اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو

نمایشگر همیشه روشن در آیفون ۱۴ پرو

فتانه چاوشی
فتانه چاوشی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

سایت ۹to5Mac، هفته‌ی گذشته فاش کرد که iOS 16 هم‌اکنون دارای تصاویر پس زمینه‌ی جدید برای نمایشگر همیشه روشن (always-on display) است. انتظار می‌روداین قابلیت، یکی از ویژگی‌های جدید و کلیدی آیفون ۱۴ پرو در آینده هم باشد. با توجه به شایعات، امکان اضافه شدن آخرین نسخه‌ی بتای Xcode 14 هم به نمایشگر همیشه روشن، برای نسل بعدی آیفون وجود خواهد داشت. براساس گزارشات همچنین، پیش‌نمایش SwiftUI هم‌اکنون رفتار جدیدی دارد که مربوط به نمایشگر همیشه روشن است. هنگامی که توسعه‌دهنده عمل خاموش کردن صفحه را شبیه سازی می‌کند ویجت‌های جدید صفحه، قفل نیمه شفاف می‌شوند و ساعت روی صفحه باقی می‌ماند.نمایشگر همیشه روشن در آیفون 14 پرو - iphone pro 14

فناوری همیشه روشن

فناوری همیشه روشن به سیستم اجازه می‌دهد تا برخی از اطلاعات را روی صفحه نمایش دهد. در حالی که این فناوری باتری بسیار کمی مصرف می‌کند. در مدل‌های اپل واچ با نمایشگر همیشه روشن، دستگاه حتی زمانی که کاربر با آن تعاملی ندارد، صفحه ساعت را نشان می‌دهد. در این حالت روشنایی صفحه نمایش کاهش می‌یابد و برخی از عناصر بصری برای صرفه‌جویی در عمر باتری پنهان می‌شوند. طبق شایعات، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس اولین آیفون‌هایی خواهند بود که به لطف پنل OLED و با نرخ نوسازی متغیر جدید (۱۲۰ هرتز تا ۱ هرتز) صفحه نمایش همیشه روشن خواهند داشت. در مقایسه، نمایشگر آیفون ۱۳ پرو بین ۱۲۰ هرتز تا ۱۰ هرتز است. اپل از نظر تئوری می‌تواند حالت همیشه روشن را برای مدل‌های آیفون ۱۳ پرو فعال کند، اما این ویژگی با نمایشگر ۱ هرتزی جدید کارآمدتر خواهد بود.

نمایشگر همیشه روشن در iOS 16

همانطور که توسط ۹to5Mac بیان شد، برخی از تصاویر پس زمینه جدید iOS 16 دارای نسخه تیره‌تر و رنگی‌تر با برچسب “Sleep”هستند. این تصاویر می‌توانند برای زمانی که صفحه نمایش آیفون ۱۴ پرو خاموش است استفاده شود. این باعث می‌شود به جای یک صفحه سیاه با ویجت، تجربه‌ای شبیه به حالت همیشه روشن در اپل واچ داشته باشید. ما دریافتیم که Xcode 14 beta 4 واقعاً از حالت جدید همیشه روشن پشتیبانی می‌کند. اما برخی از جزئیات هنوز مشخص نیست. مانند نحوه رفتار سیستم با اعلان‌ها، زیرا هنوز در کد پیاده‌سازی نشده است. نسخه‌های قبلی بتای iOS 16 قبلاً به نمایشگر همیشه روشن برای آیفون ۱۴ پرو اشاره کرده بودند. حتی یک حالت داخلی وجود دارد که اپل برای آزمایش حالت همیشه روشن در آیفون ۱۳ از آن استفاده می‌کند.

نمایشگر همیشه روشن در iOS 16 - iPhone pro 14

اطلاعات بیشتر در مورد آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ قرار است در چهار مدل مختلف معرفی شود. با این حال، تنها مدل‌های Pro دارای نمایشگر جدید، تراشه A16 Bionic و دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی خواهند بود. گفته می‌شود مدل‌های میان رده آیفون ۱۴ بر اساس آیفون ۱۳ فعلی ساخته می‌شوند. این مدل‌ها تنها در برخی ویژگی‌ها مانند داشتن ۶ گیگابایت رم به جای ۴ گیگابایت، باتری بزرگتر و صفحه نمایش ۶.۷ اینچی، برای جایگزینی آیفون ۱۳ مینی، متفاوت خواهند بود. برای اطلاع از تفاوت‌های احتمالی آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو و خرید گوشی هوشمند اپل به سایت آروند مراجعه کنید. آروند گارانتی تعمیر آیفون را با ضمانت برای دارندگان این گوشی انجام می دهد.

ممکن است دوست داشته باشید

 

۳ پاسخ

  1. این نمایشگر قابل خاموش شدن نیست؟ شاید جایی بخوایم باشیم که کوچکترین میزان نور هم نباید باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط