اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اپل A16 سریع‌تر از نسل قبل

فتانه چاوشی
فتانه چاوشی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

بر اساس پیش‌بینی‌های اخیر انتظار می‌رود که سری جدید آیفون مانند نسل قبل به دو دسته آیفون و آیفون پرو تقسیم شود. آنچه مسلم است مدل‌های پرو دارای چیپست یا تراشه‌های جدید اپل A16، دوربین‌های بهتر و تنظیمات صفحه نمایش متفاوت خواهند بود. مدل‌های معمولی نیز از تراشه‌ی فعلی A15، دوربین‌های ۱۲ مگاپیکسلی و نمایشگر ناچ برخوردار خواهند بود. سری فعلی آیفون ۱۳ در حال حاضر یک تقسیم‌بندی کوچک از نظر عملکرد را نشان می‌دهد. آیفون استانداردی که دارای پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای و پرویی که دارای پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای هست. همچنین مدل‌‌های معمول از ۴ گیگابایت رم پشتیبانی می‌‌کند، در حالی که مدل‌های حرفه‌ای از ۶ گیگابایت (هر دو LPDDR4X) بهره می‌برند. انتظار می رود آیفون ۱۴ و ۱۴ مکس نسخه‌ی ۵ هسته‌ای پردازنده گرافیکی و چیپست A15 را به همراه رم بیشتر (۶ گیگابایت LPDDR4X) دریافت کنند. بنابراین، این مدل نسبت به مدل‌های فعلی امتیاز بالاتری خواهد داشت.

سرعت آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس

اما آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس چقدر سریع خواهند بود؟ مک ورلد تلاش می‌کند تا به این سوال پاسخ دهد. اولین چیزی که باید به آن توجه کرد این است که تراشه‌های A16 جدید بر روی گره N4P TSMC ساخته می‌شوند. این یک پیشرفت تکراری نسبت به گره N5P مورد استفاده برای A15 است و نه یک جهش نسلی! برای خرید آیفون ۱۳ به سایت آروند شاپ مراجعه نمایید.

اندازه تراشه‌ی جدید در اپل A16

پیش‌بینی می‌شود تراشه‌ی جدید A16 بزرگتر باشد (۱۸ تا ۲۰ میلیارد ترانزیستور، بزرگتراز ۱۵ میلیارد در نسل قبل) . اپل همچنین ممکن است با تغییر به ARMv9 بهبودهایی را اعمال کند. به عنوان مثال، ARM با هسته‌های Cortex-A715 و X3 و به این خاطر موفقیت‌های جدیدی به دست آورد! در مجموع، CPU ممکن است ۱۵ درصد بهبود پیدا کند، اما انتظار می‌رود اپل همان پیکربندی هسته (۲ بزرگ، ۴ کوچک) را حفظ کند. باید توجه کرد که ممکن است تغییر به رم سریع‌تر، باعث افزایش عملکرد نیز شود! به گزارش دیجی‌تایمز آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس از نوع جدید LPDDR5 استفاده می‌کنند که ۵۰ درصد پهنای باند بیشتری نسبت به LPDDR4X ارائه می‌کند و برای بوت شدن از انرژی کارآمدتری برخوردار است. با این حال، هر دو مدل به ظرفیت ۶ گیگابایت خواهند ماند.

 

 

ممکن است دوست داشته باشید

اپل A16 سریع‌تر از نسل قبل

 

پردازنده گرافیکی اپل A16

در مورد پردازنده گرافیکی نیز، پیش‌بینی می‌شود که اپل از پردازنده ۵ هسته‌ای استفاده کند تا از بزرگ‌تر کردن تراشه یا حتی ۶ هسته‌ای شدن آن جلوگیری کند. در هر صورت، افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی عملکرد GPU مورد انتظار است.

وضوح بالا در آیفون ۱۴ پرو

اپل باید ISP و سخت‌افزار یادگیری ماشینی را تقویت کند تا بتواند وضوح بالاتری داشته باشد. شایعه شده است که سری ۱۴ پرو به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K مجهز خواهد شد. این موضوع می‌تواند محدودیت رزولوشن حالت سینمایی را از ۱۰۸۰p به ۴K افزایش دهد.

سخن آخر

در نهایت باید بگوییم که اپل در آینده‌ای قابل پیش‌بینی از مودم‌های کوالکام استفاده خواهد کرد. بنابراین چیپست A16 احتمالا با اسنپدراگون X65 جفت می‌شود. اگرچه مشخص نیست گوشی‌های وانیلی آیفون ۱۴ نیز مودم جدید را دریافت خواهند کرد یا خیر.

جهت دریافت اخبار مرتبط به خبر چهار ویژگی اصلی آیفون ۱۴ در سایت آروند مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط