اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » نصب ویندوز ۱۱ بر روی سیستم عامل مک توسط نسخه جدید Parallels امکان پذیر میشود!

نصب ویندوز ۱۱ بر روی سیستم عامل مک توسط نسخه جدید Parallels امکان پذیر میشود!

سمیرا دهقانی
سمیرا دهقانی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

چیپست های M1 اپل، با توجه به معماری ARM که برای انها در نظر گرفته شده است، محدودیت هایی را برای شرکت های نرم افزاری که بر پایه معماری های چیپست هایی مانند چیپ های اینتل بوده اند، ایجاد کرده است. یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین نرم افزار های تحت سیستم عامل Mac، نرم افزار Parallels هست. این نرم افزار امکان اجرای سیستم عامل ویندوز بر روی سیستم عامل مک را دارد. با توجه به اینکه سیستم های عامل بر اساس ساختار و معماری CPU طراحی و نوشته میشوند و سیستم عامل ویندوز هنوز امکان تطابق با چیپ M1 را ندارد، در نسخه ۱۷ این نرم افزار که به تازگی منتشر شده است علاوه بر پشتیبانی از دستگاه های دارای چیپ Intel، از نسخه محدود Insider Previews ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ به علت اینکه امکان اجرا بروی چیپ های ARM را دارند، استفاده کرده است.

با توجه به چنین محدودیت هایی، شرکت تولید کننده این نرم افزار اعلام کرده است که این نسخه بروی چیپ های M1 و intel سی و هشت درصد سریع تر نسبت به نسخه های قبلی عمل می کند. همچنین ادعای شرکت مبنی بر این است که در استفاده از پردازش گرافیکی در محیط OpenGL تا ۶ برابر عملکرد بهتر و در پردازش های گرافیکی ۲ بعدی تا ۲۵ درصد بهبودی داشته است.

ویندوز ۱۱نکته حائز اهمیت دیگه در مورد این نسخه، بهینه سازی حالت Coherence است که در برای اجرای منسجم نرم افزار ها به کار می رود و به شما اجازه می دهد تا بدون اجرای کامل نرم افزار توسط Full virtual machine در محیط ویندوز اجرا نمایید.

کاربران M1 می توانند در ویندوز ۱۰ از امکانات BitLocker و Secure boot به واسطه چیپ مجازی TPM استفاده کنند. همچنین ویندوز باتری مک بوک شما را شناسایی خواهد کرد و با کم شدن میزان شارژ باتری، در صورت نیاز دستگاه را در حالت Saving Battery قرار خواهد داد.

نرم افزار Parallels با انتشار نسخه ۱۷، سیستم خرید اشتراکی را راه اندازی کرده است تا مشتریان برای خرید این نرم افزار اشتراک سالیانه دریافت کنند. نسخه استاندارد این نرم افزار سالیانه ۸۰ دلار و نسخه تجاری و ۱۰۰ دلار Pro خواهد بود. کاربرانی که پیش تر نسخه های قدیمی را خریداری کرده اند، می توانند با پرداخت ۵۰ دلار اشتراک خود را ارتقا دهند.

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط