جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

در کنفرانس WWdc 20 اپل چه گذشت؟

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

کنفرانس WWdc 20 اپل یا کنفرانس جهانی توسعه‌ دهندگان اپل ( Apple Worldwide Developers Conference) هر سال در شهر کالیفرنیا توسط شرکت اپل برگزار می‌شود. شرکت اپل این کنفرانس را به منظور رونمایی از نرم افزارها، سیستم عامل‌های جدید و فناوری‌های جدیدتر برگزار می‌کند.

با آنکه امسال این کنفرانس به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت آنلاین برگزار شد، ولی باز هم متخصصان نرم‌افزار، کامپیوتر و گوشی های هوشمند و علاقه‌مندان محصولات اپل در سراسر دنیا هر ساله مشتاقانه کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل را دنبال می‌کنند تا با محصولات نرم‌افزاری و آپدیت‌های جدید محصولات این شرکت آشنا شوند.

اما در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل امسال (کنفرانس WWdc 20 اپل) چه گذشت؟

 

معرفی iOS 14

 

چهاردهمین نسخه سیستم عامل iOS بلاخره به شکلی رسمی معرفی شد. اما چه قابلیت‌هایی آن را از سیستم عامل‌های قبلی iOS متمایز می‌کند؟

  • شخصی سازی هوم اسکرین با ویجت ها و پس‌زمینه‌های زنده
  • تغییر اپلیکیشن‌های پیش‌فرض و نصب موقت با ویژگی Clips
  • قابلیت AR Maps
  • دستیار دیجیتال Siri به صورت آفلاین
  • ویژگی PiP برای ویدیوها
  • اضافه شدن اپلیکیشن Fitness
  • نشانگر تایپ در iMessage
  • اضافه شدن اپلیکیشن Find My با مود AR
  • سنجش میزان اکسیژن خون برای Apple Watch

همچنین در iOS14، کاربران این امکان را خواهند داشت که ویجت ها را مانند آیکون اپلیکیشن‌ها در هوم اسکرین iOS جابه‌جا کنند.

 

iPadOS 14

 

اپل از نسخه جدید سیستم عامل آیپد یعنی iPadOS 14 به طور رسمی رونمایی کرد.  مهم‌ترین ویژگی این سیستم عامل قابلیت اسکریبل (scribble) است. این قابلیت به این معناست که شما می‌توانید با دستخط خودتان بر روی آیپد بنویسید و آیپد به شکل خودکار دستخط‌ ‌تان را به نوشته‌ای استاندار تبدیل می‌کند.

 

watchOS 7 

 

جدیدترین نسخه سیستم عامل واچ او اس هم در حین کنفرانس WWdc 20 اپل معرفی شد. در نسخه‌ی جدید  ۷watchOS، با ویژگی‌ مانند پایش خواب کاربر را شاهد هستیم. همچنین در این نسخه، اپلیکیشن Activity به Fitness تغییرنام داده است.

در  watchOS 7سیستمی برای تشخیص شستن دست گنجانده شده است  تا به شکل خودکار به شما نشان دهد چه زمان دست از شستن دست‌ها بکشید! این قابلیت برای در امان ماندن از ویروس کرونا به watchOS 7 اضافه شده است.

کاربرد face sharing نیز به این سیستم عامل اضافه شده است که از طریق آن کاربر می‌تواند واچ فیس ها را باسایر افراد به اشتراک بگذارد.

 

نسخه جدید tvOS

 

اپل در حاشیه کنفرانس WWdc 20 اپل، ویژگی‌های جدیدی به پلتفرم tvOS اضافه کرد. سخه‌ی جدید سیستم‌ عامل tvOS به کاربران این امکان را می‌دهد که ازطریق بخش کنترل سنتر (Control Center) به کنترل مستقیم لوازم جانبی پلتفرم HomeKit بپردازند.

مهم‌ترین ویژگی‌ای که به tvOS اضافه شده است، حالت تصویر در تصویر است. مثلا می‌توانید در حال تماشای یک فیلم، اپلیکیشن فیتنس خود را هم باز کرده و ورزش کنید.

همچنین tvOS جدید، کنترلرهای Elite 2 و Adaptive Controller ایکس باکس وان راپشتیبانی خواهد کرد که این خبری خوب برای گیمرها است.

 

 کنفرانس WWdc 20 اپل برای ایرپاد چه دستاوردی داشت؟

 

در کنفرانس WWdc20 ، اپل قابلیت‌های جدیدی برای ایرپاد پرو هم به نمایش گذاشت.

ویژگی جدیدی همچون صدای سه بعدی! در واقع کاربران می‌توانند صداها و موسیقی را به شکلی سه‌بعدی، مشابه با حضور در یک سالن سینما یا سیستم صوتی خانگی بشنوند!

اما قابلیت کاربردی‌تری که اپل برای ایرپاد معرفی کرده است، امکان تغییر اتصال خودکار بین دستگاه‌های مختلف است. به طور مثال، اگر شما با ایرپاد در حال تماشای فیلم در مکبوک‌تان باشید و گوشی آیفون‌تان زنگ بخورد، ایرپاد به طور خودکار به آیفون وصل می‌شود! دیگر نیازی نخواهد بود که مدام به صورت دستی ایرپاد را به گجت‌های مختلف وصل کنید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید محصولات اپل اینجا کلیک کنید

 

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط