اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » هفتمین نسخه‌ iOS 16 منتشر شد!

هفتمین نسخه‌ iOS 16 منتشر شد!

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در نهایت هفتمین نسخه‌ iOS 16 منتشر شد! اپل به تازگی جدیدترین نسخه‌ی iOS 16 را به صورت آزمایشی در اختیار برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان قرار داد. موضوع قابل توجه این است که این نسخه، یک هفته بعد از انتشار ششمین نسخه‌ی بتای آن توسط اپل منتشر شد. فراموش نکنید که برای نصب نسخه‌ هفتم بتای iOS 16 نیاز هست که توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان ثبت‌نام کرده باشند. برای نصب آن هم به دو روش امکان‌پذیر است. روش اول می‌توان از طریق سایت Apple Developer Center دانلود و نصب کرد. روش دیگر از طریق برنامه تنظیمات دستگاه شما است. برای این منظور:

  • به بخش تنظیمات (Settings app) بروید.
  • گزینه‌ی General را انتخاب کنید.
  • برروی Software Update کلیک کنید.

 

ویژگی‌های کلی iOS 16 چیست؟

از ویژگی‌های بارز iOS 16، همان‌طور که قبلا هم اعلام کردیم، مربوط به صفحه قفل، حالت فوکوس، اپلیکیشن ایمیل، نقشه (Maps) و iCloud Photo Library است. برای اطلاعات بیشتر در مورد iOS 16، خبر انتشار نسخه‌ی بتای iOS 16 را مطالعه کنید.

صفحه قفل

اولین ویژگی قابل توجه مربوط به Lock Screen این سیستم عامل است. این قابلیت به کاربرانش اجازه می‌دهد تا یک صفحه قفل را به وسیله‌ی ویجت‌ها، اعلان‌ها، فونت‌ها و رنگ‌ها برای زمان را به صورت شخصی‌سازی و سفارش‌سازی تنظیم کنند. علاوه‌بر این مورد، از صفحه قفل‌های چندگانه (Multiple Lock Screens) به مانند واچ فیس‌های (watch faces) اپل واچ پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است، ویژگی Multiple Lock Screens می‌تواند با حالت‌های مختلف فوکوس (Focus) تنظیم شود.

حالت فوکوس  iOS 16

حالت فوکوس در ورژن iOS 16 با ارائه‌ی فیلترهای مختلف برای حذف برنامه و محتواهای مزاحم، باعث ایجاد تنظیمات راحت‌تر از قبل با قابلیت شخصی‌سازی بهتر، شده است.

ممکن است دوست داشته باشید

اپلیکیشن Messages

از ویژگی‌های جدید Messages app، می‌توان به ابزارهای ویرایش و لغو ارسال iMessage اشاره کرد. همچنین، می‌توان با انتخاب گزینه‌ی unread پیام‌های خوانده نشده را مشخص کرد. علاوه‌بر این موارد، این اپلیکیشن از SharePlay مثل FaceTime هم پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Mail  و iOS 16

برنامه‌ی Mail در مواردی مانند جستجو و ابزارها، بهبود یافته است که عبارت‌اند از:

  • لغو ارسال ایمیل
  • برنامه‌ریزی ایمیل‌های ارسالی
  • پیگیری و یادآوردی ایمیل‌هایی که پاسخی از آنها دریافت نکردید.

 

مرورگر Safari

همان‌طور که می‌دانید، مرورگر Safari از Shared Tab Groups پشتیبانی می‌کند. اما، اپل در حال تلاش است تا برای امنیت بیشتر کاربران از لحاظ ورود به حساب‌ها به صورت بیومتریکی، رمزهای عبور را با Passkey جایگزین کند.

ویژگی iCloud Photo Library

قابلیت iCloud Photo Library به کاربران این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر عکس‌ها را با اعضای خانواده به اشتراک بگذارند. همچنین، امکان پشتیبانی از Live Text برای ویدیوها فراهم شده است. علاوه‌بر این موارد، امکان جداکردن سوژه از پس‌زمینه (background) با یک ضربه، وجود دارد. این ویژگی، بخشی از Visual Lookup است.

اپلیکیشن Maps و iOS 16

در iOS 16، اپلیکیشن نقشه و مسیریابی هم بهبودیافته است. در واقع، امکان مسیریابی چندمرحله‌ای (multi-stop) ایجاد شده است.

اپلیکیشن Apple Pay

در اپلیکیشن Apple Pay، امکان تقسیم و مدیریت پرداخت‌ خریدها را فراهم کرده است. لازم به ذکر است که برنامه Home هم به طور کامل با ظاهری جدید، بازنگری شده است. به عنوان نکته‌ی آخر هم باید اشاره کرد که در پنجمین نسخه‌ی بتای iOS 16، نمایش درصد باتری به نوار وضعیت اضافه شد. همچنین، موزیک و صداهای جدیدی را برای تعیین و پیدا کردن مکان آیفون به وسیله‌ی Find My و Apple Watch  معرفی شد.

 کلام آخر

در حالی که از نسخه‌ی نهایی iOS 16 در ماه آینده رونمایی می‌شود، هفتمین نسخه‌ iOS 16 به تازگی عرضه شد. این نسخه نسبت به نسخه‌ی قبلی خود یعنی iOS 16 beta 6 تفاوت زیادی نداشت و بیشتر باگ‌های آن رفع شده است. در نهایت باید منتظر نسخه‌ی نهایی این سیستم عامل بود و دید از چه ویژگی‌هایی بهره می‌برد.

برای خرید گوشی هوشمند اپل با گارانتی ۱۸ ماهه کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط