اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

از کنفرانس WWDC 2022 اپل چه خبر؟

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

از کنفرانس WWDC 2022 اپل چه خبر؟ در این کنفرانس که امروز (June 6) حدود ۳ ساعت دیگر برگزار می‌شود، سی و سومین کنفرانس سالانه اپل هست. در این کنفرانس احتمالا شاهد به روزرسانی‌ها و قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خواهیم بود. در ادامه به توضیح مختصر و شایعات موجود می‌پردازیم.

آپدیت‌های نرم‌افزاری و کنفرانس WWDC 2022

آپدیت‌های نرم‌افزاری محصولات اپل که در کنفرانس WWDC 2022 اپل معرفی می‌شوند، شامل به روزرسانی‌ و قابلیت‌های جدید سیستم عامل‌های watchOS 9 ،tvOS 16 ،macOS 13 ،iPadOS 16 ،iOS 16 هستند.

سیستم عامل  iOS 16

اگرچه اطلاعات دقیقی از سیستم عامل iOS16 در دسترس نیست، اما براساس شایعات و گزارشات مارک گورمن (Mark Gurman)، انتظار می‌رود که سیستم عامل iOS 16 از ویژگی‌های زیر بهره ببرد:

  • صفحه نمایشگر همیشه روشن همراه با تصاویرهای پس‌ زمینه ویجت‌دار
  • نوتیفیکیشن‌ها و اعلان‌های بهبود یافته در دستگاه
  • ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی در اپلیکیشن Messages و تغییرات پیام‌های صوتی آن
  • بهبود و تغییر قابلیت‌های اپلیکیشن سلامت (Health app) همچون مدیریت دارو، قابلیت اسکن بطری و جعبه دارو، تنظیم خواب و سلامت بانوان (women’s health)
  • انواع تمرین و ورزش‌های جدید Fitness+
  • تغییرات اپل موزیک کلاسیک (Apple Music classical app)

کنفرانس WWDC 2022

سیستم عامل iPadOS 16

اگرچه سیستم عامل iPadOS 16 بسیار شبیه به ویژگی و قابلیت‌های iOS16 هست، اپل قصد دارد آن را بیشتر شبیه به یک لپ‌تاپ کند تا یک گوشی هوشمند. لازم به ذکر است، اپل همچنان در حال کار بر روی ویژگی‌ها و عملکرد‌های مخصوص به آیپد هست. همچنین، اضافه شدن قابلیت چندوظیفگی (multitasking) این سیستم عامل، امکان کار، باز کردن چند برنامه و جابه‌جایی بین آنها را به طور همزمان، آسان‌تر کرده است.

ممکن است دوست داشته باشید

کنفرانس WWDC 2022 و سیستم عامل macOS 13

اگرچه اطلاعات دقیقی از سیستم عامل وجود ندارد، اما با توجه به شایعات، تنها تنظیمات سیستم آن به روز رسانی شده است و فقط تنظیمات آن شبیه به آیفون و آیپد شده است. اپل همچنین اپلیکیشن‌های Messages ،Mail ،Safari و … را تغییر و بهبود داده است که اپلیکیشن Messages آن از همان قابلیت‌های سیستم عامل iOS 16 بهره می‌برد.

سیستم عامل watchOS 9

به روزرسانی‌های نرم‌افزاری که به احتمال برای اپل واچ صورت می‌گیرد، عملکرد روزانه آن را به صورت چشم‌گیری بهبود خواهد داد. از جمله این ویژگی‌ها که می‌توان به آن اشاره کرد:

  • اضافه شدن حالت ذخیره‌ی انرژی (saving mode)
  • پشتیبانی از ویژگی  فیبریلاسیون دهلیزی قلب (fibrillation detection)
  • بهبود و تغییر اپلیکیشن سلامت (health and activity tracking)
  • انواع تمرین و ورزش‌های جدید و …

سیستم عامل tvOS 16

اگرچه اپل تی‌وی به اندازه‌ی مابقی محصولات مورد توجه قرار نمی‌گیرد، همچنان تغییرات و به روزرسانی‌های کوچکی را شامل می‌شود. اپل تی وی جدید به احتمال زیاد قابلیت جدید home tie-ins  بهره خواهد برد.

کنفرانس WWDC 2022

امکانات سخت‌افزاری و کنفرانس WWDC 2022

با توجه به رویداد و کنفرانس‌های خبری WWDC که در چند سال اخیر برگزار شده است، به احتمال زیاد خبری از قابلیت‌های جدید سخت‌افزاری نخواهیم داشت. اما، در صورتی که خبری از معرفی امکانات سخت‌افزاری محصولات اپل باشد، در مورد دستگاه‌های مک‌بوک‌ایر، مک‌‌پرو و هدست‌های واقعیت مجازی AR/VR خواهد بود.

مک‌بوک ایر (MacBook Air)

مک‌بوک ایر از نظر طراحی و ظاهری به احتمال تغییر زیادی می‌کند و شبیه به مک‌بوک پرو خواهد شد. مک‌بوک ایر جدید؛ نازک‌تر، سبک‌تر و در رنگ‌های خاکستری، آبی، شرابی و نقره‌ای عرضه می‌شود. این دستگاه به احتمال از صفحه نمایش ۱۳.۶ اینچی، نسل بعدی تراشه‌ی  M2 برخوردار خواهد بود. البته، این تراشه از نظر تعداد هسته با تراشه‌ی M1 (8 هسته) یکی هست، اما از سرعت بالاتری برخودار است. همچنین، تعداد هسته‌ی گرافیکی آن نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است و از ۹ یا ۱۰ هسته بهره می‌برد.

 مک پرو (Mac Pro)

تغییر واضح مک‌ پرو در تراشه‌ی آن است که به احتمال زیاد این تراشه از سی‌پی‌یو (CPU) چهل هسته و گرافیک ۱۲۸ هسته برخوردار خواهد بود. این تراشه از چیپست M1 Ultra دو برابر و از تراشه‌ی M1 Max چهار برابر قدرتمند‌تر و سریع‌تر خواهد بود.

کنفرانس WWDC 2022 و هدست AR/VR اپل

با وجود شایعات فراوان از سال گذشته در مورد این هدست واقعیت مجازی، اینکه این هدست امسال معرفی خواهد شد یا خیر، هنوز مشخص نیست و باید منتظر کنفرانس WWDC 2022 اپل شد و دید که آیا معرفی خواهد شد یا خیر.

 

نظر شما در مورد این کنفرانس اپل چیه؟ اصلا از کنفرانس WWDC 2022 اپل چه خبر؟

خرید محصولات اپل:

 

شما می‌توانید برای خرید هدفون و هندزفری از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

خرید محصولات اپل با گارانتی آروند به صورت مستقیم

درخواست تعمیرات تخصصی محصولات اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط