اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » سرفیس بوک ۲ در برابر سرفیس بوک، چه تغییری حاصل شد؟

سرفیس بوک ۲ در برابر سرفیس بوک، چه تغییری حاصل شد؟

مهتاب جهاندار
مهتاب جهاندار
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

شرکت مایکروسافت به تازگی تصمیم گرفت از نسل جدید لپتاپ سرفیس بوک رونمایی کند. لپتاپی که در مقایسه با نسل پیشین طراحی بهبودیافته ای پیدا کرده و از مشخصات رده بالایی بهره می برد. ردموندی ها در اقدامی غیرمنتظره و به دور از هر شایعه ای تصمیم گرفتند، سرفیس بوک ۲ را معرفی کنند.

سرفیس بوک ۲ در حالی که دو سالی از عرضه سرفیس بوک نخست می گذرد، معرفی شد و این در حالی بوده که انتظار می رفت در سال ۲۰۱۶ این معرفی صورت گیرد. البته برای سال ۲۰۱۶ مایکروسافت نسخه بروزرسانی شده سرفیس بوک را در نظر گرفت که نسبتا متفاوت از سرفیس بوک اول بود.

حال در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت های میان دو مدل سرفیس بوک ۲ و نخست بپردازیم. محصولاتی که طرفداران بسیاری داشته و مایکروسافت توانست به کمک آنها فروش قابل توجهی را شامل حال خود کرده و این سری را گسترش دهد. اگر نیاز به تعمیر سرفیس بوک داشتید به سایت آروند گارانتی مراجعه کنید.

طراحی

در بخش طراحی مایکروسافت تغییرات محسوسی را اعمال کرده که از همان نگاه نخست مشخص است. براساس تصاویر نسخه جدید طراحی بهبودیافته ای در قسمت لولای ۳۶۰ درجه داشته و در بخش صفحه کلید نیز جذاب و قابل توجه شده است. طراحی نسل جدید ارگونومی بهتری پیدا کرده و کاربر احساس بهتری هنگام تایپ و کاربری با آن خواهد داشت. فاصله صفحه کلید به لولا بیش از نسل پیشین شده تا چهره متفاوتی از سرفیس بوک ۲ به وجود آورد. البته انتظار می رفت مایکروسافت با اعمال تغییراتی یک محصول باکیفیت و چشمگیر را معرفی کند. صفحه کلید حالت بهتری پیدا کرده و نرمی بیشتری هنگام تایپ احساس می شود.

سرفیس بوک 2 - آروند

ممکن است دوست داشته باشید

به گفته مایکروسافت در نسل جدید سعی شده از کولینگی (سیستم خنک کنندگی ای) بهره گرفته شود تا عملکرد دستگاه نیز بهبود پیدا کند. از این رو ضخامت دستگاه تغییری پیدا نکرده و شاهد افزایش یا کاهش آن نیستیم. مدل ۱۳٫۵ اینچی Core i5 در کنار سایر مدل‌ها به سیستم کولینگی مجهز شده است. مدل ۱۳٫۵ اینچی Core i7  و ۱۵ اینچی نیز باتوجه به اعلام شرکت ردموندی به فن هایی مجهز شدند تا در عملکردهای بالا ثباتی را رقم زنند.

صفحه نمایش لپتاپ جدید سرفیس بوک ۲ در مقایسه با نسل قبلی خود تغییراتی نداشته و مدل ۱۳٫۵ اینچی سرفیس بوک همچنان با پنلی از نوع پیکسل سنس ۲۰۰۰*۳۰۰۰ پیکسلی تراکم ۲۶۷ppi را داشته و نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک ۲ نیز از رزولوشن ۲۲۴۰*۲۱۶۰ پیکسلی بهره می برد. هر دو مدل نمایشگر غنی و باکیفیتی دارند که تجربه کاربری لذت بخشی را برای مخاطب خود به ارمغان می‌آورند. سرفیس بوک نسل جدید در زمینه شاسی بسیار زیبا به نظر رسیده و یک محصول معمولی از برند ردموندی محسوب نمی شود. اگرچه در ساختار شباهتی به مدل پیشین داشته اما با کمی دقت می توان به آسانی متوجه تغییرات حاصل شده توسط مایکروسافت در آن بود.

سرفیس بوک 2 - آروند

تنها تفاوت چشمگیر دو مدل پورت آنها بوده به شکلی که مایکروسافت پورت USB-C را در کنار دو پورت USB 3.0، پورت سرفیس کانکت و پورت SDXC قرار داده است. با این حال سرفیس بوک ۲ در مقایسه با گوشی های هوشمند از جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون برخوردار است و همانند باقی نیست.

سخت افزار و عملکرد

هنگامی که ما دو لپتاپ سرفیس بوک ۲ در سایز ۱۳٫۵ و ۱۵ اینچی را مورد مقایسه قرار می دهیم متوجه می شویم که مدل ها از پردازنده Core i نسل هشتم کافی لیک اینتل و تراشه گرافیکی GTX سری ۱۰ نسل جدید انویدیا بهره می برند. نسخه ۱۳٫۵ اینچی به پردازنده دو هسته ای i5-7300U با فرکانس ۳٫۵ گیگاهرتزی، حافظه رم ۸ گیگابایتی، حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی و گرافیک مجتمع اینتل HD 620 مجهز است. در مقایسه سرفیس پرو نسل قبل رده پایه به پردازنده Core i5، حافظه رم  ۸ گیگابایتی و گرافیک مجتمع Intel HD 520 مجهز بود و در زمینه عملکرد جهش بزرگی در محصول مایکروسافت حاصل شده است.

سرفیس بوک 2 - آروند

مدل بالاتر سرفیس بوک ۲ با صفحه نمایش ۱۳٫۵ اینچی از پردازنده چهار هسته ای نسل هشتمی کافی لیک Core i7-8650U اینتل با فرکانس ۴٫۲ گیگاهرتزی، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR3، حافظه SSD با ظرفیت ۱ ترابایتی، تراشه گرافیکی GeForce GTX 1050 با حافظه ۲ گیگابایتی و برخی دیگر اشاره داشت.

سرفیس بوک 2 - آروند

این مشخصات در برابر سخت افزار نسخه رده بالا سرفیس پرو با پردازنده Core i7 اینتل، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی، حافظه SSD با ظرفیت ۱ ترابایتی، تراشه گرافیکی GeForce GTX 965M ماکسول ۲ گیگابایتی انویدیا قطعا بالاتر و قدرتمندتر است. تراشه گرافیکی GeForce GTX 965M نسل قبل در زمینه عملکرد توانایی رقابت با GTX 1050 انویدیا را نداشته زیرا از فرکانس و معماری قابل توجه بهره می‌برد.

در سوی دیگر نسخه ۱۵ اینچی سرفیس بوک در سه پیکربندی مختلف به فروش می رسد. یکی از آنها به حافظه رم ۸ گیگابایتی یا ۱۶ گیگابایتی، حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی تا ۱ ترابایتی و برخی دیگر اشاره داشت. سرفیس بوک ۲ از پردازنده و تراشه گرافیکی نسل جدیدی بهره می برد که در قیاس با نسخه های پیشین قطعا می تواند عملکرد بالاتری داشته و تجربه بهتر و سریعی را برای افراد به ارمغان آورد.

سرفیس بوک 2 - آروند

یکی از تغییرات اصلی سرفیس بوک ۲ بخش پردازنده و تراشه گرافیکی آن بوده که با بروزرسانی شدن به نسل جدید عملکرد بالایی را برای سرفیس بوک ۲ به ارمغان می آورد. با به کارگیری پردازنده چهار هسته ای Core i7-8650U که فرکانس ۴٫۲ گیگاهرتزی توربو دارد و در کنار آن تراشه گرافیکی GTX 1060 با حافظه ۶ گیگابایتی GDDR5 به کار گرفته شده است. بنابراین برای انجام بازیهای AAA و VR گزینه مناسبی محسوب می شود. این در حالی که مدل های قدیمی با سخت افزار ضعیف تر کمی در عملکرد کندتر هستند.

مایکروسافت سعی کرده در نسل جدید سرفیس بوک تغییرات سخت افزاری بزرگی حاصل کند که در قیاس با ظاهر بسیار بیشتر است و آن را به یک لپتاپ قدرتمند تبدیل کرد. مدل ۱۳٫۵ اینچی با تراشه گرافیکی GTX 1050 انویدیا می تواند بازیهای ویدئویی را با تنظیمات بالا و کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی اجرا کند. در حالی که نسخه ۱۵ اینچی با تراشه گرافیکی GTX 1060 و حافظه ۶ گیگابایتی قادر است بازیها را با کیفیت FHD اجرا نماید. در همین حال نسخه پایه سرفیس بوک ۲ ارتقا بسیاری در مقایسه با مدل پیشین داشته و مایکروسافت سعی کرده گزینه ایده آلی را به مشتریان خود ارائه دهد.

تاریخ عرضه و قیمت

شرکت مایکروسافت قصد داشته سرفیس بوک ۲ را در ۱۶ نوامبر سال جاری روانه بازار ایالات متحده و دیگر نقاط کند. قیمت نسخه ۱۳٫۵ اینچی که با مشخصاتی چون صفحه نمایش ۳۰۰۰*۲۰۰۰ پیکسلی، حافظه رم ۸ گیگابایتی، پردازنده i5-7300U اینتل، گرافیک مجتمع اینتل HD 620 و حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت به فروش می رسد، ۱۴۴۹ دلار است.

در سوی دیگر مدل نهایی یا همان ۱۵ اینچی با صفحه نمایش ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسلی، پردازنده چهار هسته ای Core i7-8650U اینتل، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی، تراشه گرافیکی GTX 1060 انویدیا و حافظه اس اس دی ۵۱۲ گیگابایتی به ۲۷۰۰ دلار می‌رسد.

البته مدل بالاتر دیگری نیز وجود داشته که تفاوتی با نسخه نهایی نداشته و تنها حافظه اس اس دی ۱ ترابایتی برای آن در نظر گرفته شده و با قیمتی ۳۲۹۹ دلار در ۱۶ نوامبر امسال به فروش خواهد رسید. انتظار می رود نسل جدید سرفیس بوک استقبال خوبی داشته اگرچه در طراحی ظاهری آن تغییرات گسترده ای پیدا نکرده است.

تعمیر سرفیس بوک

آروند سال‌هاست که تعمیرات سرفیس را با کیفیت بالا و با مجوز از مراجع ذیربط در بخش تعمیرات خود به صورت تخصصی و با ضمانت ۱ ماهه تعمیرات سخت افزاری انجام می‌دهد. برای استعلام قیمت می‌توانید روی دکمه درخواست تعمیر کلیک و فرم مربوطه را انتخاب کنید:

[button size=’large’ style=” text=’درخواست آنلاین تعمیرات’ icon=” icon_color=” link=’http://www.arvandguarantee.com/repair-request/’ target=’_self’ color=’#ffffff’ hover_color=’#000000′ border_color=’#ffffff’ hover_border_color=’#ffffff’ background_color=’#0086c9′ hover_background_color=’#66a8c9′ font_style=” font_weight=” text_align=’center’ margin=”]

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط