اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • عمومی
  • »
  • مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در این پست مقایسه سخت و نفس‌گیری خواهیم داشت! واقعاً انتخاب بین دو گوشی به این جذابی کار بسیار سختی است. به هرحال در این مقاله می‌خواهیم به مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا واقعاً جذاب بپردازیم. پس این رقابت زیبا و برد-برد را از دست ندهید.

شرکت سامسونگ گلکسی در ۵ اوت ،۲۰۲۰ گوشی گلکسی زد فولد ۲ (Samsung Galaxy Z Fold 2) را در کنار سایر محصولاتش همچون گلکسی نوت ۲۰، گلکسی تب اس۷، گلکسی بادز لایو و گلکسی واچ ۳ معرفی کرد.

اولین ویژگی‌ که در گوشی گلکسی زد فولد ۲ همانند نسخه‌ی قبلی آن به چشم می‌خورد قابلیت تاشو بودن این گوشی است. کاربران زیادی به این مدل گوشی‌ها علاقمند هستند. شما هم از آن دسته‌ هستید یا فقط چون جدید است برای‌تان جذاب است؟

گلکسی زد فولد ۲

همانطور که گفتم گلکسی زد فولد ۲  نسخه جدید گلکسی زد فولد است که از لحاظ ظاهری و نرم‌افزاری نسبت به آن ارتقا پیدا کرده است. همچنین صفحه نمایش کوچک گوشی قبلی با یک نمایشگر بزرگ‌تر و جای دادن دوربین سلفی در یک حفره از دیگر تغییرات آن است.

ممکن است دوست داشته باشید

 

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

سامسونگ در در پنجم آگوست امسال، در طی دومین رویداد آنپکد گوشی‌های پرچم‌دار خود، گلکسی نوت ۲۰ اولترا را معرفی کرد. این گوشی‌ اکنون در بین محبوب‌ترین گوشی‌های روز دنیا نیز قرار دارد. یکی از ویژگی‌های قابل توجه در گوشی‌های سری نوت همراهی قلم با آن است. خصوصاً که در مدل‌های جدید نوشتن با قلم در این گوشی‌ها راحت‌تر شده است.

 

مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا از نظر طراحی

گوشی Galaxy Z Fold 2 از نظر شکل ظاهری، استایلی کتابی و عمودی دارد. در طراحی نمایشگر این گوشی همچنین از شیشه فوق باریک استفاده شده است. استفاده از این شیشه خیلی باریک به جای پلاستیک، مقاومت نمایشگر گوشی گلکسی زد فولد ۲ را تا حد زیادی افزایش داده است. خاصیت فلکس این گلکسی نیز باعث می‌شود که کاربر بتواند در حالت نیمه باز نیز از آن استفاده کند. ضخامت Galaxy Z Fold 2 نیز فقط ۶ میلیمتر است. از لحاظ رنگ بندی نیز، Galaxy Z Fold 2 در رنگ‌های مشکی و برنزی به بازار وارد شد.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک گوشی مستطیلی شکل با گوشه‌های زاویه‌دار و انحنای کم است. همچنین در این گوشی از قاب فلزی و شیشه محافظ گوریلا گلس استفاده شده است. در رنگ برنزی بدنه نیز از جنس شیشه مات انتخاب شده که دربرابر اثر انگشت مقاومت بیشتری داشته و جذاب‌تر به نظر رسد. به دلیل استفاده از دوربین زوم پریسکوپی مجبور به افزایش ضخامت گوشی در بخش دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا شده است. همانطور که می‌دانید، گوشی‌های سری نوت سامسونگ دارای قلم هستند تا نوشتن برای کاربران راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر باشد. پس اگر به کار با قلم علاقه دارید، یک امتیاز برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا در این قسمت ذخیره کنید.

 

مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا از نظر نمایشگر

نمایشگر خارجی گوشی Galaxy z fold 2، ابعاد ۶/۲ اینچی داشته و از نوع سوپر آمولد است. نمایشگر اصلی آن نیز  ابعاد ۷/۶ اینچی داشته و از فناوری Y-OCTA استفاده می‌کند. سامسونگ در گوشی Galaxy z fold 2 صفحه نمایش کوچک مدل سابق را با یک صفحه نمایش بزرگ‌تر جایگزین کرده و دوربین سلفی را نیز در یک حفره قرار داده است تا سطحی صاف و یکدست نشان داده شود.

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ معمولاً صفحه نمایش‌های بزرگی دارند و گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم مانند سری‌های قبلی، صفحه نمایش بزرگی دارد. صفحه نمایش این گوشی ۶.۹ اینچی است. نداشتن ناچ در نمایشگر Galaxy Note 20 Ultra باعث شده است تا صفحه بزرگ‌تری را در اختیار کاربران قرار گیرد. نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا از استاندارد HDR10+ پشتیبانی می‌کند و روشنایی زیاد و پوشش کامل DCI P3 دارد. نوت ۲۰ اولترا همانند گوشی‌های سری اس ۲۰ در حالت QHD از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی نمی‌کند. اما در این گوشی شاهد دو حالت Adaptive و Standard هستیم.

 

مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا از نظر باتری

باطری گوشی Galaxy z fold 2 از نوع غیر قابل تعویض بوده و جنس آن نیز لیتیوم پلیمری  است. ظرفیت باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است و برای شارژ این باتری شارژر سریع ۲۵ واتی همراه شده است.

شرکت سامسونگ در گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا نیز باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. باتری گوشی Galaxy Note20 Ultra 5G با استفاده از فست شارژ ۲۵ واتی شارژ می‌گردد. به این شکل که باتری گوشی در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌گردد. باتری گوشی درون قاب گوشی قرار گرفته است و امکان تعویض باتری گوشی سامسونگ گلکسی Note20 Ultra 5G به دست خود کاربر وجود ندارد. این گوشی ویژگی فست شارژ را داراست و همراه با شارژر ۲۵ ولت به بازار عرضه شد.

 

مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا از نظر دوربین

ظاهراً دوربین‌های گوشی Galaxy z fold 2 و گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا شبیه به هم هستند. دوربین‌های اصلی گوشی Galaxy z fold 2 سه عدد و به صورت عمودی در پشت صفحه نمایش قرار گرفته‌اند. دوربین‌های عقب قابلیت گرفتن عکس‌هایی ۱۰۸ مگاپیکسلی با قدرت زوم ۵۰ برابری را داشته و دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید نیز هستند. دو عدد دوربین سلفی نیز روی نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد ۲ قرار گرفته است. همانند گوشی نوت ۲۰ اولترا، هردو دوربین این گوشی نیز ۱۰ مگاپیکسل کیفیت دارند.

دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا از حسگر اصلی ۱/۱.۳۳ اینچ با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل استفاده شده است. این دوربین اصلی با استفاده از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها، تصاویری ۱۲ مگاپیکسلی به وجود می‌آورند. درکنار این دوربین در گلکسی نوت ۲۰ اولترا، یک دوربین تله‌فوتوی ۱۲۰ میلی‌متری ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز داریم. دوربین این گوشی برای ثبت تصاویر عریض و خیلی عریض عملکردی بسیار خوبی دارد و رنگ‌ها را به‌شکلی زنده و سرحال نشان می‌دهد. دیگر نقاط قوت این دوربین نوردهی دقیق و سیستم فوکوس خودکار سریع است به طوری که تصاویر پرتره در آن بسیار چشمگیر ثبت می‌شود.

 

در این مطلب سعی کردیم به مقایسه Galaxy z fold 2 با گلکسی نوت ۲۰ اولترا از نظر عملکردهایی که برای کاربر اهمیت دارد بپردازیم تا انتخاب دقیقی داشته باشید. اما اگر نظر من را بخواهید با توجه به قیمت این دو محصول و کاربری‌های آن، پیشنهاد من به شما گوشی گلکسی نوت ۲۰ اولترا است که هم پرچم دار سامسونگ بوده و هم با توجه به شباهت کاربری آن‌ها قیمت مناسب تری داردو قلم نیز همراهش نیز دارد ولی دیگر دارای قابلیت تاشو نیست!

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین گوشی‌ گلکسی نوت ۲۰ اولترا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط