اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » محبوبیت لانچر iOS 16 برای اندرویدی‌ها

محبوبیت لانچر iOS 16 برای اندرویدی‌ها

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

یکی از خبرهای جالب در مورد iOS 16، محبوبیت آن در بین کاربران اندرویدی بوده است. اپلیکیشن لانچر iOS که در فروشگاه Google Play گوشی‌های هوشمند اندرویدی قرار دارد، جدید نیست و حدود سه سالی هست که وجود دارد. این لانچر امکان تجربه‌ی یک محیط با طراحی iOS را برای کاربران اندرویدی فراهم می‌کند. اما، نکته‌ی قابل توجه، محبوبیت لانچر iOS 16 برای اندرویدی‌ها است. با به‌روزرسانی این لانچر به iOS 16 که از تغییرات طراحی و دیگر ویژگی‌ها بهره می‌برد، تعداد دانلود آن توسط کاربران اندرویدی، از ۵۰ میلیون فراتر رفته است. برای خرید گوشی آیفون با گارانتی به سایت آروندشاپ مراجعه کنید.

لانچر اندرویدی چیست؟

لانچرهای اندروید، برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی هستند که روی صفحه اصلی دستگاه با طراحی، ویژگی‌های شخصی‌سازی و گزینه‌هایی غیر از موارد ارائه شده توسط سازنده اصلی دستگاه اجرا می‌شوند. در واقع، با یک جستجو و چرخیدن در فروشگاه Google Play، می‌توانید ده‌ها لانچر پیدا کنید که تجربه‌ی iOS را در اندروید بازسازی و طراحی کرده‌اند. لازم به ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق هر کدام بیش از یک میلیون دانلود دارند. یکی از این لانچرها همانطور که گفتیم، لانچر iOS 16  با تعداد دانلودی چشم‌گیر است.

ویژگی‌های لانچر iOS 16

لانچر iOS کپی‌شده‌ی Launcher ‌iOS 16‌، شامل ویژگی‌های رابط کاربری این سیستم عامل است. به همین دلیل، کاربر پس از دانلود و نصب، با محیطی شبیه به آیفون روبه‌رو خواهد شد. از جمله ویژگی‌هایی که این لانچر از سیستم عامل جدید آیفون بازطراحی کرده است عبارتند از:

  • صفحه اصلی سیستم عامل آیفون (Home Screen)
  • داک (dock)
  • منوهای لمسی اجباری روی برنامه‌ها (Force Touch menus on apps)
  • حالت جیگل اپلیکیشن کتابخانه و Library
  • ویجت‌هایی به سبک iOS و …

 

این لانچر همچنین آیکون‌های برنامه‌ها را با آیکون‌های iOS، مانند پیام‌ها (Messages)، یادداشت‌ها (Notes)، دوربین (Camera) جایگزین می‌کند. لانچر iOS 16 حتی نماد Play Store را با نماد App Store اپل تغییر می‌دهد. اما، متأسفانه این لانچر از صفحه نمایش قفل iOS 16 هنوز بهره نمی‌برد.

ممکن است دوست داشته باشید

سفارش‌سازی لانچرها در اندروید

یکی از ویژگی‌های اندروید، مربوط به قابلیت سفارش‌سازی لانچر است که در اختیار کابران خود قرار می‌دهد. ویژگی که حتی برای کاربران آیفون ارائه نمی‌شوند. به همین دلیل کاربران اندرویدی امکان سفارشی‌سازی مثل موارد زیر را دارند:

  • دسته‌بندی برنامه‌ها در App Library
  • بهینه‌سازی انیمیشن‌های صفحه اصلی
  • تغییر نام آسان برنامه‌ها و …

 

کلام آخر

لانچر محبوب iOS 16 برای کاربران اندرویدی، اوایل این هفته در توییتر، در معرض دید بیشتری قرار گرفت. صفحه قفل بازطراحی‌شده، یکی از ویژگی‌های iOS 16 است که به عنوان بزرگ‌ترین تغییر این سیستم عامل به حساب می‌آید. صفحه قفل بازطراحی‌شده، پس از رویداد WWDC اپل در ماه ژوئن (June)، خبرهای تیتر اول را ایجاد کرد. اخباری که کنجکاوی اندرویدی‌ها رو برانگیخت و آنها را به سمت دانلود این لانچر هدایت کرد. به همین دلیل می‌توان گفت که یکی از دلایل محبوبیت لانچر iOS 16 برای اندرویدی‌ها، این اخبار بوده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این کنفرانس، بر روی خبر “از کنفرانس WWDC 2022 اپل چه خبر؟” کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط