اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » سیستم عامل جدید macOS Sonoma؛ قدرت و نوآوری

سیستم عامل جدید macOS Sonoma؛ قدرت و نوآوری

macOS هماهنگ با آخرین تکنولوژی‌های اپل | سرعت و کارایی باور نکردنی

سیستم عامل جدید macOS به نام Sonoma مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌های جدید را برای مک به ارمغان آورده که آن را برای کار و بازی قدرتمندتر کرده است. از بارزترین قابلیت‌های سیستم عامل macOS می‌توان به کنفرانس ویدئویی پیشرفته، تجربه گیمینگ همه‌جانبه، ویجت‌ها و محافظ‌های صفحه‌نمایش اشاره کرد.

آرسام با محبت
آرسام با محبت
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

سیستم عامل جدید macOS به نام Sonoma هم اکنون به‌عنوان یک آپدیت نرم‌افزاری رایگان در دسترس است و مجموعه‌ای غنی از ویژگی‌های جدید را برای مک به ارمغان می‌آورد که آن را برای وظایفی مانند کار و بازی قدرتمندتر می‌کند. با Sonoma، ویجت‌های دسکتاپ یک شیوۀ جدید برای شخصی‌سازی macOS و انجام کارهای بیشتر ارائه می‌دهند. همچنین محافظ‌های صفحه‌نمایش جدید خیره‌کننده، آپدیت‌های بزرگ برای کنفرانس ویدئویی و سافاری، همراه با بازی‌های بهینه شده تجربۀ کار با مک را بهتر از همیشه می‌کنند.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با سیستم عامل جدید macOS sonoma و قابلیت‌های جدید آن آشنا شوید.

همه‌چیز درباره سیستم عامل macOS Sonoma
سیستم عامل macOS Sonoma | جدیدترین آپدیت کامپیوتر و لپ تاپ‌های مک

ویجت و محافظ‌های صفحه‌نمایش جذاب macOS

در Sonoma ویجت‌ها را می‌توان مستقیماً روی دسکتاپ قرار داد و درحالی‌که پنجره‌های دیگر باز هستند، می‌توانند به طور یکپارچه با وال پیپر ترکیب شوند. ویجت‌ها همچنین تعاملی می‌شوند تا کاربران بتوانند یک یادآوری را تکمیل، رسانه‌ها را پخش یا متوقف کنند، به کنترل‌های صفحه خانه دسترسی داشته باشند و کارهای مختلف را مستقیماً از ویجت روی دسکتاپ خود انجام دهند. به‌علاوه از طریق Continuity کاربران می‌توانند مک خود را با ویجت‌های آیفون خود سفارشی کنند.

مجموعه جدیدی از محافظ‌های صفحه در Sonoma دارای ویدئوهای حرکت آهسته از مکان‌های زیبا در سراسر جهان است، از جمله خط افق وسیع هنگ‌کنگ، ماسه‌سنگ‌های دره Monument در آریزونا و تپه‌های سونوما در شمال کالیفرنیا. پس از ورود به سیستم، محافظ‌های صفحه به طور یکپارچه به تصویر زمینه دسکتاپ تبدیل می‌شوند.

بهره‌وری قدرتمند سیستم عامل جدید macOS برای ویدئوکنفرانس

سیستم‌عامل جدید macOS در کامپیوتر و لپ تاپ‌ اپل ویژگی‌های کنفرانس ویدئویی پیشرفته‌تری را ارائه می‌کند که به کاربران امکان می‌دهد کارهای خود را به طور مؤثرتری در هر برنامه کنفرانس ویدئویی ارائه و به اشتراک بگذارند. قابلیت Presenter Overlay کاربران را در مقابل محتوایی که به اشتراک می‌گذارند، نمایش می‌دهد و Reactions به کاربران اجازه می‌دهد تا احساس خود را با حرکات ساده دست به اشتراک بگذارند که شامل جلوه‌های سه‌بعدی جذاب و سرگرم‌کننده مانند بادکنک‌ها، کاغذ رنگی، قلب‌ها و موارد دیگر می‌شود.

ممکن است دوست داشته باشید
سیستم‌عامل جدید macOS | امکان کنفرانس ویدئویی پیشرفته‌تر
قابلیت Presenter Overlay | اشتراک‌گذاری صفحه در مکالمه ویدویی

تجربه مرور بهتر با سافاری

در سافاری، نمایه‌ها به‌مرور بین موضوعاتی مانند محل کار، مدرسه و موارد دیگر به وب‌گردی ادامه می‌دهند تا کاربران بتوانند به‌سرعت بین آنها جابه‌جا شوند. ویژگی Private Browsing با محافظت بیشتر در برابر برخی از پیشرفته‌ترین تکنیک‌های مورداستفاده برای ردیابی کاربران بهتر از قبل شده است؛ پنجره‌های Private Browsing زمانی که استفاده نمی‌شوند قفل می‌شوند و ردیاب‌های شناخته شده بارگیری نمی‌شوند. کاربران سافاری همچنین می‌توانند هر وب‌سایتی را شبیه به یک اپ، با نوار ابزار ساده‌شده و اعلان‌هایی برای تجربه‌ای شبیه به اپ موردنظر، به Dock اضافه کنند.

تجربه گیمینگ همه‌جانبه

با قدرت سیلیکون اپل، ده‌ها میلیون مک می‌توانند بازی‌های سنگینی را با عملکرد عالی، عمر باتری طولانی و تصاویری نفس‌گیر اجرا کنند. سیلیکون اپل  Sonoma، تجربۀ گیمینگ را با Game Mode بیشتر بهبود می‌بخشد. این قابلیت با ارائه نرخ فریم ثابت‌تر و با کنترل‌کننده‌های بازی بی‌سیم و AirPods به طور چشمگیری تأخیر ورودی و صدا را کاهش می‌دهد. حالت بازی با همه بازی‌ها، از جمله بازی‌های مک اخیر و بازی‌های عرضه نشده مانند DEATH STRANDING DIRECTOR’S CUT، Stray، Layers of Fear و SnowRunner سازگار است.

دیگر آپدیت‌های Sonoma

از دیگر قابلیت‌های سیستم‌عامل جدید macOS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های تکمیل‌کننده در macOS Sonoma | تجربه کاربری بهتر
ویژگی‌های تکمیل‌کننده در macOS Sonoma | تجربه کاربری بهتر

یادداشت‌ها

کاربران می‌توانند فایل‌های PDF و اسکن ارائه‌ها، تکالیف، مقالات تحقیقاتی و موارد دیگر را مستقیماً در Notes مشاهده کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند پیوندهایی از یک یادداشت به یادداشت دیگر برای ارتباط‌دادن ایده‌ها و محتوا ایجاد کنند.

گذرواژه‌ها

اکنون می‌توان مجموعه‌ای از رمزهای عبور را بین یک گروه به اشتراک گذاشت. همه افراد در یک گروه می‌توانند برای به‌روز نگه‌داشتن گذرواژه‌ها را اضافه و ویرایش کنند و ازآنجایی‌که اشتراک‌گذاری از طریق iCloud Keychain انجام می‌شود، رمزگذاری با فناوری end-to-end همراه است. علاوه بر این، کدهای تأیید یک‌بارمصرف دریافت شده در Mail اکنون به‌صورت خودکار در Safari تکمیل می‌شوند و ورود ایمن بدون نیاز به خروج از مرورگر را آسان می‌کند.

پیام‌ها

فیلترهای جست‌وجو و کشیدن انگشت برای پاسخ‌دادن پیام‌های روزمره را بهبود می‌بخشد، درحالی‌که می‌توان Live Sticker ‌های کاملاً جدید را در macOS، iOS و iPadOS ایجاد و همگام‌سازی کرد.

یادآورها

لیست‌های خرید هوشمند در Reminders سرزدن‌های هفتگی به فروشگاه را با سازمان‌دهی فهرست‌ها در بخش‌های مختلف و مرتب‌کردن آن‌ها به‌صورت افقی با استفاده از نمای ستونی جدید ساده می‌کند.

صفحه‌کلید

قابلیت Autocorrect یک به‌روزرسانی جامع با مدل زبان ترانسفورماتور دریافت می‌کند، یک مدل پیشرفته زبان یادگیری ماشین روی دستگاه که دقت آن را بهبود می‌بخشد. طراحی جدید اصلاحات را آسان‌تر می‌کند و پیش‌بینی‌های درون‌خطی جملات را به‌سرعت تمام می‌کند. دیکتۀ تشخیص گفتار پیشرفته و توانایی حرکت روان بین صدا و تایپ را به ارمغان می‌آورد.

اشتراک‌گذاری صفحه

یک حالت جدید با کارایی بالا در برنامه اشتراک‌گذاری صفحه، دسترسی از راه دور فوق‌العاده پاسخگو را از طریق اتصالات با پهنای باند بالا با پاسخگویی فوق‌العاده ارائه می‌کند. این قابلیت به متخصصان خلاق امکان می‌دهد کار خود را از راه دور انجام دهند.

اشتراک‌گذاری صفحه | قابلیتی آینده‌نگرانه و کاربردی
اشتراک‌گذاری صفحه | قابلیتی آینده‌نگرانه و کاربردی

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی سونوما، سیستم عامل جدید macOS پرداختیم و شما را با قابلیت‌های آن آشنا کردیم. از بارزترین قابلیت‌های این سیستم عامل macOS می‌توان به مواردی مانند ویژگی‌های کنفرانس ویدئویی پیشرفته، تجربه گیمینگ همه‌جانبه، ویجت‌ها و محافظ‌های صفحه‌نمایش اشاره کرد.

اگر تجربه استفاده از سیستم عامل جدید macOS را دارید از طریق کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط