اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » چهار ویژگی اصلی آیفون ۱۴

چهار ویژگی اصلی آیفون ۱۴

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

کم‌کم نزدیک به معرفی آیفون جدید اپل خواهیم شد. در مورد آیفون ۱۴ که شایعات زیادی از آن پخش شده است، به تازگی با توجه به اخبار می‌توان چند ویژگی اصلی آن را که تایید شده است را بازگو کنیم. این چهار ویژگی اصلی آیفون ۱۴، شامل مدل معمولی سری آیفون ۱۴ به جای مینی، طراحی متفاوت بین مدل معمولی و پرو ، تراشه‌ی A16 & A15 Bionic و سنسور دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است.

مدل مکس iPhone 14 به جای مینی

از آنجایی که فروش مدل مینی آیفون اپل ناامیدکننده بود و محبوبیت زیادی پیدا نکرد، به احتمال زیاد این مدل دیگر تولید نمی‌شود. به همین دلیل به جای آن مدل معمولی مکس (Max regular iPhone 14) عرضه خواهد شد. طبق منابع آیفون ۱۴ با صفحه نمایشگرهای ۶.۱ و ۶.۷ اینچی، و مدل پرو آن کمی بزرگ‌تر از این دو طراحی خواهند شد. پس، در صورت نیاز به آیفون با سایز کوچک‌تر، می‌توانید iPhone SE 3 و یا مدل‌های مینی قبلی یعنی آیفون مینی ۱۳ و یا آیفون ۱۲ مینی را می‌توناید خریداری کنید.

طراحی مدل مکس و پرو iPhone 14

با توجه به اخبار طراحی مدل معمولی و حرفه‌ای متفاوت خواهد بود. مدل حرفه‌ای و پرو آیفون ۱۴، شامل طراحی hole-punch + pill خواهد بود. این اولین باری هست که اپل برای طراحی آیفون خود، یک رویکرد جدید را پیش گرفته است. مدل معمولی آیفون ۱۴ هم به احتمال قوی از همان طراحی و ناچ (notch) مدل قبلی یعنی آیفون ۱۳ بهره می‌برد. آیفون ۱۳ از ناچی با ۳۰ درصد کوچک‌تر از آیفون ۱۲ طراحی شده است. تحلیلگر Ross Young هم در مورد آیفون‌ها اعلام کرد که در تمام مدل‌های آیفون در سال ۲۰۲۳ از طراحی مشابه به مدل‌های قبلی برخوردار است و در صورتی که به دنبال آیفون با طراحی جدید هستید، می‌توانید مدل پرو آیفون را انتخاب کنید.

تراشه‌ی iPhone 14

همان‌طور که اعلام شد، آیفون ۱۴ در دو مدل معمولی و پرو عرضه‌ خواهد شد. مدل مکس آن با اندازه‌ی ۶.۱ و ۶.۷ از تراشه‌ی A15 chip و ارتقاء رم ۴ به ۶ گیگابایت بهره می‌برد. تراشه‌ی A16 SoC  هم برای مدل‌های بالاتر آیفون یعنی مدل پرو و پرومکس در نظر گرفته خواهد شد.

ارتقاء دوربین اصلی iPhone 14

یکی از بزرگ‌ترین و قابل توجه‌ترین ارتقاء‌های آیفون در این چند سال اخیر مربوط به دوربین آیفون ۱۴ است. دوربین آیفون ۱۴ پرو از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی Wide پشتیبانی می‌کند. با این حال، مدل معمولی آیفون ۱۴ هنوز از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود. از قابلیت ویژه‌ی دوربین آیفون جدید، مربوط به ارتقاء دوربین جلوی آن هست. دوربین جلو شامل فوکوس خودکار خواهد شد که کیفیت عکس و فیلم را چندین‌ برابر می‌کند. علاوه بر این، احتمال پشتیبانی از قابلیت دیافراگم بزرگتر f/1.9 را دارد.

ممکن است دوست داشته باشید

جمع بندی

یکی از شایعاتی که باید منتظر شد و دید آیا به آیفون ۱۴ اضاقه خواهد شد، قابلیت پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای است. این ویژگی قرار بود که به آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۲ اضافه شود، اما این اتفاق نیفتاد. علاوه بر این قابلیت، باید منتظر شد و دید به غیر از این  چهار ویژگی اصلی آیفون ۱۴، چه ویژگی‌های دیگری اضافه خواهد شد.

آروند گارانتی مرکز تخصصی تعمیر آیفون در تهران خدمات خود را با گارانتی به مشتریان خود ارائه می دهد.

خرید گوشی هوشمند اپل:

 

شما می‌توانید برای خرید آیفون از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

خرید آیفون با گارانتی آروند به صورت مستقیم

درخواست تعمیرات تخصصی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط