اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو

آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو

فتانه چاوشی
فتانه چاوشی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

اپل همیشه طرفدارانش را با فناوری‌های جدید شگفت‌زده می‌کند. برای مثال آیپاد، اپل واچ‌ و محصولات دیگر همواره باعث موفقیت‌های پی در پی اپل شده‌اند. آیفون در میان این محصولات نقش پررنگی دارد و هر سری از آن یک شگفتی بی نظیر است. مثل اینکه اپل در آینده نزدیک آیفون بی نظیر دیگری برای دوستارانش آماده کرده است. همانطور که می‌دانید آیفون ۱۴ در راه است. اخیراً اخبار زیادی در مورد این سری جدید به گوش می‌رسد که طرفدارانش را هر لحظه مشتاق‌تر از قبل می‌کند. ویژگی‌های احتمالی آیفون ۱۴ این روزها در سایت‌های مختلف بیان می‌شوند. با این حال هنوز کسی به طور قطعی نمی‌داند که سری جدید چگونه خواهد بود.

تفاوت‌های مورد انتظار در آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو نیز همچنان در حال افزایش است. گزارش شده است که نمایشگرهای ProMotion به مدل‌های Pro محدود می‌شوند. حتی خود پیکسل‌ها نیز در مدل‌های سطح بالا کیفیت بالاتری خواهند داشت. همچنین گفته می‌شود که تامین کننده صفحه نمایش سامسونگ از بالاترین درجه مواد OLED خود برای آیفون ۱۴ مکس و پرومکس استفاده می‌کند. در حالی که دو مدل پایه از مواد درجه پایین استفاده می‌کنند.

تفاوت بین آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو

ما انتظار داریم تعدادی تفاوت بین مدل‌های آیفون پایه و پرو امسال وجود داشته باشد. گفته می‌شود آیفون ۱۴ پرومکس از طراحی جدید، دوربین‌های بهبود یافته و حتی پردازنده بهتری برخوردار است. این گوشی همچنین دارای سطح بالایی از فولاد ضد‌ زنگ و شیشه، لنز تله فوتو، اسکنر LiDAR و فناوری ProMotion خواهد بود. با تمام این ویژگی‌ها قیمت آیفون ۱۴ پلاس/مکس کمتر از ۱۰۰۰ دلار خواهد بود. این گوشی گزینه‌ای عالی برای کسانی است که آیفون بزرگ‌تری می‌خواهند و نیازی به پرداخت قیمت «پرو» که از ۱۰۹۹ دلار شروع می‌شود، نیست.

آیفون 14 و 14 پروتفاوت های پیکسلی در آیفون ۱۴

براس گزارش Samsung Display ،TheElec از درجه‌های مختلفی از مواد بر روی پنل‌های OLED استفاده خواهد کرد. به گفته منابع مختلف، این دستگاه از جدیدترین و پیشرفته‌ترین مجموعه مواد خود برای مدل‌های سطح بالاتر آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد. در حالی که از مجموعه نسل قبلی خود برای مدل‌های سطح پایین‌تر استفاده خواهد کرد. گفته شده این حرکت برای صرفه‌جویی در هزینه انجام می‌شود .مجموعه مواد OLED از مواد ناخالص، میزبان، پرایم و موارد دیگر تشکیل شده است که برای تشکیل پیکسل‌های قرمز، سبز و آبی استفاده می‌شوند.

صفحه نمایش سامسونگ از مجموعه مواد M11 خود برای مدل‌های استاندارد ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی در سری آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد. در حالی که دو مدل سطح بالاتر در سری آیفون ۱۴ از مجموعه متریال M12 سامسونگ دیسپلی استفاده خواهند کرد. بعید به نظر می‌رسد که یک کاربر معمولی آیفون به این تفاوت‌ها توجهی کند. این تفاوت‌ها بیشتر به این معنا است که اپل قصد دارد مدل‌های پایه و پرو را از نظر ویژگی‌ها و مواد، از هم جدا کند.

ممکن است دوست داشته باشید

خداحافظ مینی، سلام مکس!

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی که امسال منتظرش هستیم ارائه نشدن آیفون ۱۴ مینی است. گویا اپل قصد دارد مدل مینی آیفون را که از فروش ضعیف رنج می‌برد، کنار بگذارد و عکس آن را جایگزین کند. (یعنی یک مدل بزرگ‌تر غیر حرفه‌ای با صفحه‌نمایش هم اندازه پرومکس.) تنها دو ماه پس از عرضه سری آیفون ۱۲، گزارشی از تحلیلگران CIRP نشان داد که آیفون ۱۲ مینی تنها ۶ درصد از فروش آیفون را در دو ماه اول به خود اختصاص داده است. آیفون ۱۳ مینی در سپتامبر ۲۰۲۱ عرضه شد و با وجود بهبود در طول عمر باتری و روشنایی صفحه نمایش، فروشش همچنان ضعیف بود. داده‌های اخیر CIRP نشان می‌دهد که آیفون ۱۳ مینی تنها ۳ درصد از کل فروش آیفون در سه ماهه دوم را به خود اختصاص داده است.

آیفون ۱۴ در ابعاد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه خواهد شد. آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس نیز در دو مدل ۶.۱ و ۶.۷ اینچی عرضه خواهند شد. اگر یک آیفون مینی می‌خواهید، احتمالاً آیفون ۱۳ مینی در فروش باقی بماند و پس از عرضه آیفون ۱۴، قیمت آن کاهش یاید.

آیفون 14 و 14 پرو

سخن پایانی

گوشی هوشمند اپل همواره مورد توجه دوستاران تکنولوژی بوده است. اپل همیشه سعی کرده است تا از ویژگی‌ نسخه‌های قدیمی‌تر آیفون در نسخه‌های جدید خود استفاده کند. (که این یکی از کلیدهای موفقیت اپل است!) آیفون ۱۴ نیز بی شک شباهت‌هایی به سری‌های قبل خواهد داشت. این به این معنی نیست که کاملا شبیه باشد، بلکه نسخه کامل‌تر و بروزتر آیفون‌های گذشته خواهد بود. آیفون ۱۳ پرو را با امکانات بیشتر تصور کنید! (برای اطلاعات بیشتر به آیفون ۱۴ و ۴ ویژگی مورد انتظار در سایت آروند مراجعه کنید.)

آروند گارانتی تعمیرات محصولات اپل و تعمیرات آیفون را با گارانتی برای شما انجاممی دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط