابلیت داینامیک آیلند (Dynamic Island) که در سری آیفون ۱۴ معرفی شد را دریافت می‌کنید. با این قابلیت می‌توانید اعلان‌های مهم را دریافت کرده و فعالیت‌های زنده را دنبال کنید، تجربه کاربران روان‌تری داشته و برنامه‌های مختلف ازجمله پخش موسیقی و … را کنترل کنید. برای نمایشگر، از یک صفحه Super Retina XDR استفاده شده که حداکثر روشنایی HDR آن، به ۱۶۰۰ نیت می‌رسد. میزان روشنایی در فضای باز، حتی تا ۲۰۰۰ نیت هم افزایش پیدا می‌کند.آیفون 15 و آیفون 15 پلاس:طراحی زیبا و نمایشگر پیشرفته

طراحی جدید این سری از محصولات آیفون، نه تنها دارای ظاهر زیبا، بلکه با دوام بیشتری است. رنگ‌های زیبا و متفاوت برای قاب پشتی گوشی شامل رنگ‌های صورتی، زرد، آبی، سبز و مشکی، تنوع بیشتری به این سری می‌دهد. شیشه پشتی با فناوری نانو کریستالی ساخته شده و لبه کناری از جنس آلومینیوم است که علاوه‌بر زیبایی، استحکام بالایی هم دارد. این سری از آیفون دارای مقاومت بالایی دربرابر نفوذ آب و گردوغبار است.

ممکن است دوست داشته باشید

قدرت و کیفیت بالای مجموعه دوربین‌ها با رزولوشن فوق‌العاده

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با سنسور quad-pixel و پیکسل فوکوس ۱۰۰ درصدی، به شما کمک می‌کند تا عکس و فیلم‌های با وضوح بالا و جزئیات دقیق را ثبت کنید. در حالت پیش‌فرض عکاسی با دوربین‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس شما تصاویر ۲۴ مگاپیکسلی را دارید که نه تنها وضوح مناسبی دارند، بلکه حجم زیادی را در گوشی اشغال نمی‌کنند. به کمک یک سیستم سخت‌افزار و نرم‌افزار یکپارچه، برای اولین بار در آیفون‌های دارای دو دوربین شاهد حضور ویژگی تله فوتو ۲X هستیم. این ویژگی امکان زوم اپتیکال ۰.۵، ۱ و ۲ برابری را برای کاربران فراهم می‌کند.

تصاویر پرتره در گوشی iPhone 15 و iPhone 15 Plus دارای جزئیات بیشتر، رنگ‌های زنده‌تر و عملکرد بهتر در شرایط نور کم هستند. همچنین گرفتن تصاویر پرتره بدون نیاز به تغییر حالت دوربین برای عکاسی پرتره، امکان‌پذیر است. زمانی که عکس‌های معمولی می‌گیرید که یک سوژه خاص در آن قرار دارد، آیفون شما به‌طور خودکار اطلاعات مربوط به عمق پس‌زمینه را دریافت کرده و بعداً می‌توانید عکس را به پرتره تغییر دهید. عکس‌های گرفته شده در حالت شب هم از جزئیات و کیفیت مطلوبی برخوردار هستند.

عملکرد عالی تراشه A16 Bionic

اپل در سری جدید آیفون ۱۵ خود، از تراشه اختصاصی محصولات اپل، یعنی A16 Bionic استفاده می‌کند که منجربه عملکرد عالی داینامیک آیلند، عکاسی و … می‌شود. همچنین یک CPU شش هسته‌ای عملکردی سریع‌تر را ارائه داده و در کنار عمر بالای باتری، امکان اجرای برنامه‌ها و عملکردهای مختلف را فراهم می‌کند.

پردازنده با ایجاد پهنای باند بیشتر، گرافیک روان پخش ویدئو و اجرای بازی را ارائه می‌دهد. همچنین برخورداری از یک موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای باعث می‌شود تا گوشی شما قادر به اجرای ۱۷ تریلیون عملکرد در ثانیه باشد. همه این ویژگی‌ها درعین حفاظت از حریم خصوصی و برخورداری از ویژگی‌های امنیتی حیاتی، به ارائه تجربه کاربری امن و روان کمک می‌کند.

قابلیت‌های اتصال آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

ویژگی‌های ارتباطی در سری آیفون ۱۵ جدید ارتقا پیدا کرده است. روش‎های شارژ کردن گوشی، یافتن دوستان در مکان‌های شلوغ، امکان حفظ ارتباطات در سفر و…، از ویژگی‌های ارتباطی مهمی هستند که در این سری تغییر کرده است. این ویژگی‌ها به کمک رابط USB-C به‌جای پورت‌های لایتنینگ اپل امکان‌پذیر می‌شود. البته این تغییرات تنها در گوشی‌های آیفون نبوده و اپل قصد دارد در سایر محصولات خود ازجمله ایرپادهای نسل دوم، مک و … هم این بروزرسانی را انجام دهد. کاربران همچنان می‌توانند از شارژرهای بی‌سیم MagSafe و Qi2 استفاده کنند.

آیفون 15 و آیفون 15 پلاس: قابلیت‌های اتصال

هم در آیفون ۱۵ و هم در آیفون ۱۵ پلاس از تراشه نسل دوم Ultra Wideband استفاده شده که امکان اتصال با برد سه برابری را فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت، حتی در مکان‌های شلوغ می‌توانید موقعیت مکانی دقیق خود را با دوستان‌تان به اشتراک بگذارید. قابلیت Precision Finding با ویژگی‌های حفاظت حریم خصوصی در Find My.8 ساخته شده است.

همه مدل‌های آیفون ۱۵ تجربه اتصال ۵G را با کیفیت و سرعت عالی ارائه می‌دهند که با بهبود کیفیت ارتباطات صوتی، هم در تماس‌های عادی و هم در تماس‌های FaceTime، همراه است. با ویژگی Voice Isolation می‌توانید هر وع صدای محیط حتی در جاهای شلوغ و پرسروصدا را فیلتر کنید تا صدای شما با کیفیت بهتری به مخاطب‌تان برسد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم دو گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس این است که دارای eSIM هستند. این ویژگی، جایگزینی راحت‌تر و مطمئن‌تر برای سیم‌کارت فیزیکی است. زمانی که به هر نقطه از دنیا سفر کنید، با این ویژگی و ازطریق برنامه‌های رومینگ بین‌المللی مقرون‌به‌صرفه می‌توانید ارتباط خود را با دوستان و اعضای خانواده‌تان حفظ کنید.

عرضه با جدیدترین سیستم عامل اپل؛ iOS 17

همراه با معرفی سری آیفون ۱۵، اپل iOS 17 را هم معرفی کرد و آن را به‌زودی در آخرین گوشی‌های آیفون که از آن پشتیبانی کنند، ارائه می‌دهد. ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی که در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با این سیستم عامل جدید ارائه می‌شود، عبارت است از:

عرضه با جدیدترین سیستم عامل اپل؛ iOS 17بروزرسانی‌های عمده در برنامه Phone

در آپدیت جدید سیستم عامل iOS 17 می‌توانید نحوه نمایش پوستر تماس برای مخاطبین خود را سفارشی کرد. همچنین می‌توان ویژگی Live Voicemail را استفاده کرد. کاربران می‌توانند پس از ترک تماس توسط تماس گیرنده، آن را دریافت کنند.

تغییرات در برنامه Messages

در سیستم عامل جدید می‌توانید ویژگی‌های پیشرفته برچسب‌ها، جستجوی قدرتمندتر، رونویسی پیام‌های صوتی، و Check In را در برنامه پیام‌رسان خود دریافت کنید. ویژگی Check In به کاربر کمک می‌کند تا به‌محض رسیدن به مقصد تعیین شده، دوستان یا خانواده (افرادی که از پیش تعیین می‌شوند) را از رسیدن مطلع کند.

ویژگی جدید NameDrop

قابلیت NameDrop روشی جدید برای استفاده از AirDrop است که به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی اطلاعات تماس را با کنار هم قرار دادن دو دستگاه آیفون، با یکدیگر به اشتراک بگذارند. از همین روش می‌توان برای انتقال محتوای AirDrop و موارد دیگر هم استفاده کرد.

ویژگی‌های جدید StandBy

ویژگی‌های جدید StandBy به کاربر یک صفحه کامل قابل تنظیم با با اطلاعات قابل مشاهده از راه دور را برای زمانی که گوشی در کنار شما و در شارژ است، ارائه می‌دهد. قابلیت‌های جدید استندبای از Live Activities، سیری، تماس‌های ورودی و اعلان‌های بزرگ‌تر، پشتیبانی می‌کند.

همه این‌ها ازجمله ویژگی‌های جدید iOS 17 است، اما تنها به‌روزرسانی‌های ارائه شده نیست. آپدیت جدید سیستم عامل، قابلیت‌های جدیدی ازجمله Journal، بهبود قابلیت تصحیح خودکار و املای نوشتار، امنیت بیشتر برای سافاری، به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور و کلید عبور با iCloud Keychain، تشخیص حیوان خانگی در عکس‌ها و … را ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

اپل در سپتامبر امسال با معرفی سری آیفون ۱۵ جدید قابلیت‌های جدیدی را معرفی کرده است. از برخی تغییرات جالب در طراحی گرفته تا ارتقای ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، همگی باعث می‌شود تا تجربه کاربری بهتری را در دو گوشی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از این سری، داشته باشید. این دو گوشی، دو نسخه پایه از این سری هستند که با قیمت کمتر ارائه می‌شوند و نسخه‌های اقتصادی از سری جدید آیفون‌های اپل به‌شمار می‌روند. در این مطلب دیدیم که گوشی آیفون ۱۵ پلاس و آیفون ۱۵ چه ویژگی‌های جدید و متمایزی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط