اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » ۷ دلیل برای انتخاب پلی استیشن ۵ به جای Xbox Series X

۷ دلیل برای انتخاب پلی استیشن ۵ به جای Xbox Series X

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

بازی‌های نسل جدید در راه‌اند و چندی بعد شاهد تحول بزرگی در صنعت بازی خواهیم بود. پلی استیشن ۵ و ایکس باکس تاریخ معرفی تقریبا نزدیک به هم داشتند و تقریبا همه منتظر رونمایی و عرضه‌ی این دو غول بازی دنیا بودند. پلی استیشن ۵ نسبت به Xbox Series X

اگر به خاطر بیاورید تقریبا ۷ سال بود که از عرضه‌ی کنسول‌های بازی PS4 و Xbox Onx X/S گذشته و سری جدید هرکدام وارد بازار شده‌اند اما انگار چند روز قبل بود که آن‌ها عرضه شدند. به دلیل گذشت همین مدت طولانی، انتظارها برای تغییرات چشمگیر در رونمایی‌ها زیاد بود که البته تا حد زیادی از پس این تغییرات چشمگیر برآمدند.

در سری قبلی، سونی با عرضه‌ی  PS4 Pro و مایکروسافت با عرضه‌ی One X/S در یک بروزرسانی، از پشتیبانی بازی‌های ۴K خبر داده بودند که این انتظارات کیفیت بالاتر تصویر را از هر دو شرکت سلب کرده بود.

همچنین گارانتی آروند تعمیرات پلی استیشن را نیز با ضمانت برای شما انجام می‌دهد.

PS5 vs Xbox Series X/S

هیچکدام از این دو سیستم از نظر عینی بهتر از دیگری نیست اما هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند. ما در این مقاله قصد داریم مزایای خرید پلی استیشن ۵ نسبت به Xbox Series X را برای شما بررسی کنیم.

ممکن است دوست داشته باشید

 

1- خب…! دلیل شماره‌‌ی یک برای خرید پلی استیشن ۵ که به نظر بدیهی‌ترین دلیل است، خود بازی‌های ویدئویی است! در اصل بازی‌هایی که بجز دستگاه پلی استیشن نمی‌توانید آن‌ها را در جایی دیگر بازی کنید.

این موضوع بدیهی است که مربوط به سلیقه شما نسبت به بازی هاست اما در کل شرکت سونی در طول تاریخ بهترین بازی‌های انحصاری را داشته است. بازی های انحصاری ایکس باکس اکثرا بلافاصله برای ویندوز هم منتشر می‌شوند که این موضوع در مورد انحصاری بودن بازی های PS5 یک مزیت رقابتی بزرگ محسوب می‌شود. یک نکته دیگر اینکه بازی های منتشر شده برای Xbox Series X/S بر روی دستگاه‌های نسل قبل یعنی One Series هم قابل اجرا هستند. در پلی استیشن ۵ اینگونه نیست و تنها برخی از بازی ها برای PS4 منتشر می‌شوند که بعد از مدتی انتظار حذف این بازی‌ها را خواهیم داشت. مانند بازی Demon’s Souls remake که تنها برای کنسول جدید سونی عرضه خواهد شد.

همچنین شما در صورتی که بخواهید یکی از بازی های Spider-Man: Miles Morales، Horizon Forbidden West، Demon’s Souls Remake، Ratchet & Clank: Rift Apart را داشته باشید قطعا به PS5 نیاز خواهید داشت و حتی Ps4 هم نیاز شما را برآورده نمی‌کند. اما در صورتی که شما بخواهید بازی‌های انحصاری Xbox Series X را بازی کنید به راحتی می‌توانید آن‌ها را روی کامپیوتر خود هم داشته باشید و از بازی لذت ببرید.

پس مزیت انحصاری بودن نشانه ضروری بودن خرید پلی استیشن ۵ و قوی‌ترین مزیت است.

 

2- دسته بازی Dual Sense

پیشرفت و تغییر بزرگ در کنترلر PS5 چشمگیر است. بازخورد لمسی پیشرفته به همراه Dual Sense تجربه‌ی بازی کردن قبل از این کنترلر را برای هر کسی تغییر می‌دهد. تطبیق پذیری دکمه‌های کنترلر نسبت به بازی که در آن هستید فوق العاده عملکرده است. این قابلیت به گونه‌ای است که کلیدهای R2 و L2 نسبت به اتفاقات درون بازی سفت‌تر و یا نرم‌تر عمل می‎کنند. اگر در یک بازی اتومبیل‌رانی باشید و مسیر گلی یا صعب العبور باشد، کلید R2 به صورت خودکار سفت‌تر از زمانی‌است که در پیست رالی باشید.

همچنین وزن کنترلر پلی استیشن ۵ نسبت به کنترلر نسل قبل سبک‌تر شده و بازدهی باتری آن بسیار بهتر شده است.

وقتی نوبت به کنترلر یا گیم پد Xbox Series X می‌رسد، هیچ تغییر فاحش و یا کاربردی جدید در آن مشاهده نمی‌شود. البته که دسته بازی ایکس باکس در نوع عالی است و طرفداران زیادی هم دارد اما در اینجا صحبت از نوآوری و تغییر است.

 

3- پلی استیشن ۵، نسخه سری S ندارد!

این شاید نکته جالبی باشد که ایکس باکس دارای دو نسخه‌ی S و X باشد و یا حتی شاید برای مخاطب خوب به‌نظر برسد که با بودجه‌ای بسیار کمتر صاحب ایکس باکس نسل جدید می‌شود. اما این یک مشکل بزرگ برای برنامه نویسان بازی های Xbox به حساب می‌آید!

برخی در این مورد بر این باورند که مایکروسافت بازی ها را بر پایه سیستم ضعیف‌تر Xbox Series S می‌سازد و این به معنی آن است که تمام بازی ها برای سری X نیز قابل اجرا هستند. این موضوع از زمانی مهم شد که برخی توسعه دهندگان بازی های ایکس باکس در مورد بازی ها کمی صحبت کردند. البته این موضوع قابل تایید نیست و صرفا فرضیه است.

شاید بگویید که پلی استیشن هم دارای دو نسخه است! اما هر دو دستگاه از هر نظر با هم کاملا یکسان‌اند. تنها تفاوت میان دو دستگاه درایو نوری است. توسعه دهندگان بازی برای PS5 هیچ مشکل و نگرانی بابت کیفیت بازی ها از این بابت نخواهند داشت.

 

4- موتور صوتی جدید Tempest

در کنار کنترلر Dual Sense، در مورد صدای عالی سه بعدی جدید در پلی استیشن ۵ نیز حتما بسیار شنیده‌اید. موتور صوتی جدید با نام Tempest صدا را به طور واضح‌تری افزایش داده و کاملا به‌صورت سه بعدی به گوش شما می‌رساند.

با توجه به این موتور قدرتمند، هر چه هدست و یا باندهای شما توانایی پخش صدای بهتری داشته باشند، لذت شما از صدای بازی دو چندان خواهد شد. این موضوع دقیقا مشابه گرافیک تصویر است که اگر شما مانیتور و یا تلویزیون با کیفیت بالایی نداشته باشید، از گرافیک درجه‌ی یک هم سود نخواهید برد. پس در مقایسه پلی استیشن ۵ نسبت به Xbox Series X از نظر موتور صوتی جدید Tempest نیز پلی استیشن قدرت بیشتری دارد.

۵- قیمت

پلی استیشن ۵ و  Xbox Series X هر دو ۴۹۹ دلار قیمت دارند. در مورد Xbox Series S این مبلغ ۲۹۹ دلار است اما درصورتی که PS5 Digital قیمتی برابر با ۳۹۹ دلار دارد.

با توجه به این قیمت‌ها در مورد پلی استیشن ۵ نسبت به Xbox Series X صورتی که بخواهید کمتر هزینه کنید بهترین گزینه PS5 Digital است چرا که بازی ها با بالاترین کیفیت برای شما نمایش داده می‌شوند و تنها درایو نوری ندارید.

 

6- PS Plus

قابلیت بازی چند نفره با دوستانتون رو به راحتی داشته باشید! بیشتر بازی ها در کنار خط داستانی خود، فضایی را برای گیمرها ایجاد می‌کنند که بتوانند کنار هم و یا مقابل هم بازی کنند و از تجربه‌ی بازی چند نفره‌ی خود لذت ببرند. این همان قابلیت PS Plus است که البته این قابلیت رایگان هم نیست. شکبه‌ی PS Plus با عرضه‌ی بیشتر بازی‌های Multiplayer به یک کنسول زنده‌تر تبدیل می‌شود.

لیست کامل بازی های PS Plus را در اینجا مشاهده کنید.

 

7- ذخیره سازی SSD NVME

شکی در این نیست که Xbox Series X حداقل روی کاغذ مشخصات قوی‌تری نسبت به PS5 دارد. اما از سوی دیگر درایو SSD NVME تقریبا تا ۲ برابر ذخیره‌سازی اطلاعات و سرعت پردازش اطلاعات را در پلی استیشن ۵ سریع‌تر کرده است.

حال شاید بگویید کنسول بازی Xbox Series X هم دارای دقیقا همین درایو است اما سرعت آن ۲.۴ گیگابایت بر ثانیه است اما سرعت PS5 برابر با ۵.۵ گیگابایت بر ثانیه است.

پلی استیشن ۵ به کمک این درایو همه چیز را بسیار سریع‌تر ذخیره‌سازی می‌کند و این یعنی اتلاف وقت کمتر برای ذخیره سازی اطلاعات و بازی ها روی PS5.

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

درخواست تعمیرات تخصصی اپل و مایکروسافت

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

۳ پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط