اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » مک بوک یا سرفیس؟

مک بوک یا سرفیس؟

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

همیشه میان علاقه‌مندان اپل و سیستم عامل با سابقه‌ی ویندوز اختلاف نظری هست که هرکدام سیستم عامل محبوب خودشان را تعریف می‌کنند! اما اگر قصد داشته باشیم یکی از این دو را بخریم واقعا کدام را باید انتخاب کنیم؟

اصولا هر فرد بنا به نیازهای شخصی و معیارهای خود انتخابش را ساده‌تر می‌کند اما در بیشتر موارد سادگی انتخاب بین لپتاپ‌های ویندوزی اتفاق می‌افتند و افراد در شرایط انتخاب میان مک بوک و لپتاپ‌های سرفیس٬ نیاز به نظر و راهنمایی‌های مشاوران تخصصی دارند. هرچند که این انتخاب هم بنا به سلیقه است اما نکاتی که در این مقاله به آن‌ّا پرداخته می‌شود٬ در انتخاب بسیار تاثیرگذار هستند!

 

iOS / Windows

 

با نام مک‌ وک و سرفیس بدون شک همه متوجه صحبت شما و این‌که در مورد کدام سیستم عامل صحبت می‌کنید می‌شوند. در اصل یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها هم میان مک بوک و سرفیس تفاوت در سیست عاملشان است.

ممکن است دوست داشته باشید

بسیاری از افراد همین تفاوت برایشان کافی است تا به‌راحتی انتخاب کنند. اصولا این انتخاب برای کسانی در این نقطه ساده می‌شود که به شدت یا سیستم عامل مک را دوست‌دارند و یا سیستم عامل ویندوز را به هرچیزی ترجیه می‌دهند. اما اگر هنوز به این نتیجه نرسیده‌اید و انتخاب نکرده‌اید باید همچنان در این مقاله همراه ما باشید. برای تعمیر مک بوک می توانید به سایت گارانتی آروند مراجعه کنید.

به‌طور خلاصه برخی از برنامه‌ها فقط در یک سیستم عامل عمل می‌کنند و یا روی هر دو سیستم عامل کارم می‌کنند اما روی یکی به‌طور تخصصی کار شده است. در این‌جا باید بگوییم که تقریبا تمامی برنامه‌های کاربردی روزمره که افراد به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنند مانند مرورگرها٬ برنامه‌های ارتباطی٬ برنامه‌های عمومی پلیرها و بسیاری از برنامه‌های عادی و روزمره روی هر دو سیستم عامل به‌راحتی کار می‌کنند. انواع برنامه‌هایی که بیش‌تر مرتبط با کارهای تخصصی‌تر و افراد حرفه‌ای هستند با پلتفرمی خاص ارائه می‌شوند که قطعا باید بدانید برنامه‌ی تخصصی شما در کدام پلتفرم بهتر کار می‌کند و آیا روری پلتفرم دیگر کار می‌کند یا خیر.

ios vs windows

قیمت

یکی دیگر از مواردی که می‌توانید به راحتی تصمیم خودتان را بگیرید قیمت محصولات اپل است در مقایسه با مایکروسافت! در این مورد با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از مک بوک٬ شما جدیدترین و بهترین لپتاپ سرفیس یعنی Surface Laptop 3 را می‌توانید خریداری کنید اما برای خرید پایین‌ترین مدل مک بوک یعنی ‌MacBook Air هم باید بیش‌تر این هزینه کنید.

پس تا اینجا انتخاب بین مک بوک و سرفیس تا حد زیادی آسان‌تر شده. برای تعمیر سرفیس یه سایت آروند گارانتی مراجعه کنید.

MacBook Pro 13inch 2020Surface Laptop 3

تفاوت صفحه نمایش‌ها

تفاوت زیادی در تصایر و صفحه نمایش محصولات این دو کمپانی قطعا مشاهده می‌کنید. بزرگ‌ترین تفاوت قطعا داشتن صفحه‌ی نمایش لمسی در سرفیس است که مک بوک هنوز هیچ مدل لپتاپی با صفحه نمایش لمسی تولید نکرده است.

شما با انتخاب سرفیس لپتاپ ۳ (Surface Laptop 3) مجهز به یک صفحه نمایش تمام لمسی با رزولوشن تصویر ۲۲۵۶ در ۱۵۰۴ پیکسل با نسبت تصویر ۳:۲ هستید. با انتخاب مک بوک پرو (MacBook Pro 2020) نیز اگر صفحه نمایش ۱۳ اینچی در نظر بگیریم از نظر ابعاد صفحه نمایش تقریبا یکسان هستند اما در رزولوشن و تکنولوژی‌های نمایش تفاوت زیادی دارند.

مک بوک پرو ۱۳ اینچی دارای وضوح واقعی تصاویر و روزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل است. در این صفحه نمایش از تکنولوژی P3 برای واقعی بودن تصاویر و همچنین تکنولوژی True Tone نیز استفاده شده که به دید بهتر در نور آفتاب منجر می‌شود. همچنین صفحه نمایش اپل MacBook Pro لمسی نیست اما اپل این کاستی را با نوار تاچ بار بالای کیبورد رفع کرده است. این تاچ بار برای افرادی ضروری است که نیاز به کلیدهای میانبر دارند و همیشه در دسترسشان باشد.

کلیدهای میانبری مانند کم و زیاد کردن صدا٬ نور تصویر٬ ایموجی‌ها و بسیاری موارد دیگر که می‌توانید به آن اضافه کنید از جمله مزیت‌های تاچ بار مک بوک پرو هستند.

Surface vs Macbook

حمل و استفاده‌ی آسان

 

حمل و نقل لپتاپ یکی از مهم‌ترین عواملی است که اکثر افراد به آن توجه زیادی می‌کنند. عواملی مانند سبکی٬ اندازه٬ ضخامت لپتاپ و همینطور میزان شارژ باتری و پورت‌های آن بسیار در انتخاب موثر هستند.

حال در این مورد باید بدانید که مک بوک پرو ۲۰۲۰ جهز به دو عدد پورت ‌Thunderbolt یا USB-4 و یک عدد پورت هدفون است. پورت‌های Thunderbolt برای انتقال داده‌ها تا سرعت ۴۰ گیگابایت بر ثانیه٬ شارژ لپتاپ و انتقال تصویر به‌کار می‌روند.

سرفیس لپتاپ ۳ دارای یک عدد پورت USB-C و یک عدد پورت USB-A و پورت هدفون است. بنظر در مقایسه این قسمت باید در نظر داشته باشید که پورت USB-A تا چه اندازه باری شما کارایی دارد. اپل دیگر از پورت USB-A  و یا پورت‌ّای قدیمی‌تر در دستگاه‌های خود استفاده نمی‌کند اما همچنان مایکروسافت این درگاه را در دستگاه‌های خود قرار داده است. بدیهی است که سرعت انتقل دادها و کیفیت انتقال از طریق پورت USB-C و یا همان Thunderbolt بسیار بیشتر از درگاه‌های قبلی است.


از نظر ابعاد٬ وزن و قابل حمل بودن٬ هر دو دستگاه دارای اختلاف‌های کمی هستند ک در تصمیم‌گیری زیاد موثر نیستند. زیرا هر دو ضخامت بسیار پایینی داشته و وزن آن‌ها برای جابجایی حدود ۱.۵ کیلوگرم هستند. البته این نکته قابل انکار نیست که لپتاپ‌های Surface کمی از لپتاپ‌های ‌MacBook سبک‌تر هستند.
شاید همین نکته و اختلاف بسیار کم ملاک تصمیم‌گیری برخی افراد باشد اما توصیه می‌کنیم که این مورد را ابزاری برای تصمیم‌گیری قرار ندهید.

Surface Laptop 3 Prots Surface vs Macbook

باتری و میزان کارایی

طبق تست‌ها و بررسی‌ها میان برترین لپتاپ سرفیس یعنی Surface Laptop 3 و MacBook Pro در مورد عمر باتری٬ سرفیس لپتاپ ۳ تا ۲ ساعت بیشتر از مک بوک پرو باتری ذخیره می‌کند. (مک بوک پرو ۱۲ ساعت و ۴۶ دقیقه و سرفیس لپتاپ ۳ تا ۱۴ ساعت و ۵۸ دقیقه)
عمر باتری قطعا نقش مهمی در انتخاب یکی از این دو ایفا می‌کند اما تا اینجا باید دانسته باشید که کدام بیشتر مورد نیاز کار شما است. عوامل را بر اساس نیاز خودتان بسنجید و تصمیم‌گیری کنید. این نکته هم که قیمت سرفیس بسیار پایین‌تر از مک بوک است بسیار مهم وقابل اهمیت است. البته که این اختلاف قیمت نیز بنا به تکنولوژی‌هایی که نام بردیم است و قطعا بی‌دلیل نیست.

عواملی مانند نوار ابزار لمسی بسیار پرطرفدار و کارآمد٬ صفحه نمایش با پشتیبانی تکنلوژی P3 و TrueTone و همینطور تاچ پد بزرگ و کاربردی٬ مک بوک پرو را به سمت متخصصان مخصوصا در حوزه‌ی محتوا و برنامه نویسان هدایت کرده و بیشتر ابزاری قدرتمند و خاص است.

امیدواریم که توانسته باشیم در این مورد کمک و راهنمایی کرده باشیم و انتخاب شما را باری انتخاب یکی از این دو بهترین لپتاپ‌های موجود در بازار٬ ساده‌تر کرده باشیم.

برای اطلاع از قیمت سرفیس و مک بوک و خرید مک بوک و سرفیس به صورت اقساطی به سایت گارانتی آروند مراجعه کنید.

حتما نظرات و عوامل دیگر رو زیر همین متن به اشتراک بگذارید.

 

۳ پاسخ

    1. سلام. برای ما که از بچگب تا الآن با ویندوز سر و کار داشتیم طبیعتا ویندوز راحت تره. اما اگر بتونبد کار با مک و سیستم عاملش رو یاد بگیرید، به نظر من یکی از اتفاقات زیبای زندگی‌تون رو تجربه کردین 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط