اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » پنجمین نسخه‌ی بتای iOS 15.6

پنجمین نسخه‌ی بتای iOS 15.6

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

اپل پنجمین نسخه‌ی بتای iOS 15.6 را پس از یک هفته از انتشار نسخه‌ی چهارم، عرضه کرد. این نسخه‌ی سیستم عامل همچنین پس از دو هفته از معرفی نسخه‌ی دوم بتای iOS 16 رونمایی شد. این آپدیت نقطه‌ی عطفی برای سیستم عامل آیفون است. علاوه بر این آپدیت، نسخه‌ی پنجم سیستم عامل اپل واچ، آیپد و تی‌وی اپل در دسترس قرار گرفت. سیستم عامل‌های آنها به ترتیب به نام iPadOS 15.6 ،watchOS 8.7 و tvOS 15.6 هستند.

قابلیت‌های نسخه‌ی جدید iOS 15.6

نکته‌ی قابل توجه در مورد iOS 15.6 این هست که برعکس نسخه‌های قبلی آن، هیچ ویژگی‌ و قابلیت مهمی به آن اضافه نشده است. احتمال زیاد علت عدم به‌روزرسانی این نسخه‌ی جدید، انتشار نسخه‌ی iOS 16 (تا اواخر پاییز میلادی) است. از ویژگی‌های نسخه‌ی جدید هم می‌توان به ارتقاء کیف پول، پادکست‌ها و اتوماسیون خانه اشاره کرد.

کیف پول iOS 15.6

ویژگی جدیدی که به کیف‌پول (Apple Cash) آیفون (iOS 15.6) در این آیدیت سیستم عامل اضافه شده است، امکان انتقال و دریافت پول از اپل کارت (Apple Cash card) است.

تنظیمات پادکست iOS 15.6

در تنظیمات جدید پادکست در iOS 15.6 امکانات زیر ایجاد شده است.

  • محدودیت برای ذخیره‌سازی قسمت‌ها و اپیزودها (episodes)
  • پاک کردن خودکار و اتوماتیک موارد قدیمی قسمت‌ها

اتوماسیون خانه iOS 15.6

در نسخه‌ی جدید اتوماسیون خانه، مشکل خطای ورود و خروجی که ایجاد می‌شد، رفع شده است. اما، این ویژگی در ایران در دسترس نیست.

ممکن است دوست داشته باشید

کلام آخر

همان‌طور که در ابتدا گفته شد تا الان قابلیت ویژه‌ای از این نسخه اعلام نشده است. در واقع، باید منتظر شد تا اپل قابلیت‌های پنجمین نسخه‌ی بتای iOS 15.6 را به طور رسمی اعلام کند. اما با توجه به ظواهر، این به‌روزرسانی بیشتر برای رفع اشکلات نسخه‌ی قبل و ارتقاء‌های زیر بنایی صورت گرفته است. برای سیستم عامل‌های دیگر هم (iPadOS 15.6 ،watchOS 8.7 و tvOS 15.6) اطلاعاتی در دسترس نیست. همچنین، اپل سیستم عامل HomePod 15.6 beta 5 را در دسترس تعدادی از توسعه‌دهندگان قرار داده است.

لازم به ذکر است که در نسخه‌ی ۱۶ام سیستم عامل بهبود و پیشرفت‌های چشم‌گیری دیده می‌شود. از جمله این ارتقاء‌ها می‌توان به به موارد  زیر اشاره اشاره کرد:

  • صفحه قفل (Lock Screen) ارتقاء‌یافته‌ی iOS 16
  • قابلیت چندوظیفگی و کار همزمان در سیستم عامل‌های iPadOS 16 و macOS Ventura
  • اصلاح و بهبود واچ فیس (Watch Faces) در سیستم عامل watchOS 9

نظر شما چیست؟

خرید آیفون:

 

شما می‌توانید برای خرید آیفون از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

خرید آیفون با گارانتی آروند به صورت مستقیم

درخواست تعمیرات تخصصی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط