اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » ناامیدی از هارد مک بوک پرو M2

ناامیدی از هارد مک بوک پرو M2

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

ناامیدی از هارد مک بوک پرو M2! مک بوک پرو ۱۳ اینچی اپل که به تازگی در بازار عرضه شده است، از تراشه‌ی جدید M2 بهره می‌برد. تراشه‌ی M2 نسبت به چیپست مدل قبلی (تراشه‌ی M1) از نظر عملکرد و پردازنده‌های CPU و GPU بهبودهای قابل توجهی داشته است؛ اما از نظر سرعت هارد SSD اینگونه نیست. آزمایش‌هایی که بر روی مک بوک پرو با تراشه‌ی M2 با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی انجام شده است؛ نشان می‌دهد که سرعت هارد SSD مدل پایه‌ی آن از تراشه‌ی مدل قبلی یعنی M1 نه تنها برابر نیست؛ حتی کمتر هم شده است.

تست سرعت هارد SSD مک بوک پرو M2

سرعت هارد SSD مک بوک به وسیله‌ی Blackmagic Disk Speed انجام می‌شود. کاربران با استفاده از این برنامه‌ی بنچ مارک (benchmark app) می‌توانند به راحتی عملکرد و سرعت انتقال حافظه‌ی داخلی و خارجی (internal or external storage) را در مک اندازه‌گیری کنند. نتیجه‌ی این تست به طور شگفت انگیزی قابل توجه بود، زیرا سرعت ذخیره‌سازی هارد SSD مک بوک پرو ۱۳ اینچی نسبت به مدل قبلی بدتر شده است. نتایج تست بنچمارک نشان می‌دهد که سرعت هارد این مدل از مک بوک بین ۳۴ تا ۵۰ درصد کمتر از تراشه‌ی M1 هست. به طور دقیق‌تر نتایج تست سرعت هارد مک بوک پرو M2 و M1 به شرح زیر است:

مک بوک پرو با تراشه‌ی M1:

  • سرعت read یا دریافت اطلاعات ۲۹۰۰ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت write یا انتقال داده ۲۲۱۵ مگابایت بر ثانیه

 

مک بوک پرو با تراشه‌ی M2:

ممکن است دوست داشته باشید
  • سرعت read یا دریافت اطلاعات ۱۴۴۶ مگابایت بر ثانیه
  • سرعت write یا انتقال داده ۱۴۶۳ مگابایت بر ثانیه

نکته‌ی قابل توجه در مورد مک بوک پروهای ۱۳ اینچی جدید این هست که به نظر می‌رسد در مدل‌های بالاتر آن ضعف سرعت هارد وجود ندارد. به عنوان مثال مک بوک پرو ۵۱۲ گیگابایتی با تراشه‌ی M2 از سرعت مشابه M1  برخوردار است.

مک بوک پرو M2 و حافظه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی

اگرچه مک بوک مدل قبلی (M1 MacBook Pro) از دو تراشه NAND 128 گیگابایتی در نسخه ۲۵۶ گیگابایتی پشتیبانی می‌کند، مک بوک پرو با تراشه‌ی M2 دارای یک تراشه‌ی NAND با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی است. فراموش نکنید که استفاده از چندین تراشه‌ی NAND به طور موازی در یک دستگاه، باعث افزایش سرعت بالاتر آن خواهد شد. به همین دلیل مک بوک پرو جدید از سرعت کمتری نسبت به مدل قبلی با تراشه‌ی M1 بهره می‌برد. دلیل اصلی تغییر هارد SSD مک بوک پرو جدید هم هنوز مشخص نیست، اما به احتمال دلیل آن کاهش هزینه‌ی دستگاه هست.

این کاهش ۵۰ درصدی سرعت هارد SSD مک بوک پرو با تراشه‌ی M2 جالب به نظر نمی‌رسد و ناامیدی از هارد مک بوک پرو M2 را به همراه خواهد داشت. نظر شما چیست؟

 

خرید مک بوک پرو:

 

شما می‌توانید برای خرید مک بوک پرو  از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

درخواست تعمیرات تخصصی مک بوک پرو

خرید مک بوک پرو با گارانتی آروند به صورت مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط