اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • اخبار
  • »
  • معرفی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023

معرفی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023

آیدا ملائی
آیدا ملائی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

همواره توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان، علاقه‌مندان به فناوری و کاربران دست‌به‌دست هم داده‌اند تا شایعات و اخباری راجع به کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اپل، یا همان WWDC، به گوش برسانند. امسال نیز معرفی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023 برای ۵ تا ۹ ژوئن برنامه‌ریزی شده‌است. در این کنفرانس انتظار می‌رود که اپل از آخرین دستاوردهایش در زمینه‌ی نرم‌افزار و سخت‌افزار برای دستگاه‌های مختلفش، از جمله آیفون، آیپد و مک‌بوک پرو ۲۰۲۳، رونمایی کند. 

همچنین، شایعات مختلفی درباره محصولات جدیدی که در این کنفرانس اپل معرفی می‌شوند در حال گسترش است و طرفداران محصولات این برند با شور و هیجان منتظر این رویداد هستند. اگر شما نیز یکی از طرف‌داران اپل هستید پس با ما همراه باشید تا با برخی از این شایعات آشنا شویم.

نگاهی اجمالی بر کنفرانس اپل 

کنفرانس WWDC یا کنفرانس توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اپل، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سالانه اپل است که هر ساله در کوپرتینو برگزار می‌شود. در این کنفرانس، اپل علاوه‌بر معرفی سیستم‌عامل‌های جدید خود، اخبار و اعلانات مربوط به سخت‌افزار و نرم‌افزارهای خود را نیز ارائه می‌دهد. در سال‌های اخیر، WWDC برای معرفی انواع محصولات جدید اپل، از جمله iPhone ،iPad ،Apple Watch، مک‌بوک و iMac، از اهمیت بسیاری برخوردار است. به‌طورکلی، WWDC یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فناوری است که با معرفی نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل و سخت‌افزارهای جدید، همیشه توجه بسیاری را به خود جلب می‌کند.

امسال نیز این رویداد از ۵ تا ۹ ژوئن به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و برنامه‌نویسان و دانش‌آموزان منتخب در روز دوشنبه ۵ ژوئن به آن دعوت می‌شوند.

برخی از مورد انتظارترین‌های کنفرانس امسال:

ممکن است دوست داشته باشید
  • iOS 17
  • iPadOS 17
  • macOS 14
  • watchOS 10
  • tvOS 17
  • هدست AR/VR
  • مک‌بوک ۲۰۲۳

کنفرانس اپل ۲۰۲۳ (WWDC)

اپل در ۲۹ مارس اعلام کرد که سی و چهارمین کنفرانس توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان در سراسر جهان در هفته ۵ ژوئن تا ۹ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار می‌شود و با یک رویداد اصلی در روز دوشنبه ۵ ژوئن آغاز می‌شود.

کنفرانس اپل 2023 (WWDC)

مانند کنفرانس ۲۰۲۲، معرفی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023، به صورت یک رویداد آنلاین خواهد بود. اگرچه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان و دانشجویان منتخب در ۵ ژوئن به Apple Park دعوت خواهند شد تا سخنرانی اصلی و ارائه وضعیت اتحادیه را تماشا کنند و با سایر شرکت کنندگان و کارمندان اپل ملاقات کنند.

بلیط‌های WWDC در طول تاریخ ۱۵۹۹ دلار برای رویداد حضوری قیمت داشته‌اند، اما WWDC از سال ۲۰۲۰ در قالب تمام آنلاین خود برای همه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان رایگان بوده و در سال ۲۰۲۳ ادامه می‌یابد.

با WWDC، اپل اولین نگاهی اجمالی به به‌روزرسانی‌های جدید iOS، iPadOS، macOS، watchOS و tvOS را به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ارائه می‌کند، به‌علاوه فرصتی برای تعامل با مهندسان اپل از طریق جلسات مهندسی، قرار ملاقات‌های آزمایشگاهی یک‌به‌یک و تالارهای گفتمان توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اپل. همچنین از دانش‌آموزان دعوت می‌شود تا در چالش دانش‌آموزی Swift شرکت کنند تا جوایز و فرصتی برای بازدید از Apple Park داشته باشند.

برای شروع کنفرانس اپل برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان در سراسر جهان هر ساله این شرکت یک رویداد کلیدی برای معرفی نرم‌افزار جدید و گاهی اوقات سخت‌افزار جدید برگزار می‌کند. ما منتظر iOS 17، iPadOS 17، macOS 14، tvOS 17 و watchOS 10 هستیم، به‌علاوه شایعات حاکی از آن است که اپل از این رویداد برای رونمایی از هدست AR/VR که مدت‌ها شایعه شده بود، استفاده خواهد کرد.

اپل این رویداد را در Apple.com، برنامه  Apple Developer، وب‌سایت Apple Developer ،  Apple TV و YouTube پخش خواهد کرد.

اعلامیه‌های سخت‌افزاری مورد انتظار

در هر دوره کنفرانس توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان WWDC، هیچ‌گاه نمی‌توان به‌طورقطع و مطمئن پیش‌بینی کرد که چه محصولات سخت‌افزاری از سوی اپل معرفی خواهند شد، زیرا اختصاصی بودن این رویداد برای معرفی نرم‌افزارهای جدید اپل بوده و این شرکت اخیراً تمرکز خود را بیشتر بر روی بهبود نرم‌افزارها و سیستم‌عامل خود یعنی iOS و macOS قرار داده است. در سال جدید، اپل مک‌بوک پرو ۲۰۲۳ و مک‌بوک ایر جدید خود را معرفی کرد و برای  امسال ، مطابق شایعات حداقل یک محصول سخت‌افزاری جدید نیز از سوی شرکت اپل پیش‌بینی می‌شود.

 

اعلامیه‌های سخت‌افزاری مورد انتظار WWDC 2023

هدست AR/VR

طبق شایعات، این شرکت هدست AR/VR را که مدت‌ها شایعه شده بود در کنفرانس اپل به نمایش خواهد گذاشت. اولین WWDC به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان زمان می‌دهد تا برنامه‌ها و تجربیات خود را برای دستگاه قبل از عرضه در اواخر سال طراحی کنند.

در بخش زیرین ویژگی‌های اساسی هدست AR/VR را برای شما گردآوری کرده‌ایم که تمام شایعاتی که تاکنون درباره این محصول شنیده‌اید را شامل می‌شود.

ویژگی‌های احتمالی هدست  AR/VR

  • هر دو قابلیت واقعیت افزوده و مجازی با گزینه‌ای برای تغییر حالت با دستگیره کنترل Digital Crown مانند.
  • بسته باتری خارجی که در قسمت کمر پوشیده شده است.
  • طراحی سبک و راحت با بند اپل واچ مانند و مش روی صورت.
  • گزینه‌ای برای لنزهای تجویزی.
  • نمایشگرهای ۴K میکرو OLED.
  • تراشه‌های سیلیکونی قدرتمند اپل – همان تراشه‌های استفاده شده در مک.
  • سیستم‌عامل xrOS با اپ‌استور اختصاصی، تجربه منحصربه‌فرد FaceTime و گزینه اجرای برنامه‌های آیفون و آیپد.
  • روش کنترل مبتنی بر ژست بدون کنترل‌کننده فیزیکی.
  • بیش از دوجین دوربین که می‌تواند حالات چهره را بخواند، حرکات بدن را تشخیص دهد و از مناطق اطراف نقشه‌برداری کند.
  • اسکن عنبیه برای احراز هویت

مک‌بوک پرو ۲۰۲۳

اپل قصد دارد نسخه به‌روز شده مک‌بوک پرو را با تراشه سیلیکونی خود معرفی کند و این دستگاه می‌تواند در کنفرانس اپل معرفی شود. ما انتظار تغییرات قابل‌توجهی در طراحی مک‌بوک پرو ۲۰۲۳ نداریم، زیرا به‌روزرسانی‌ها عمدتاً بر روی انتقال به سیلیکون اپل متمرکز شده‌اند.

برای خرید مک‌بوک پرو با گارانتی ۱۸ ماهه سبز و طلایی کلیک کنید.

اعلانات نرم‌افزاری مورد انتظار

مطابق گزارشات، اپل iOS 17، iPadOS 17، macOS 14، tvOS 17 و watchOS 10 را در WWDC معرفی خواهد کرد. پیش‌نمایش‌ها پس از رویداد اصلی برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ارائه می‌شود تا بتوانند برنامه‌هایی بسازند که از ویژگی‌های جدید قبل از راه‌اندازی عمومی پاییزی استفاده کنند.

اعلانات نرم‌افزاری مورد انتظار در کنفرانس WWDC 2023به نظر می‌رسد iOS 17 با بهبودهایی که در زندگی کاربران اثر گذاشته، موفقیت‌آمیز خواهد بود. شایعات حاکی از این است که اپل برخی از ویژگی‌هایی که کاربران بیشتر درخواست داده‌اند را در این نسخه ارائه خواهد داد، هرچند هنوز اطلاعات دقیقی درباره این ویژگی‌ها منتشر نشده است.

این به‌روزرسانی به اندازه برخی به‌روزرسانی‌های دیگر بزرگ نخواهد بود، زیرا اپل در حال آماده‌شدن برای ایجاد یک تغییر اساسی در اپ استور است که امکان بارگذاری جانبی روی دستگاه‌های فروخته شده در اروپا را فراهم می‌کند. این به دلیل تغییرات نظارتی تصویب شده توسط اتحادیه اروپا است و انتظار می‌رود فقط برای آیفون‌های اروپایی اعمال شود.

بااین‌حال، اجازه دادن به بارگذاری جانبی به تعدادی به‌روزرسانی برای سیستم‌عامل نیاز دارد و برخی از تلاش‌های توسعه را که معمولاً برای ویژگی‌های جدید انجام می‌شود، مصرف می‌کند. سایر موارد اضافه شده در iOS 17 شامل ادغام هدست AR/VR و CarPlay ارتقا یافته، با جزئیات کامل در مورد آنچه که ممکن است در خلاصه iOS 17 ما در دسترس باشد، خواهد بود.

تا اینجای مطلب، نگاهی به معرفی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023 انداختیم، حال نگاهی بر رویدادهای WWDC در ۳ سال گذشته می‌اندازیم.

نگاهی بر رویدادهای WWDC در ۳ سال گذشته

WWDC در سال‌های اخیر مانند سال۲۰۲۲، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۰ همواره با معرفی اصلاحات بزرگی در سیستم‌عامل‌های اپل و ارائه سخت‌افزارهای جدید، مورد توجه قرار گرفته است. این کنفرانس اپل هرساله کمک می‌کند تا توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان با آخرین تکنولوژی‌ها، ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای این برند آشنا شوند و بتوانند به‌روزرسانی‌های لازم برای برنامه‌های خود را انجام دهند. در این مدت، اپل به عنوان یکی از شرکت‌های پیش‌گام در حوزه فناوری، با معرفی بسیاری از ویژگی‌ها و سخت‌افزارهای جدید، از خود بهترین استفاده را می‌کند. در ادامه نگاهی اجمالی به رویدادهای ۳ سال گذشته خواهیم داشت.

کنفرانس اپل در سال ۲۰۲۲

در کنفرانس اپل ۲۰۲۲ (WWDC )، این شرکت از iOS 16، iPadOS 16، macOS 13 Ventura، tvOS 16 و watchOS 9 به همراه مک‌بوک ایر جدید M2 و مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی رونمایی کرد.

از جمله موارد دیگری که در کنفرانس اپل ۲۰۲۲ رونمایی شد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • اپل CarPlay چند صفحه‌نمایش با سرعت‌سنج یکپارچه، کنترل‌های آب‌وهوا و موارد دیگر را معرفی کرد.
  • اپل اولین بتای tvOS 16 را برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ارسال می‌کند.
  • این برند آداپتور برق ۳۵ واتی را با دو پورت USB-C در اندازه‌های استاندارد و جمع‌وجور عرضه کرد.
  • اپل کابل MagSafe را در چهار رنگ برای مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو با قیمت ۴۹ دلار معرفی کرد.
  • اپل Tap to Pay را در آیفون راه‌اندازی کرد.
  • قابلیت Apple Pay Later به شما امکان خرید از طریق طرح اقساطی بدون بهره یا کارمزد را فراهم آورد.

کنفرانس اپل ۲۰۲۲

همچنین:

  • قابلیت Xcode Cloud اکنون برای همه توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان اپل در دسترس است.
  • قابلیت Safari Gaining Extension همگام‌سازی در میان دستگاه‌ها، پشتیبانی از ترجمه تصویر وب و موارد دیگر 
  • ویژگی‌های جدید tvOS 16 برای Apple TV
  • افزودن قابلیت Handoff که به شما امکان می‌دهد تماس‌های FaceTime را بین دستگاه‌های iOS 16، iPadOS 16 و macOS Ventura تعویض کنید.
  • قابلیت Apple Pay برای پشتیبانی از خریدهای همراه، طراحی مجدد در macOS Ventura/a> دریافت کرد.
  • بازی با دوستان در iOS 16 و macOS Ventura با ادغام SharePlay Center Game آسان‌تر خواهد بود

کنفرانس WWDC 2021

کنفرانس WWDC 2021 یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سالانه شرکت اپل بود که در آن بر خلاف سال‌های قبل، متمرکز بر نرم‌افزار بود. در این رویداد، اپل نسخه‌های جدیدی از سیستم‌عامل‌های iOS 15، iPadOS 15، tvOS 15، macOS Monterey و watchOS 8 را معرفی کرد. این نسخه‌های جدید با ارائه ویژگی‌های متنوع و بهبودهای عمده‌ای در سیستم‌عامل‌های اپل، کاربران را بهبود می‌بخشند. همچنین، اپل در این رویداد نسخه جدیدی از سرویس ابری خود به نام iCloud+ را نیز معرفی کرد. اپل این سرویس جدید را با قابلیت‌های جدید و پیشرفته‌تری نسبت به نسخه قبلی ارائه کرد. در کل، با معرفی این ویژگی‌ها و بهبودهای سیستم‌عامل‌های اپل، این رویداد موفقیت‌آمیزی برای شرکت اپل به شمار می‌رود.

کنفرانس WWDC 2020

کنفرانس اپل ۲۰۲۰ (WWDC) یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سالانه این شرکت  بود، اما در آن به معرفی سخت‌افزار جدیدی نپرداخت و تمرکز اصلی بر روی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل در سرتاسر پلتفرم‌های اپل بود. در این رویداد، به‌روزرسانی‌های قابل‌توجهی در سیستم‌عامل‌های iOS، iPadOS، watchOS، tvOS و macOS معرفی شد که شامل بهبودهای گسترده‌ای بود که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشید.

در کنفرانس اپل ۲۰۲۰ شاهد انتقال این برند از پردازنده‌های اینتل به پردازنده‌های Apple Silicon برای سری محصولات مک بودیم. این انتقال به ارتقای قابل‌توجهی در عملکرد سیستم‌های مک منجر خواهد شد. به‌این‌ترتیب، علاوه بر به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، این رویداد نشان داد که اپل به سمت تحول در سخت‌افزار خود حرکت می‌کند و آینده‌ای درخشان برای مشتریانش رقم خواهد زد. در ادامه به شرح جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

سیستم‌عامل iOS 14

سیستم‌عامل iOS 14 جدید اپل برای تلفن همراه و تبلت‌های آیفون و آیپد با تغییرات زیادی از جمله اضافه‌شدن ویجت‌های جدید، نوار پخش پیشرفته، پشتیبانی از زبان‌های جدید و بسیاری از ویژگی‌های جدید  در این کنفرانس اپل ارائه شد که در زیر جزئیات بیشتری از آن را ذکر کرده‌ایم:

  • دارای برنامه ترجمه جدید با پشتیبانی از ۱۱ زبان و حالت آفلاین
  • شامل حالت تصویر در تصویر برای آیفون 

سیستم‌عامل iOS 14

همچنین:

  • طراحی ظریفی برای سیری برای جلوگیری از گرفت کل صفحه
  • تبدیل آیفون و اپل واچ به کلیدهای دیجیتال خودرو به عنوان ویژگی‌هایی برای مشتریان BMW 
  • امکان دسترسی به بخش کوچکی از برنامه با ویژگی جدید iOS 14 ‘App Clips’ 
  •  امکان پین کردن مکالمات، پاسخ‌های درون خطی و… از  قابلیت‌های iMessage 
  • نگرفتن کل صفحه در هنگام تماس‌های تلفنی 
  • سازگاری با آیفون ۶s و ۶s پلاس و جدیدتر
  • پیدا کردن پشتیبانی از برنامه من برای محصولات شخص ثالث
  • ویژگی Emoji Search 
  • ارائه‌ی اولین نسخه بتای iOS و iPadOS 14 برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان
  • امکان اشتراک‌گذاری فایل‌ها به صورت گروهی به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان
  • تنظیم پیش‌فرض برنامه‌های ایمیل و مرورگر شخص ثالث 
  • به‌روزرسانی‌های حریم خصوصی، انتخاب‌کننده ایموجی، پیش‌بینی‌های جدید هوای آسمان تاریک و موارد دیگر

سیستم‌عامل iPadOS 14

آیپداواس ۱۴ دارای رابط‌های کاربری پیشرفته برای برنامه‌های بومی، جستجوی جهانی، پشتیبانی از دست خط جدید با قلم اپل و موارد دیگر است.

سیستم‌عامل macOS Big Sur

مک‌او‌اس Big Sur، سیستم‌عامل جدید برای کامپیوترهای Mac با طراحی ویژه و تغییرات بزرگی در رابط کاربری و امکانات جدید بود که در این کنفرانس اپل رونمایی شد و از جمله ویژگی‌های برجسته آن می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ویژگی‌های جدید برای Safari و Messages و موارد دیگر 
  • دارای ابزارهای جدید حفظ حریم خصوصی، ترجمه داخلی، زبانه‌های بهبودیافته
  • اپل در کنفرانس ۲۰۲۰ اولین بتای macOS Big Sur را برای اهداف آزمایشی در اختیار توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان قرار داد
  • اپل پشتیبانی از تصویر WebP را در سافاری ۱۴ اضافه کرد

سیستم‌عامل watchOS 7

یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری که در این کنفرانس ارائه شده، نسخه جدید سیستم‌عامل اپل واچ با امکانات جدید از جمله مانیتورینگ خواب، ابزارهای فیتنس جدید است.

سیستم‌عامل watchOS 7

  • اپل واچ او اس ۷ را با سفارشی‌سازی‌های پیشرفته صورت، تشخیص شستشوی دست و موارد دیگر معرفی کرد.
  • قابلیت شستشوی دست اپل واچ با شمارش معکوس ۲۰ ثانیه‌ای و بازخورد لمسی
  • watchOS 7  ویژگی جدید ردیابی خواب را به اپل واچ اضافه کرد.
  • اپل اولین بتا آپدیت جدید watchOS 7 را برای توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان منتشر کرد.
  • watchOS 7  فقط با اپل واچ سری ۳ و جدیدتر سازگاری دارد.

سیستم‌عامل tvOS 14

در کنفرانس اپل ۲۰۲۰ این شرکت اولین بتا tvOS 14 را در اختیار توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان قرار داد.

  • tvOS 14  پشتیبانی Apple TV را برای اشتراک‌گذاری صوتی AirPods و تماشای ویدئوهای YouTube با کیفیت  ۴K به ارمغان ‌آورد.
  • افزودن تراشه‌های سیلیکونی اپل
  • برنامه توسعه‌دهنده ۵۰۰ دلاری اپل شامل ابزارها و منابعی برای انتقال به سیلیکون اپل، به‌علاوه مک مینی مبتنی بر A12Z  رونمایی شد.

سیستم‌عامل AirPods

تعویض خودکار AirPods بین دستگاه‌های اپل، «صدای فضایی» شبیه به سینما که به AirPods Pro می‌آید.

تراشه Apple Silicon

اپل در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که در آینده تمامی کامپیوترهای Mac جدید خود را با تراشه‌هایی که می‌سازد، عرضه خواهند کرد.

قابلیت CarPlay

پشتیبانی از اپل کارپلی به طور کامل به‌روزرسانی و امکانات جدیدی به آن اضافه شد.

قابلیت HomeKit

به‌روزرسانی HomeKit با افزودن پشتیبانی برای تجهیزات جدید و ویژگی‌های جدیدی از جمله تشخیص فرد درب  یکی دیگر از مواردی بود که در کنفرانس اپل ۲۰۲۰ رونمایی شد.

اینها تنها چند مورد از محصولات جدیدی بودند که در کنفرانس WWDC 2020 ارائه شدند.

معرفی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023

جمع‌بندی

در کنفرانس اپل ۲۰۲۳ (WWDC) این شرکت قصد دارد با معرفی محصولات جدیدش نشان دهد که همچنان به‌عنوان یکی از پیش‌گامان فناوری در صنعت موبایل و کامپیوتر شناخته می‌شود. همچنین اپل با ارائه سخت‌افزارهای پیشرفته و به‌روزرسانی‌های عمده در سیستم‌عامل‌های خود، رضایت کاربران را بهبود خواهد بخشید. از طرفی با نگاهی به رویدادهای گذشته، مشخص است که اپل به دنبال توسعه و بهبود محصولات خود با پشتوانه فناوری‌های پیشرفته است. این موضوع نشان می‌دهد که این شرکت به تکنولوژی و پیشرفت علاقه‌مند است و در راه رسیدن به هدف‌هایش قدم برمی‌دارد.

در نهایت امیدواریم مطالب فوق «معرفی محصولات جدید اپل در کنفرانس WWDC 2023» برای شما مفید بوده باشند. به‌محض انتشار اخبار جدیدتر، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

برای تعمیرات مک بوک پرو همراه با گارانتی و ضمانت تست یک ماهه از تکنسین‌های مجرب ما کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط