اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » مشکلات رابط کاربری macOS Ventura Beta

مشکلات رابط کاربری macOS Ventura Beta

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

اپل هر ساله به توسعه و آپدیت محصولات و سیستم عامل‌های آنها می‌پردازد. یکی از این آپدیت‌ها مربوط به سیستم عامل مک است. در سیستم عامل macOS آپدیت‌های فراوانی صورت گرفته است. یکی از این آپدیت‌ها مربوط به تنظیمات سیستم بازطراحی شده‌‌ی آن هست. به نظر هم می‌رسد که اپل قصد دارد برنامه‌ی تنظیمات macOS Ventura را جایگزین تنظیمات ترجیحی سیستم macOS Monterey و نسخه‌های قبلیش کند.

در واقع، برنامه‌ی تنظیمات سیستم جدید بیشتر شبیه به برنامه‌ی تنظیمات در آیفون و آیپد است تا به پنل‌های ترجیحی macOS قبل. اما، اپل در بعضی از این آپدیت‌ها به باگ‌هایی برخورده‌ است. یکی از این باگ‌ها مربوط به تنظیمات سیستم (System Settings App) آن است. مشکلات رابط کاربری macOS Ventura Beta تنظیمات سیستم، در ورژن‌های ۴ و ۵ بتا، دردسرهایی را ایجاد کرده است.

باگ‌های رابط کاربری macOS Ventura

همان‌طور که گفتیم، در ورژن‌های جدید macOS Ventura Beta باگ‌هایی در المان‌ها و عناصر اصلی رابط کاربری (UI) ایجاد شده است. این مشکلات مربوط به موارد زیر است:

  • منوی بازشونده و دکمه‌ها
  • اجرای برنامه
  • بازکردن پنجره‌ها و نمایش تصاویر آن
  • عدم نمایش تایتل و عنوان منو در پنجره‌هایش
  • محتوا و متن‌های بهم‌ریخته و نامرتب

 

برای تعمیرات تخصصی مک بوک با گارانتی تست ۱ ماهه کلیک کنید.

ممکن است دوست داشته باشید

تنظیمات سیستم macOS Ventura

اپل برای ساخت رابط کاربری برای محصولاتش از SwiftUI بهره می‌برد. برنامه‌ی تنظیمات سیستم مک با استفاده از SwiftUI ساخته شده است. همچنین، لایه‌ی رابط کاربری چند پلتفرمی اپل که در iOS، macOS، tvOS و watchOS کار می‌کند، به وسیله‌ی SwiftUI نوشته شده است. یکی دیگر از برنامه‌های پیچیده که با SwiftUI نوشته شده است هم Shortcuts نام دارد. اما، نکته‌ی قابل توجه این است که انتقادهایی را به دلیل رابط کاربری مشابه و اشکالات عملکردی در macOS و iOS برانگیخته است.

کلام آخر

کریگ فدریگی در مصاحبه‌ای با گروبر در گفتگوی زنده در WWDC 2022 گفت که علیرغم آنچه ممکن است برخی فکر کنند، طراحی مجدد تنظیمات سیستم macOS Ventura، تا حد زیادی از iOS الهام گرفته نشده است. فدریگی اصرار داشت که هدف اصلی تیم توسعه‌، سازگاری برای کاربران است و گفت که تنظیمات سیستم در macOS Ventura، یک “رابط عالی” است. لازم به ذکر است که علیرغم مشکلات فراوان، هنوز زمان برای اپل برای اصلاح آنها وجود دارد. زیرا، macOS Ventura احتمالا تا اکتبر یا شاید حتی اوایل نوامبر عرضه نشود.

برای خرید لپ تاپ‌ مک بوک با گارانتی ۱۸ ماهه از آروندشاپ دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط