جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کنفرانس های XR: گوگل I/O (بخش آخر)

فاطمه
فاطمه
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در بخش اول و دوم خواندیم که گوگل با هدف همگانی کردن محصولات و دستاوردهایش با شعار گوگلی برای همه، کنفرانس سالانه‌ی خود را آغاز کرد. در این بخش به قسمت پایانی کنفرانس می‌پردازیم.

 

امنیت، امنیت، امنیت!

امروزه که بحث امنیت حریم خصوصی افراد در پلتفرمهای گوناگون داغ است، گوگل در کنفرانس خود نیز به این موضوع پرداخت. سخنران این شرکت گفت: “ما می‌خواهیم با بهبود فیلترهای ورود، خیالتان را درخصوص حساب‌های گوگل راحت کنیم. افراد با این کار می‌توانند راه‌های متفاوتی برای استفاده از داده‌هایشان داشته باشند. اکنون می‌توانید حساب گوگلتان را تنها با یک کلیک در دستگاه‌های مختلف فعال کنید. از طرفی به google map، قابلیت ورود به‌عنوان فرد ناشناس اضافه شده که این به شما اجازه می‌دهد بدون وصل شدن به حساب گوگلتان، از مسیریابی نقشه‌ی گوگل استفاده کنید.”

این امر به شما کمک می‌کند در دستگاهی که برای خودتان نیست، بتوانید از امکان مسیریابی گوگل استفاده کنید بدون این که اطلاعات حساب شخصیتان را در آن دستگاه وارد نمایید!

 

ممکن است دوست داشته باشید

شگفتی‌های کنفرانس

پیشرفت‌های روزافزون هوش مصنوعی و ظهور الگوریتم‌های جدید، باعث علاقه‌ی کارشناسان به این حوزه می‌شود. همان‌طور که کارشناسان گوگل در این کنفرانس، از دستیابی به متدهای یادگیری جدیدی برای هوش مصنوعی‌های خود سخن گفتند. “federated learning” نامی که متخصصان تیم نرم‌افزار گوگل بر روی متد یادگیری  ماشینی خود گذاشتند. این متد، این‌گونه عمل می‌کند که برای مثال فرض کنید  واژه‌ی جدیدی مثل “قوم تارگرین” که اسمی زاده‌ی تخیل نویسنده‌ی “بازی تاج و تخت” (game of thrones) است، در گوگل جست‌وجو می‌شود، واژه‌ای که تا قبل از این وجود خارجی نداشته است. این متد به کمک هوش مصنوعی گوگل می‌آید تا بعد از فرضاً هزار بار جست‌و جوی این واژه در موتور گوگل آن را به عنوان یک واژه در دایره‌ی لغات خود ثبت کند و این حیرت‌انگیز است! بگذارید کمی بیشتر توضیح بدم. این اتفاق دقیقاً مثل اتفاقی است که برای ما چند سال پیش افتاد. به طور مثال، واژه‌ی “پاچه‌خوار” تا قبل از سریال پاورچین تعریفی نداشت و بعد از تکرار این واژه چندین و چند بار، در تمامی ذهن‌ها با معنی حک شد و بعد از آن مغز ما هرجا واژه‌ی پاچه‌خوار به گوشش می‌رسید، دقیقاً متوجه معنی آن و آشناییش می‌شد. این مغز انسان است و گوگل به دنبال پیاده‌سازی این قابلیت‌ها روی هوش مصنوعی و بهبود آن!

 

در انتها گوگل به دنبال دستیابی به اطلاعات بیشتر در دنیای هوش مصنوعی، همواره به دنبال رقم زدن اتفاقات هیجان انگیزتری برای بهبود کیفیت زندگی افراد است و ما منتظریم تا ببینیم چند درصد از این ادعاها که در کنفرانس I/O مطرح شد موفقیت‌آمیز خواهد بود؛ شما در این رابطه چه فکری می‌کنید؟ و کدام بخش از این کنفرانس برایتان بیشتر جالب بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط