اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دومین نسخه‌ی بتای iOS 16

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در دومین نسخه‌ی بتای iOS 16 و iPadOS که به تازگی در اختیار تست‌کنندگان و توسعه‌دهندگان (developers) قرار گرفته است، از ویژگی‌های جدیدی برخوردار است. همچنین، اپل در این نسخه‌‌ی جدید، برخی از ویژگی‌هایی که در نسخه‌ی اولیه iOS 16 وجود داشت را تغییر و بهبود داد.

نسخه‌ی iOS 16 beta 2 و پس‌زمینه‌ها (والپیپرها)

یکی از تغییرات و بهبودهایی که صورت گرفته است مربوط به والپیپرها از نظر تغییر رنگ، ادیت، حذف و دیگر امکانات جدید آنها هست.

سفارش‌سازی پس‌زمینه‌ی (Wallpaper) قفل صفحه

در نسخه‌ی iOS 16 beta 2 برای سفارش‌سازی یک عکس در صفحه قفل، دو گزینه‌ی DuoTone و Color Wash وجود دارد. با این دو گزینه شما به راحتی می‌توانید عکس صفحه قفل را تغییر بدهید. همچنین، در قسمت تنظیمات (Settings app)، بخش والپیپرها و تصاویر پس‌زمینه به گونه‌ای بهبود یافته است که به راحتی به شما این امکان را می‌دهد تا آنها را به صورت سفارشی تغییر داده و برای Home Screen و Lock Screen تنظیم کنید.

قابلیت دیگری که برای والپیپرها ایجاد شده است، حذف راحت آنها با بالا کشیدن انگشت بر روی صفحه هست.

نمایش مکان با والپیپر نجومی

پس‌زمینه‌های متحرک (Dynamic Wallpapers) یکی از قابلیت‌های گوشی‌های قدیمی آیفون هست. حال، اپل در دومین نسخه‌ی بتای iOS 16 خود قابلیت والپیپر و پس‌زمینه‌ی نجومی (Astronomy Wallpaper) را ایجاد کرده است که مکان شما را با یک نقطه‌ی سبز رنگ نشان می‌دهد. اما فراموش نکنید که مکان شما را همیشه نشان نمی‌دهد و نیاز هست والپیپر را ویرایش کنید تا مکان جدید را به شما نشان دهد.

ممکن است دوست داشته باشید

ویرایش عکس‌های پس‌زمینه‌ای

در صورتی که یک عکس را به عنوان پس زمینه و والپیپر انتخاب کنید، اپل در دومین نسخه‌ی بتای iOS 16 به شما این امکان را می‌دهد تا به وسیله‌ی لمس دو انگشتی (pinch gestures) آن تصویر را ویرایش کنید.

قابلیت پشتیبان‌گیری از طریق شبکه‌ی LTE در iOS 16 beta 2

کاربران آیفون و آی‌پد به وسیله‌ی آپدیت جدید سیستم عاملشان یعنی iOS 16 beta 2 و iPadOS، به راحتی می‌توانند از طریق شبکه‌ی LTE به غیر از اینترنت ۵G و WiFi، از دستگاه خود پشتیبانی‌گیری (back up) کنند. اپل این قابلیت را با اینترنت ۵G همراه با نسخه‌ی iOS 15 معرفی کرد و آن را به وسیله‌ی شبکه‌ی LTE در iOS 16 گسترش داد.

نسخه‌ی iOS 16 beta 2 و قابلیت‌های دیگر

از دیگر تغییرات و بهبودهای صورت گرفته در نسخه‌ی iOS 16 beta 2، مربوط به اسکرین‌شات، برنامه‌ی ترجمه، فیلتر پیام‌ها و گزارش پیام‌های ناخواسته، اپل‌کش و اپل کارت، برنامه‌ی تمرینی HealthKit و … هست.

اسکرین‌شات: یک گزینه‌ی Save to Quick Note ایجاد شده است که امکان ذخیره کردن آن را به صورت فایل و عکس، همچنین پاک کردن اسکرین شات را فراهم کرده است.

برنامه‌ی ترنسلیت (Translate): برنامه‌ی ترنسلیت زبان‌هایی مثل ترکی، تایلندی، لهستانی، اندونزیایی و هلندی را پشتیبانی می‌کند.

فیلتر پیام‌ها (SMS Filtering) و گزارش پیام‌های ناخواسته (Messages Junk Reporting): کابران به وسیله‌ی SMS Filtering امکان دسته‌بندی پیام‌های ناشناس را در دسته‌‌های تراکنش و تبلیغات دارند. همچنین، به وسیله‌ی Messages Junk Reporting امکان گزارش پیام‌های ناخواسته به اپراتورها فراهم شده است.

برنامه‌ی تمرینی HealthKit: اپلیکیشن HealthKit امکان تمرین چندورزشی (multisport) با فعالیت‌هایی مثل شنا، دوچرخه‌سواری و دویدن را برای کاربران فراهم کرده است. همچنین، از معیارهای جدید دویدن ـ مثل قدرت دویدن، زمان تماس با زمین، نوسان عمودی، سرعت دویدن و طول گام ـ که به تازگی معرفی شده است پشتیبانی می‌کند.

اپل کش و اپل کارت (Apple Cash and Apple Card): در اپل‌کش نسخه‌ی جدید دکمه‌ی درخواست و ارسال (Send and Request) باهم ادغام شده است. همچنین، برای اپل کارت گزینه‌ و بخش فعالیت هفتگی اضافه شده است که امکان حساب هزینه‌ها را در هفته به شما می‌دهد.

قابلیت Stage Manager در iPadOS 16

نسخه‌ی iPadOS 16‌ beta 2 از قابلیتی جدید به نام Stage Manager پشتیبانی می‌کند. این قابلیت در بخش تنظیمات برنامه (Settings app)، در قسمت Home Screen‌ and Dock قرار دارد. قابلیت Stage Manager امکان مخفی کردن برنامه‌ها (apps) و نوار ابزار داک (dock) را ایجاد می‌کند.

نظر شما در مورد دومین نسخه‌ی بتای iOS 16  چیست؟ قابلیت‌های دیگری هم هست که ما نگفته باشیم؟ اگر مورد دیگری هست، شما بگویید.

 

خرید آیفون:

شما می‌توانید برای خرید آیفون از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

درخواست تعمیرات تخصصی آیفون

خرید آیفون با گارانتی آروند به صورت مستقیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط