جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • بیکسبی سامسونگ ؛ کمتر بگو و بیشتر استفاده کن

بیکسبی سامسونگ ؛ کمتر بگو و بیشتر استفاده کن

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

بیکسبی سامسونگ (Bixby Samsung) دستیار هوشمندی است که شرکت سامسونگ برای اولین بار با گوشی های گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس از آن رونمایی کرد. و تمامی گوشی هایی که بعد از این دو مدل به بازار عرضه شدند، دارای این قابلیت بودند.

اما با رونمایی از گوشی های گلکسی اس ۱۰ بیکسبی وارد مرحله جدیدی شد. بیکسبی سامسونگ یا دستیار صوتی Bixby ،در واقع یک هوش مصنوعی همانند گوگل اسیستنت و سیری اپل است که امکانات وسیعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بسیاری از کاربران بر این باورند که از این دستیارهای هوشمند فقط می‌توان برای پرسش نزدیک‌ترین رستوران یا تنظیم برنامه‌ای در زمان خاص استفاده کرد.

اما آیا به راستی قابلیت‌های بیکسبی سامسونگ فقط محدود به همین موارد است؟ با ما همراه باشید تا برای اطمینان، امکانات بیکسبی سامسونگ را مورد بررسی قرار دهیم:

برای دسترسی به بیکسبی سامسونگ می‌توانید از فرمان صوتی و یا دکمه سخت افزاری تعبیه شده در گوشی‌های سامسونگ استفاده کنید. البته این دکمه سخت افزاری با غیرفعال شدن بیکسبی برای اهداف دیگر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین گوشی را باز کنید، بعد از ۵ ثانیه عکس بگیرید و آن عکس را به آخرین پوشه اضافه کنید.بیکسبی سامسونگ

بیکسبی همه ی این مراحل را بدون نیاز به لمس گوشی توسط کاربر، فقط به فرمان صدای کاربر انجام می دهد!

از دیگر امکاناتی که  این دستیار هوشمند دراختیارتان می‌گذارد می‌توان به کاهش و افزایش ولوم صدا، کاهش و افزایش نور صفحه در شب و روز اشاره کرد.

همچنین با اتوماتیک کردن حالت شب برای گوشی می‌توانید از امکان Before Bed یا پیش از خواب نیز استفاده کنید. که با فعال کردن حالت خواندن (READING)، نور آبی را حذف و و نور صفحه را گرم تر می‌کند.

بیکسبی آماده شنیدن و انجام درخواست‌های شما برای اجرای یک اپلیکیشن خاص، دانستن وضعیت آب و هوا یا  کنترل ابزارهای مختلف مانند تلفن همراه هوشمند، تبلت، لپ‌تاپ و حتی تلویزیون هوشمند شما خواهد بود.

اماBixby Routines  می‌تواند عادت‌های‌تان را یاد بگیرد و یک برنامه کاری خودکار پیشنهاد ‌کند تا نیازی نباشد که هربار وقت خود را صرف تکرار همان کارها و امور کنید. می‌توانید از آن در جهت خواندن پیام‌ها با صدای بلند، یادآوری برنامه روزانه و… هم استفاده کنید.

 

ویژگی های برتر بیکسبی سامسونگ (Bixby Samsung)

 

یکی از قابلیت‌های بسیار جالبی که برای بیکسبی سامسونگ ارائه شده است Bixby Vision یا همان بیکسبی تصویری می‌باشد. در محیط نرم‌افزار دوربین گلکسی اس ۸، آیکونی شبیه به چشم وجود دارد که با استفاده از Lens Mode، قابلیت واقعیت افزوده بیکسبی فعال می‌شود. گاهی پیدا کردن کلیدواژه ها کار آسانی نیست. کافیست دوربین را روبروی چیزی که می خواهید بگیرید، آن وقت تمامی اطلاعات مورد نیاز را بیکسبی تصویری برایتان نمایش می دهد.

مواردی از جمله:

  • می توانید یک متن را جستجو، استخراج، ترجمه و اشتراک‎​گذاری کرده و بخوانید.
  • از وسایلی که مایل به خرید آن هستید عکس بگیرید، بیکسبی قیمت، نظر کاربران و رتبه بندی ها را برای یک خرید مطلوب‌تر به شما نمایش می‌دهد.
  • هر تصویری را به صورت صوتی تشریح می‌کند و به افرادی که دارای مشکلات بصری هستند نیز کمک می‌کند.
  • توصیف تصاویر ضبط شده، شناخت رنگ و شناسایی موارد (تابلوها) و تند خوانی با صدای بلند از دیگر امکانات مهمی است که بیکسبی در خود جای داده است.

در حال حاضر بیکسبی سامسونگ زبان‌هایی چون انگلیسی (بریتانیا، ایالات متحده)، فرانسوی (فرانسه)، آلمانی (آلمان)، ایتالیایی (ایتالیا)، کره‌ای (کره جنوبی)، چینی ماندارین (چینی)، اسپانیایی (اسپانیا) و پرتقالی (برزیل) را تشخیص می‌دهد. طبق گفته‌های شرکت سامسونگ، بزودی امکان پشتیبانی از زبان های دیگر نیز به آن اضافه می‌گردد.

جهت خرید و اطلاع از قیمت گوشی‌های سامسونگ اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط