اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » بهبود برنامه‌ی ایمیل در iOS 16

بهبود برنامه‌ی ایمیل در iOS 16

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

یکی از به روزرسانی و آپدیت‌های اپل برای ۲۰۲۲، مربوط به سیستم عامل آیفون و آیپد هست. این دو سیستم عامل یعنی iOS 16 و iPadOS 16، بهبود و ارتقاء‌های چشم‌گیری نسبت به ورژن قبلی خود داشته‌اند. بهبود برنامه‌ی ایمیل در iOS 16 یکی از این ارتقا‌ء‌ها هست. اپل برنامه‌ی ایمیل خود را جهت رقابت با اپلیکیشن‌های ایمیل دیگر پیشرفته‌تر و بهبود داده است. از جمله به‌روزرسانی‌های برنامه‌ی ایمیل مربوط به ویژگی جستجو، گزینه‌ی لغو ارسال و یادآوری ایمیل‌های مورد نیاز به پیگیری هست. ارتقاء برنامه‌ی ایمیل در سیستم عامل جدید آیفون، همراه با عرضه‌ی iOS 16 در ۱۶ سپتامبر در دسترس قرار خواهد گرفت. در ادامه ما به توضیح مفصل‌تر قابلیت‌های بهبودیافته ایمیل در iOS 16 می‌پردازیم.

بهبود قابلیت جستجوی ایمیل در iOS 16

یکی از بهبودهای برنامه‌ی ایمیل در iOS 16، مربوط به جستجوی آن هست. این ارتقاء به شما امکان مشاهده‌ی پیشنهادات مختلف و بیشتر را در هنگام جستجو و تایپ را می‌دهد. با این ویژگی شما ایمیل‌های مرتبط‌تر را مشاهده خواهید کرد. همچنین، در هنگام جستجو، اشتباهات تایپی را تصحیح و از عبارات و کلمات مترادف استفاده می‌کند.

بهبود قابلیت جستجوی ایمیل در iOS 16لازم به ذکر است که قابلیت جستجوی ایمیل در iOS 16 نسبت به iOS 15 تفاوت چندان و قابل توجهی نداشته است. اما، سیستم عامل جدید جستجو را سریع‌تر، دقیق‌تر و بصری‌تر می‌کند. فراموش نکنید که قابلیت‌های جدید جستجوی ایمیل فقط به زبان‌های انگلیسی در دسترس خواهد بود. منظور از زبان‌های انگلیسی موارد زیر هست:

  • استرالیایی
  • کانادایی
  • هندی
  • سنگاپوری
  • بریتانیایی
  • آمریکایی

 

لغو ارسال ایمیل در iOS 16

در هنگام ارسال ایمیل، ممکن است شما آن را اشتباه ارسال کنید. در ورژن‌های قبلی امکان لغو ارسال ایمیل وجود نداشت. اما، در سیستم عامل جدید آیفون و آیپد این امکان فراهم شده است. در ورژن  iOS 16 و iPadOS 16، پس از ارسال ایمیل، به شما یک فرصت ده ثانیه‌ای داده می‌شود تا در صورت تمایل ارسال آن را لغو کنید. این زمان ۱۰ ثانیه‌ای برای لغو ارسال بسیار کمتر از برنامه‌های ایمیل دیگر مانند Gmail هست.

ممکن است دوست داشته باشید

لغو ارسال ایمیل در iOS 16 در برنامه‌ی جیمیل زمان لغو ایمیل ۳۰ ثانیه هست. اگرچه، این مدت زمان لغو ارسال در آیفون و آیپد کم است، اما بهتر از عدم وجود این گزینه هست. گزینه‌ی لغو ارسال (Undo Send)، پس از ارسال ایمیل، در پایین برنامه‌ی ایمیل خواهید دید. همان‌طور که گفتیم، شما ده ثانیه زمان دارید تا ارسال ایمیل را لغو کنید. پس از آن شما می‌توانید آن را تصحیح و دوباره ارسال و یا به طور کامل حذف کنید.

زمان‌بندی ارسال خودکار ایمیل در iOS 16

یکی از ویژگی‌های جدید ایمیل در iOS 16، امکان زمان‌بندی ایمیل‌ها (Scheduled Send) برای ارسال را فراهم کرده است. با استفاده از این ویژگی شما می‌توانید ایمیل خود را آماده کنید و در زمان مشخص و به طور خودکار ارسال کنید. برای انجام این کار نماد و آیکن (the blue arrow) را به مدت طولانی فشار دهید و سپس گزینه‌ی انتخابی را کلیک کنید. اپل برای Scheduled Send گزینه‌هایی تعریف کرده است. گزینه‌های ارسال زمان‌بندی خودکار شامل هستند از:

  • ارسال همین الان (Send Now)
  • ارسال در ساعت ۹ امشب (Send 9:00 PM Tonight)
  • ارسال در ساعت ۸ صبح فردا (Send 8:00 AM Tomorrow)

در صورتی که این گزینه‌ها برای شما مناسب نیست، برروی گزینه‌ی Send Later کلیک کرده و تاریخ و زمان مورد نظر خود را انتخاب کنید. لازم به ذکر است که ایمیل‌های تنظیم شده تا قبل از ارسال در قسمت صندوق پستی Send Later فهرست شده است. گزینه‌ی Send Later در قسمت Flagged و یا Unread قرار دارد.

زمان‌بندی ارسال خودکار ایمیل در iOS 16

 

یادآوری ایمیل در iOS 16

زمانی پیش می‌آید که ایمیلی به شما ارسال شده است و شما آن ایمیل را باز می‌کنید، ولی زمانی برای پاسخ‌گویی به آن را ندارید. در این صورت شما می‌توانید از برنامه‌ی ایمیل بخواهید که بعدا آن را به شما جهت جواب‌دهی یادآوری کند. این ویژگی جدید اپلیکیشن ایمیل در iOS 16 به شما این امکان را می‌دهد تا در تاریخ و زمان مشخص آن ایمیل در صندوق ورودی شما دوباره ظاهر شود تا ایمیلی (inbox) را از دست ندهید. برای استفاده از ویژگی (Mail Reminders):

  • بر روی گزینه‌ی Reply در هر ایمیلی که در صندوق ورودی هست کلیک کنید.
  • گزینه‌ی Remind Me را در زیر گزینه‌ی Reply را انتخاب کنید.
  • یکی از گزینه‌هایی (در عرض یک ساعت، امشب و یا فردا شب) را که به شما پیشنهاد می‌دهد را انتخاب کنید.
  • یا اینکه روی گزینه‌ی Remind Me Later جهت انتخاب زمان مورد نظر  کلیک کنید.

یادآوری ایمیل در iOS 16

 

دیگر ویژگی‌های ایمیل در iOS 16

از دیگر ویژگی‌های ایمیل در iOS 16 می‌توان به Follow Up، دریافت اعلان‌ برای Attachments و Recipients، قابلیت Rich Links و فیلترهای فوکوس ایمیل (Focus Filters for Mail) اشاره کرد که در ادامه توضیح می‌دهیم.

ویژگی Follow Up ایمیل در iOS 16

گزینه‌ی “Follow Up” برای انتقال پیام‌های ارسالی به بالای صندوق ورودی است. ویژگی “Follow Up” به شما کمک می‌کند تا در صورتی که گیرنده‌ی پیام به شما جواب نداد، بتوانید مجدد به آن شخص ایمیل بزنید. به این صورت که با فعال کردن گزینه‌ی “Follow Up” در ایمیل، به گیرنده اعلام می‌کنید که منتظر جواب آن شخص هستید.

ویژگی Follow Up ایمیل در iOS 16

 

دریافت اعلان‌ برای Attachments و Recipients ایمیل در iOS 16

در صورتی که نیاز هست شخص و یا پیوستی به ایمیل اضافه کنید، اما فراموش کردید، ایمیل به شما اطلاع خواهد داد. این ویژگی جدید اپلیکیشن ایمیل iOS 16 با سرویس‌های پست‌های الکترونیکی دیگر مانند Gmail رقابت می‌کند.

دریافت اعلان‌ برای پیوست ایمیل در iOS 16

 

قابلیت Rich Links ایمیل در iOS 16

ویژگی Rich Links باعث می‌شود که شما لینک وب‌سایت‌ها، آهنگ‌های اپل موزیک و … را به جای یک متن ساده، به صورت یک لینک پیشرفته‌تر نمایش داده شود. این ویژگی باعث می‌شود تا در صورتی که ایمیل شما دارای پیوستی هست، محتوای آن را به صورت پیش‌نمایش مشاهده کنید.

قابلیت Rich Links ایمیل در iOS 16

فیلترهای فوکوس ایمیل در iOS 16

اپل در ورژن جدید iOS 16 یک گزینه‌ی Focus به نام فیلتر‌ها (Filters) اضافه کرده است. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا:

فیلترهای فوکوس ایمیل در iOS 16

  • محتوای درون اپلیکیشن‌ها را فیلتر کند.
  • تقویم و حساب ایمیل مورد نظر را برای نمایش، در صورت داشتن چند Calendar و Mail account تنظیم کند.
  • ایمیل شخصی و کاری را فیلتر کند.

 

نظر شما در مورد بهبود برنامه‌ی ایمیل در iOS 16 چیست؟

خرید آیفون:

 

شما می‌توانید برای خرید آیفون از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

خرید آیفون با گارانتی آروند به صورت مستقیم

درخواست تعمیرات تخصصی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط