اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » تجربه ویدئو کنفرانس در خانه با tvOS 17

تجربه ویدئو کنفرانس در خانه با tvOS 17

بزرگترین نمایشگر، تجربه بی‌نظیر

tvOS 17، نسخه جدید سیستم عامل اپل برای تلویزیون هوشمند، تجربه ویدئو کنفرانس و FaceTime را به خانه‌ها با بزرگترین نمایشگرهای خانگی می‌آورد. این بهبودات نسخه 17 tvOS به کاربران این امکان را می‌دهد تا با دوستان و خانواده خود به صورت مجازی در محیطی بزرگتر و با کیفیت تر به اشتراک بگذارند. با استفاده از این امکانات جذاب، تلویزیون‌های هوشمند اپل به یک مرکز تجربه چندرسانه‌ای تبدیل می‌شوند و کاربران می‌توانند تجربه‌ای متفاوت و فوق‌العاده از مکالمات ویدئویی داشته باشند.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

اپل در تاریخ ۱۵ خرداد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مرتبط با Apple TV 4K را که در پاییز امسال عرضه خواهند شد، معرفی کرد. این به‌روزرسانی‌ها باعث می‌شوند تا Apple TV 4K برای تمام اعضای خانواده لذت‌بخش‌تر، تعاملی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر شود. به بیان دیگر، تجربه ویدئو کنفرانس در خانه با tvOS 17، اتفاق خواهد افتاد. همچنین، قابلیت FaceTime به Apple TV 4K اضافه می‌شود، بنابراین کاربران می‌توانند از برنامه محبوب برای برقراری مکالمات جذاب‌تر با خانواده و دوستان خود در تلویزیون استفاده کنند.

با معرفی tvOS 17، تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده‌تر با ارائه یک مرکز کنترل کاملاً جدید و بهبود یافته در همکاری با آیفون به شما ارائه می‌شود.

اپل تی‌وی ۴k، به همراه اپل تی‌وی پلاس (Apple TV+) و برنامه‌های استریم محبوب، باکیفیت صدا و تصویر سینمایی را به تماشاگران خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، اپل موزیک (Apple Music)، اپل فیتنس پلاس (Apple Fitness+) و اپل آرکید (Apple Arcade) نیز در این دستگاه قابل دسترسی هستند. اپل تی‌وی ۴k، با تراشه قدرتمند A15 Bionic، کنترل‌های بصری و ارتباط سریع و پیوسته با سایر دستگاه‌ها و لوازم جانبی خانه هوشمند، بهترین دستگاه برای تماشای تلویزیون در اتاق نشیمن محسوب می‌شود.

تجربه ویدئو کنفرانس در خانه با tvOS 17نسخه بتای توسعه‌دهنده tvOS 17 در حال حاضر در دسترس قرار گرفته است و به‌عنوان یک به‌روزرسانی نرم‌افزار رایگان در پاییز امسال در دسترس خواهد بود.

باب بورچرز، معاون بازاریابی جهانی محصولات اپل، اظهار داشت که:

ممکن است دوست داشته باشید

«سیستم عامل tvOS 17 با اضافه شدن قابلیت‌های FaceTime و ویدیو کنفرانس جدید، تغییرات مهمی در بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش خانگی ایجاد می‌کند. این قابلیت‌ها به کاربران Apple TV 4K امکان می‌دهد به‌راحتی با هر کسی از اتاق نشیمن خود ارتباط برقرار کنند.» همچنین تأکید کرد:

«ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدید، استفاده از Apple TV را ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌سازد و آن را به‌عنوان بهترین گزینه در اتاق نشیمن برای مشتریان اپل تبدیل می‌کند.»

از فصل پاییز امسال، کاربران Apple TV 4K قادر خواهند بود از برنامه جدید FaceTime در دستگاه Apple TV استفاده کنند و تماس‌ها را مستقیماً از طریق Apple TV شروع کنند یا ابتدا تماس‌های خود را در iPhone یا iPad آغاز کنند و سپس آن‌ها را به Apple TV منتقل نمایند.

ویژگی‌های اصلی tvOS 17 اپل

استفاده از FaceTime در Apple TV برای اتصال بی‌سیم به iPhone یا iPad کاربر، از قابلیت دوربین تداومی بهره می‌برد و با استفاده از دوربین و میکروفون دستگاه، شرکت‌کنندگان را در تلویزیون به هم متصل می‌کند.

سنتر استیج قادر است تمام اشخاص در اتاق را، حتی در حین حرکت، به طور کامل روی صفحه‌نمایش نگه دارد. همچنین، با واکنش‌های مبتنی بر ژست‌های جدید، کاربران می‌توانند در تماس با دیگران از دستان خود برای ایجاد جلوه‌هایی مانند قلب یا آتش‌بازی استفاده کنند و لذت بیشتری را به مکالمه اضافه کنند.

علاوه بر این، با معرفی Split View برای Apple TV، کاربران قادرند در طول جلسه SharePlay از تماشای نمایش‌ها یا فیلم‌ها با عزیزان خود لذت ببرند و درعین‌حال، همه افراد را در تماس FaceTime مشاهده کنند.

کنترل‌های آیفون یا آیپد به‌راحتی امکان انتقال تماس FaceTime به دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کند. درصورتی‌که تماس تلفنی یا FaceTime جدیدی در حین مکالمه برقرار شود، یک اعلان روی تلویزیون نمایش داده می‌شود تا به کاربر اطلاع دهد که در حال حاضر یک تماس ورودی در حال اتصال است. این اعلان، بدون افشای هویت تماس‌گیرنده، برای حفظ حریم خصوصی کاربر در دستگاهی که اشتراک آن با دیگران است، نمایش داده می‌شود.

اواخر امسال، برنامه‌های کنفرانس ویدیویی مانند Webex توسط Cisco و Zoom در tvOS راه‌اندازی می‌شوند و قابلیت‌های ارتباطی خود را به Apple TV 4K می‌رسانند.

تجربه ویدئو کنفرانس در خانه با tvOS 17

توسعه‌دهندگان می‌توانند از APIهای دوربین تداومی در Apple TV 4K برای ادغام دوربین و میکروفون آیفون یا آیپد در برنامه tvOS خود بهره ببرند و تجربه‌های سرگرمی مشترک و همه‌جانبه‌ای جدید برای اتاق نشیمن ایجاد کنند.

قابلیت Apple Music Sing نیز به کاربران امکان می‌دهد با آهنگ‌های موردعلاقه‌شان آواز بخوانند. همچنین دوربین را نیز ادغام می‌کند تا کاربران بتوانند خود را روی صفحه ببینند و فیلترهای سرگرم‌کننده اضافه کنند.

تجربه شخصی‌تر tvOS 17 که با آیفون  بهتر عمل می‌کند

مرکز کنترل جدید در Apple TV دسترسی به تنظیمات و اطلاعات کلیدی را در کل تجربه Apple TV آسان‌تر از همیشه می‌کند.

مرکز کنترل اکنون وضعیت سیستم، از جمله زمان و نمایه فعال را نمایش می‌دهد و با سایر جزئیات مفید بر اساس فعالیت کاربر گسترش می‌یابد.

سیستم‌عامل tvOS 17 توانایی یکپارچه‌سازی بین Apple TV و آیفون را با استفاده از Siri Remote بهبود می‌بخشد. با این قابلیت جدید، کاربران می‌توانند از طریق Control Center در آیفون خود، کنترل از راه دور Apple TV را فعال و سپس Siri Remote (نسل دوم یا جدیدتر) خود را پیدا کنند. هنگامی که کاربران به نزدیکی کنترل از راه دور می‌روند، یک دایره بزرگ بر روی صفحه‌نمایش ظاهر می‌شود تا حرکتشان را هدایت کند.

به‌علاوه، وقتی از کنترل از راه دور آیفون برای بیدار کردن و کنترل Apple TV استفاده می‌شود، کاربران به طور خودکار به‌حساب کاربری خود منتقل می‌شوند. این باعث می‌شود که تاریخچه نمایش‌ها و پیشنهادها شخصی برای آنها در دسترس باشد.

در حال حاضر، تنظیمات و ترجیحات اضافی برای هر حساب کاربری ذخیره می‌شود. این شامل تنظیمات زبان سیستم و جفت شدن AirPods نیز می‌شود که تجربه شخصی‌سازی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.

tvOS 17 و بهبود توانایی یکپارچه‌سازی Apple TV و آیفون با Siri Remote

پیشرفت‌های جدید در حوزه محافظ صفحه‌نمایش، تجربه‌ای زیبا و حتی سفارشی‌تر را در دستگاه Apple TV فراهم می‌کنند. این پیشرفت‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا از خاطرات انتخاب‌شده از کتابخانه شخصی خود، کتابخانه مشترک یا هر دو در یک صفحه بزرگ لذت ببرند.

در این به‌روزرسانی، محافظ‌های صفحه‌نمایش هوایی با استفاده از تصاویر جدید و جذاب، مکان‌های مختلفی را نمایش می‌دهند. برخی از این مکان‌ها شامل دره یادبود آریزونا و درخت‌های قرمز ساحلی کالیفرنیا هستند.

قابلیت‌های دیگر  tvOS 17 

تقویت گفتگو (Enhance Dialogue): به کاربران اجازه می‌دهد با جدا کردن دیالوگ از نویز پس‌زمینه و جلو بردن آن به کانال مرکزی، آنچه را که در مورد افکت‌ها، اکشن و موسیقی در یک فیلم یا برنامه تلویزیونی در Apple TV 4K همراه با HomePod (نسل دوم) گفته می‌شود، با وضوح بیشتری بشنوند.

پشتیبانی از Dolby Vision 8.1: به کاربران Apple TV 4K تجربه بصری سینمایی‌تری با متادیتا پویا در طیف وسیع‌تری از فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی ارائه می‌دهد.

توانمندی‌های جدید Apple Fitness+: شامل امکاناتی همچون برنامه‌های سفارشی، روشی نوین برای کاربران Fitness+ است که به آن‌ها اجازه می‌دهد تمرینات یا مدیتیشن‌های سفارشی را بر اساس روز، مدت زمان، نوع تمرین و سایر فاکتورها دریافت کنند. با استفاده از قابلیت Stacks، کاربران قادر خواهند بود تمرینات و مدیتیشن‌های مختلف را به‌صورت پشت‌سرهم و یکپارچه انتخاب کنند. همچنین، قابلیت Audio Focus به کاربران این امکان را می‌دهد تا در تنظیم میزان صدای موسیقی یا صدای مربیان، اولویت دلخواه خود را در نظر بگیرند.

پشتیبانی شخص ثالث VPN: توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های VPN را برای Apple TV ایجاد کنند. این می‌تواند برای کاربران سازمانی و آموزشی که مایل به دسترسی به محتوا در شبکه‌های خصوصی خود هستند مفید باشد، و به Apple TV اجازه می‌دهد تا راه‌حل عالی برای دفتر، اتاق کنفرانس و مکان‌های بیشتری باشد.

جمع‌بندی

تجربه ویدئو کنفرانس در خانه با tvOS 17، یکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز این جدیدترین به‌روزرسانی‌های اپل تی‌وی است.همچنین قابلیت FaceTime برای اتصال به آیفون و آیپد، و یکپارچه‌سازی Apple TV و آیفون، از دیگر جذابیت‌های این سیستم‌عامل است. البته سیستم عامل رایگان tvOS 17، برای Apple TV 4K و Apple TV HD در پاییز امسال در دسترس خواهد بود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط