اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » آیفون ۱۴ و ۴ ویژگی‌ مورد انتظار

آیفون ۱۴ و ۴ ویژگی‌ مورد انتظار

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

کمتر از دو ماه دیگر، اپل سری آینده آیفون ۱۴ را معرفی خواهد کرد. با داغ شدن شایعات، برخی از ویژگی‌ها وجود دارد که تقریباً در این گوشی جدید تأیید شده است. در ادامه می‌خواهیم به چهار مورد از آنها را که انتظار داریم در آیفون ۱۴ ببینیم بپردازیم. مدتی است که شایعه شده است فروش آیفون مینی اپل را ناامید کرده است. منابع۹to5Mac نیز تأیید کرده‌اند که این مدل را در سری ۱۴ نخواهیم دید. طبق گزارشات، آیفون ۱۴ جدید (با کد D27 و D28) در نسخه‌های ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی در دسترس خواهد بود. در حالی که ممکن است مدل‌های Pro با (کد D73 و D74) کمی بلندتر باشند تا حفره‌های جدید را در خود جای دهند. بنابراین، اگر به ‌دنبال گوشی کوچک‌تری هستید، می‌توانید آیفونSE 3 ، آیفون ۱۳ مینی یا آیفون ۱۲ مینی را انتخاب کنید. اما، آیفون ۱۴ و ۴ ویژگی‌ مورد انتظار!

طراحی متفاوت مدل‌های معمولی و حرفه‌ای آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ پرو دارای طراحی جدید حفره‌دار + قرص خواهد بود. این اولین باری است که اپل از ظاهر آیفون X به رویکردی جدید می‌رود. با این حال، این طراحی جدید تنها منحصر به مدل‌های Pro خواهد بود. نسخه‌های معمولی احتمالاً به همان شکل آیفون ۱۳ باقی خواهند ماند که ۳۰ درصد کوچک‌تر از نمونه موجود در آیفون ۱۲ است. تحلیلگر اپل راس یانگ نیز این گزارش را تایید می‌کند و می‌گوید همه مدل‌ها در سال ۲۰۲۳ از طراحی مشابهی برخوردار خواهند بود. تا آن زمان، اگر جدیدترین طرح را می‌خواهید، باید مدل‌های Pro را دنبال کنید. (برای خرید گوشی هوشمند اپل به سایت آروند شاپ مراجعه نمایید.)

تراشه A15 آیفون ۱۴

براساس گزارشات منابع مستقل  ۹to5Macو تحلیلگر اپل تحلیلگر مینگ چی کو، ممکن است اپل امسال با عرضه برخی از مدل‌های آیفون ۱۴ با همان تراشه A15 آیفون ۱۳ سنت شکنی کند. تراشه A15 آیفون ۱۴ ۶.۱ اینچی و ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی را تامین می‌کند. اگرچه رم از ۴ گیگابایت به ۶ گیگابایت ارتقا می‌یابد. SoC جدید  A16نیز برای مدل‌های بالاتر و گران‌تر ۱۴ Pro و ۱۴ Pro  Max  در نظر گرفته شده است. (برای اطلاعات بیشتر به اپل A16 سریع‌تر از نسل قبل در سایت آروند مراجعه نمایید.)

سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آیفون ۱۴ پرو، سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Wide است. این مورد اولین بار توسط مینگ چی کو بیان شد. مارک گورمن نیز آخرین کسی بود که در مورد این ویژگی جدید گزارش داد. اگرچه یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی می‌تواند قابلیت‌های جدیدی را ارائه دهد، به احتمال زیاد اپل به عکاسی با وضوح ۱۲ مگاپیکسلی ادامه خواهد داد. مدل‌های معمولی آیفون ۱۴ دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در همه لنزها خواهند بود. در ماه ژوئن، کو گزارش داد که آیفون ۱۴ نشان دهنده مهم ترین ارتقاء دوربین گوشی‌های هوشمند اپل در سال های اخیر خواهد بود. این تحلیلگر پیش بینی می‌کند که دوربین جدید دارای فوکوس خودکار خواهد بود که در مقایسه با دوربین فعلی فوکوس ثابت کیفیت بسیار بهتری برای گرفتن عکس و فیلم خواهد داشت. علاوه بر این، او انتظار دیافراگم بزرگتر f/1.9 را دارد .

سخن آخر

شایعات بیشتری نیز در مورد این گوشی جدید وجود دارد. به عنوان مثال، احتمالا اپل می‌تواند ارتباطات ماهواره ای را برای آیفون ۲۰۲۲ اضافه کند. این پیش‌بینی اولین بار برای مدل ۱۳ شایعه شده بود، اما در نهایت عملی نشد. جدای از آن، تمامی ویژگی‌های فوق احتمالا بخشی از آیفون ۱۴ خواهند بود. برای دیدن کدام یک از آنها در این تلفن‌های جدید هیجان‌زده هستید؟ به نظر شما کدام مدل آیفون ۱۴ و ۴ ویژگی‌ اش جذاب‌تر هست؟

ممکن است دوست داشته باشید

تعمیر آیفون را آروند گارانتی با ضمانت برای مشتریان خود انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط