اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » iOS 17؛ برای شخصی‌سازی بیشتر شما

iOS 17؛ برای شخصی‌سازی بیشتر شما

چه ویژگی‌های جدیدی در انتظار شماست؟

بررسی ویژگی‌های جدید و بهبودهایی که iOS 17 به دستگاه‌های اپل هدیه می‌دهد؛ از طراحی جذاب‌ صفحه‌نمایش اصلی تا امکانات هوشمندانه‌تر برای ارتباط با دوستان و خانواده؛ iOS 17 سیستم‌عاملی است که شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

آرسام با محبت
آرسام با محبت
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

سیستم‌عامل iOS 17 با به‌روزرسانی‌های اصلی برنامه‌های ارتباطی، آیفون را شخصی‌تر و کاربردی‌تر می‌کند. از جمله قابلیت‌های جدید StandBy، روشی جدید برای تجربه آیفون در هنگام شارژ، اشتراک‌گذاری آسان‌تر با AirDrop و ورودی کیبورد هوشمندتر است که سرعت و دقت تایپ را بهبود می‌بخشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر با آپدیت‌های iOS 17 و قابلیت‌های اضافه شده در آن آشنا شوید.

آپدیت بزرگ برای تماس‌های دریافتی

برنامه Phone برای تجربه آیفون ضروری است. این برنامه در iOS 17 به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرده که تماس‌های مهم را بیشتر برجسته می‌کند. قابلیت Personalized Contact Posters راه جدیدی را برای کاربران فراهم می‌کند تا با سفارشی کردن نحوه نمایش آنها هنگام تماس با مخاطبین شناخته شده، از جمله در برنامه‌های تماس شخص ثالث، خود را بیان کنند. ویژگی Contact Posters را می‌توان به‌وسیله عکس‌ها، Memoji، و تایپوگرافی چشم‌نواز و رنگ‌های متفاوت فونت شخصی‌سازی کرد.

پست صوتی زنده (Live) هنگامی که شخصی در حال گذاشتن پیغام صوتی است، هم‌زمان آن را رونویسی می‌کند و به کاربران این فرصت را می‌دهد تا زمانی که تماس‌گیرنده در حال گذاشتن پیغام خود است، تماس را قبول کنند. با کمک Neural Engine، رونویسی پست صوتی زنده در دستگاه انجام می‌شود و خصوصی باقی می‌ماند. با فعال‌بودن Silence Unknown Callers، شماره‌های ناشناس مستقیماً به پست صوتی زنده منتقل و تماس‌هایی که توسط شرکت‌های مخابراتی به‌عنوان اسپم شناسایی می‌شوند، فوراً رد خواهند شد.

ارتقای FaceTime

همان‌طور که در مقاله “معرفی iOS 17 و ویژگی‌های جدید آیفون” شرح دادیم؛ در iOS 17 کاربران می‌توانند یک پیام ویدئویی یا صوتی در FaceTime بگذارند تا در صورت در دسترس نبودن مخاطب، دقیقاً آنچه را که می‌خواهند بگویند ثبت کند. تماس‌های FaceTime با ری‌اکشن‌هایی مانند قلب، بالون، آتش‌بازی، و پرتوهای لیزری که می‌توانند با حرکات ساده دست فعال شوند و همچنین با برنامه‌های کنفرانس ویدئویی شخص ثالث پشتیبانی شده مانند Zoom و Webex در دسترس هستند، گویاتر می‌شوند. همچنین FaceTime اکنون دارای یک تجربه اتصال باورنکردنی با Apple TV 4K است.

ممکن است دوست داشته باشید
ارتقای FaceTime در iOS17
iOS17 | ارسال ری‌اکشن‌ در FaceTime

Messages پیشرفته‌تر در iOS 17

جستجو با فیلترهای جستجو قدرتمندتر و دقیق‌تر می‌شود. پیام‌های صوتی به طور خودکار رونویسی می‌شوند تا کاربران بتوانند آن‌ها را در لحظه بخوانند یا بعداً گوش دهند. پاسخ درون‌خطی به‌سادگی کشیدن انگشت روی یک حباب متنی انجام می‌شود. منوی جدید قابل ارتقا و دسترسی آسان به همه برنامه‌های iMessage را فراهم می‌کند و ظاهری شیک‌تر به پیام‌ها می‌دهد؛ علاوه بر این امکانات زیادی در بخش ساخت استیکر زنده اضافه شده است.

قابلیت Check In یکی از ویژگی‌های مهمی است که در پیام‌ها تعبیه شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که به‌سلامت به مقصد رسیدند، به یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود اطلاع دهند.

حالت StandBy بسیار کاربردی

ویژگی StandBy در iOS 17 یک تجربه جدید تمام صفحه با اطلاعات قابل‌مشاهده است که برای دیدن از فاصله دور درحالی‌که آیفون در حالت خوابیده و در حال شارژ است طراحی شده است. StandBy روی میز کار، میز خواب یا پیشخوان آشپزخانه عالی است و می‌تواند برای نمایش طیف وسیعی از انواع ساعت، عکس‌های موردعلاقه یا ویجت‌ها، از جمله Smart Stacks که ویجت‌های مناسب را در زمان مناسب نمایش می‌دهد، شخصی‌سازی شود.

اشتراک‌گذاری ساده‌تر با AirDrop و NameDrop

ویژگی AirDrop اشتراک‌گذاری با دوستان، خانواده و همکاران را آسان‌تر از همیشه می‌کند. NameDrop که یک ویژگی جدید AirDrop است، به کاربران امکان می‌دهد اطلاعات تماس، از جمله پوستر تماس خود را به‌سادگی با کنار هم قراردادن دستگاه‌های آیفون خود مبادله کنند. با همین حرکت، کاربران می‌توانند انواع محتوا را به اشتراک بگذارند یا SharePlay را برای گوش‌دادن به موسیقی، تماشای فیلم یا بازی درحالی‌که نزدیک هم هستند شروع کنند.

اشتراک‌گذاری ساده‌تر با AirDrop در iOS17
iOS17 | اشتراک‌گذاری راحت‌تر با AirDrop

آپدیت گسترده برای Autocorrect و Dictation

قابلیت Autocorrect در iOS 17 به‌روزرسانی جامعی را دریافت کرده که تجربه و دقت را برای کاربران برای تایپ بهبود می‌بخشد. تصحیح خودکار در سطح جمله می‌تواند موارد بیشتری از اشتباهات گرامری را برطرف کند، طراحی تازه شده با خط‌کشی موقت زیر کلمات تصحیح شده تجربه تایپ بهتری را ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد تنها با یک لمس به عقب برگردند. همچنین در مدل جدید iOS 17 تشخیص گفتار Dictation دارای دقت بیشتری است.

تأمل در لحظات زندگی با Journal

قابلیت Journal یک اپ جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد روی لحظات روزمره و رویدادهای خاص زندگی خود تأمل کنند. برای کمک به الهام بخشیدن به کاربر برای ثبت لحظات خود در Journal، پیشنهادها شخصی شده را می‌توان به طور هوشمندانه از فعالیت‌های اخیر کاربر مانند عکس‌ها، افراد، مکان‌ها، تمرین‌ها و موارد دیگر تنظیم کرد و اعلان‌های زمان‌بندی‌شده می‌توانند به ایجاد عادت ژورنال‌نویسی کمک کنند. همچنین اطمینان داشته باشید که حریم شخصی شما در این اپ حفظ خواهد شد.

ویژگی‌های هیجان انگیز iOS 17
به روز رسانی iOS 17 | شروع چندین ویژگی هیجان انگیز

دیگر ویژگی‌های iOS 17

اپل برای تکمیل و لذت بیشتر کاربران برای تجربۀ کاربری در گوشی موبایل اپل و آیپدهای خود، ویژگی‌های دیگری هم برای سیستم‌عامل جدید آیفون در نظر گرفته است که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شوید:

برنامۀ Safsri و اشتراک‌گذاری رمز

آپدیت جدید سافاری در iOS 17 که به پروفایل‌های مختلف امکان ادامه وب‌گردی را می‌دهد تا کاربران بتوانند به‌راحتی بین آن‌ها جابه‌جا شوند. برای اشتراک‌گذاری آسان‌تر و ایمن‌تر رمز عبور و کلیدهای عبور نیز کاربران می‌توانند گذرواژه‌ها را با گروهی از مخاطبین مورداعتماد به اشتراک بگذارند. ازآنجایی‌که اشتراک‌گذاری از طریق iCloud Keychain انجام می‌شود مجهز به رمزگذاری end-to-end است.

سلامت و اپلیکیشن اپل موزیک

اپلیکیشن Health ویژگی‌های جدیدی برای سلامت روان ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند حالات روزانه و احساسات لحظه‌ای خود را ثبت کنند، ببینند چه چیزی ممکن است به وضعیت ذهنی آنها کمک کند و به‌راحتی به ارزیابی‌های افسردگی و اضطراب که اغلب در کلینیک‌ها استفاده می‌شود، و منابع موجود در منطقه خود دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن Apple Music هم پشتیبانی از SharePlay را در خودرو اضافه می‌کند و این امکان را برای همه مسافران فراهم می‌کند که به‌راحتی موسیقی را مستقیماً از دستگاه خودکنترل کنند؛ حتی اگر اشتراک Apple Music نداشته باشند.

ویژگی AirPlay در کنار اپلیکیشن Maps

قابلیت AirPlay با استفاده از ابزارهای هوشمند آیفون برای یادگیری تنظیمات دلخواه کاربر، بهتر از گذشته شده است. برنامه Home در iOS 17 هم این قابلیت را به کاربران می‌دهد تا حداکثر ۳۰ روز سابقه فعالیت را در قفل درها، درهای گاراژ، سیستم‌های هشدار و سنسورهای تماس مشاهده کنند. اپلیکیشن Maps نیز نقشه‌های آفلاین را اضافه کرده است؛ بنابراین کاربران می‌توانند یک منطقه خاص را دانلود کنند و به ناوبری گام‌به‌گام دسترسی داشته باشند، زمان تخمینی رسیدن خود را ببینند، مکان‌ها را در Maps پیدا کنند و سایر موارد را در حالت آفلاین ببینند.

برنامه‌های کاربردی سیری، Photos و غیره

لیست خرید در یادآوری‌ها به طور خودکار اقلام اضافه‌شده را در دسته‌های مرتبط گروه‌بندی می‌کند تا خرید را آسان‌تر کند. ویژگی Visual Look Up هم اکنون در فریم‌های ویدئویی متوقف شده در دسترس است. کاربران می‌توانند سوژه‌های فردی یا چندگانه را از پس‌زمینه عکس‌ها و ویدئوها بلند کنند و غذا، ویترین فروشگاه، علائم و نمادها را شناسایی کنند. سیری را نیز می‌توان با گفتن صرفا کلمه «Siri» فعال کرد. پس از فعال‌سازی، کاربران می‌توانند چندین فرمان را پشت‌سرهم بدون نیاز به فعال‌سازی مجدد دستیار صادر کنند.

برنامۀ Photos از ماشین لرنینگ روی دستگاه برای تشخیص تک‌تک گربه‌ها و سگ‌ها در آلبوم People، درست مانند دوستان یا اعضای خانواده استفاده می‌کند. آپدیت تب Today اپ‌استور باعث شده تا پویاترین و شخصی‌سازی‌شده‌ترین تجربه کشف اپلیکیشن را داشته باشید.

همچنین آپدیت‌های Accessibility شامل Assistive Access، یک رابط قابل‌تنظیم است که به کاربران مبتلا به ناتوانی‌های شناختی کمک می‌کند تا با سهولت و استقلال بیشتری از آیفون استفاده کنند. همچنین  Live Speech به کاربران ناتوان در گفتار این امکان را می‌دهد که با تایپ‌کردن کلمات خود را به‌صورت حضوری یا در تماس‌های تلفنی و FaceTime بیان کنند. ویژگی Point and Speak نیز به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک می‌کند تا با اشاره متن روی اشیا فیزیکی را بخوانند.

لذت بیشتر کاربران از تجربه کاربری در iOS17
سیستم‌عامل جدید آیفون iOS17 | آپدیت تمامی برنامه‌های کاربردی شما

جمع‌بندی

اپل بالاخره پس از عرضه سری آیفون ۱۵، عرضه به روز رسانی iOS 17 را آغاز کرد که چندین ویژگی هیجان انگیز دارد؛ برخی از این ویژگی‌ها خوب و برخی باورنکردنی هستند. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، iOS 17 با به‌روزرسانی‌های اصلی برنامه‌های ارتباطی آیفون را شخصی‌تر و کاربردی‌تر می‌سازد.

در این مطلب سعی کردیم شما را بیشتر با به‌روزرسانی‌های iOS 17 آشنا کنیم تا بهتر تصمیم بگیرید که آیا ارتقا به iOS 17 برای شما ارزشمند است یا خیر. شما نیز می‌توانید در مورد پاسخ به این سؤال نظرات خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط