اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » پیشرفت قدرتمند:M2 Ultra اپل، تراشه‌ جدید برای مک‌ها

پیشرفت قدرتمند:M2 Ultra اپل، تراشه‌ جدید برای مک‌ها

تسخیر تکنولوژی: M2 Ultra اپل، برجسته‌ترین و قدرتمندترین تراشه برای مک‌ها، توانایی تجربۀ متفاوت از دنیای کامپیوتر را به اوج می‌رساند!

چیپست M2 Ultra اپل، تراشه‌ای نوآورانه و بی‌نظیر برای مک‌هاست که با فناوری پیشگامانه UltraFusion، قدرتمندترین رایانه‌های رومیزی مک را به واقعیت تبدیل می‌کند. این تراشه با CPU، GPU و موتور عصبی پیشرفته، عملکرد استثنایی ارائه می‌دهد و تجربه‌ی کار با مک را به سطح جدیدی می‌برد. با M2 Ultra، اپل محیط‌زیست را هم به‌خوبی مد نظر دارد و به عنوان سازمان کربن نوترال به تولید چیپ‌های کاملاً کربن نوترال در سال 2030 می‌پردازد. به‌طور خلاصه، M2 Ultra با توانایی‌های بی‌نظیر خود، مک‌ها را به دنیایی تازه و ترقی‌یافته می‌برد.

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

M2 Ultra؛ تراشه‌ای که به مک‌ها انرژی جدیدی می‌بخشد و جادوی قدرت را به زندگی می‌اندازد!

در تاریخ ۱۵ خرداد، تراشه M2 Ultra اپل را معرفی شد، یک سیستم جدید بر روی یک تراشه (SoC) که عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای مک افزایش می‌دهد و خانواده M2 را تکمیل می‌کند. در واقع M2 Ultra بزرگ‌ترین و قدرتمندترین تراشه‌ای است که اپل تابه‌حال ساخته است و مک استودیو جدید و مک پرو را به قدرتمندترین رایانه‌های رومیزی مک تبدیل می‌کند.

خرید مک بوک ایر 15 اینچی 2023 همراه گارانتی 18 ماهه آروند

تراشه M2 Ultra اپل؛ به نقطه عطفی در تکامل رایانه‌های رومیزی دست پیدا کرد!

این تراشه با استفاده از نسل دوم فرایند ۵ نانومتری ساخته شده است و از فناوری پیشگامانه UltraFusion اپل برای اتصال دای دو تراشه M2 Max استفاده و کارایی را دوبرابر می‌کند. تراشه M2  اولترا از ۱۳۴ میلیارد ترانزیستور تشکیل شده که ۲۰ میلیارد بیشتر از M1 Ultra است.

حافظه یکپارچه M2 Ultra با ظرفیت حافظه تا ۱۹۲ گیگابایت در دسترس قرار می‌گیرد. این مقدار حافظه ۵۰ درصد بیشتر از ظرفیت حافظه M1 Ultra است. همچنین، معماری حافظه یکپارچه M2 Ultra دارای پهنای باند ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه است که دوبرابر پهنای باند M2 Max است.

تراشه M2 اولترا با CPU قدرتمندتری عرضه می‌شود که ۲۰ درصد سریع‌تر از M1 Ultra عمل می‌کند. همچنین، GPU بزرگ‌تر تا ۳۰ درصد سریع‌تر و موتور عصبی با سرعت ۴۰ درصد بیشتر نسبت به M1 Ultra در اختیار کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، M2 Ultra دارای یک موتور رسانه است که دوبرابر قابلیت M2 Max را برای شتاب بخشیدن به فرمت ProRes دارد. با این پیشرفت‌های چشمگیر، M2 Ultra تجربه کار با مک را به سطح جدیدی ارتقا می‌بخشد.

ممکن است دوست داشته باشید

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌های سخت‌افزار اپل، بیان کرد:

«تراشه M2 Ultra عملکرد و قابلیت‌های خیره‌کننده‌ای را برای سخت‌ترین جریان‌های کاری کاربران حرفه‌ای ما ارائه می‌کند، درحالی‌که بهره‌وری انرژی پیشرو در صنعت اپل را حفظ می‌کند. M2  اولترا با افزایش عملکرد در CPU، GPU و Neural Engine، همراه با پهنای باند حافظه عظیم در یک SoC، قدرتمندترین تراشه جهان به‌حساب می‌آید که تاکنون برای رایانه شخصی ساخته شده است.»

تراشه M2 Ultra اپل؛ به نقطه عطفی در تکامل رایانه‌های رومیزی دست پیدا کرد!
در معماری UltraFusion اپل از یک اینترپوزر سیلیکونی استفاده می‌شود که قالب دو تراشه M2 Max را برای ایجاد M2 Ultra به هم متصل می‌کند.

M2 Ultra اپل؛ عملکردی عجیب و غریب که شگفت‌زده‌تان خواهد کرد!

تراشه M2 Ultra  اپل از دو قالب M2 Max که از طریق UltraFusion، فناوری بسته‌بندی سفارشی پیشرو در صنعت اپل، متصل شده‌اند، ساخته شده است.تکنوالوژی UltraFusion از یک interposer سیلیکونی استفاده می‌کند که قالب‌ها را با بیش از ۱۰۰۰۰ سیگنال به هم متصل می‌کند و بیش از ۲.۵ ترابایت بر ثانیه پهنای باند میان پردازنده با تأخیر کم را ارائه می‌دهد.

معماری UltraFusion  تراشه M2 Ultra را قادر می‌سازد تا به‌عنوان یک تراشه واحد در نرم‌افزار ظاهر شود. این بدان معناست که برای استفاده از عملکرد فوق‌العاده این تراشه نیازی به بازنویسی کد نیست و UltraFusion را متفاوت از هر چیز دیگری در صنعت می‌کند.

پرتاب جدید مک‌ها به اوج قدرت با M2 Ultra اپل!

پردازنده ۲۴ هسته‌ای M2 Ultra اپل، که از ۱۶ هسته نسل بعدی و هشت هسته نسل بعدی با کارایی بالا تشکیل شده است، قادر است تا ۲۰ درصد عملکرد سریع‌تری نسبت به M1 Ultra را ارائه دهد. با استفاده از Mac Studio مجهز به M2 Ultra، کاربرانی که از نرم‌افزار DaVinci Resolve برای رنگ‌بازی استفاده می‌کنند، تا ۵۰ درصد افزایش سرعت در پردازش ویدیو را نسبت به Mac Studio با M1 Ultra تجربه خواهند کرد.

پردازنده گرافیکی (GPU) قابل پیکربندی با ۶۰ یا ۷۶ هسته نسل بعدی است. این تعداد هسته‌ها به مقدار ۱۲ هسته بیشتر از GPU فوق‌العاده قدرتمند M1 Ultra است و باعث بهبود ۳۰ درصدی در عملکرد آن می‌شود. در مک استودیو با M2 Ultra، رندر افکت‌های سه‌بعدی با استفاده از نرم‌افزار Octane تا سه برابر سریع‌تر از مک استودیو با M1 Ultra انجام خواهد شد.

 M2 Ultra اپل؛ تراشه‌ای که تاکنون هیچ‌گاه ندیده‌اید!

معماری حافظه یکپارچه اپل که مشخصه سیلیکون اپل است، پهنای باند باورنکردنی، تأخیر کم و راندمان انرژی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد. چیپست M2  اولترا دارای ۸۰۰ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند حافظه سیستم است که بسیار بیشتر از هر چیزی که در رایانه شخصی یافت می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، M2 Ultra اپل می‌تواند حجم‌های کاری عظیم یادگیری ماشینی را در یک سیستم آموزش دهد که قدرتمندترین GPU گسسته حتی نمی‌تواند آن را پردازش کند.

 M2 Ultra؛ تراشه‌ای که تاکنون هیچ‌گاه ندیده‌اید!
Mac Studio مجهز به M2 Ultra در مقایسه با Mac Studio با M1 Ultra تا ۵۰ درصد سریع‌تر پردازش ویدیو را در DaVinci Resolve ارائه می‌کند.

تراشه‌ای که مک‌ها را به ماشین‌های زمانی تبدیل می‌کند؛ معرفی M2 Ultra اپل!

تراشه M2 Ultra اپل جدیدترین فناوری‌های سفارشی اپل را دقیقاً روی تراشه ادغام می‌کند و کارایی را به حداکثر می‌رساند:

موتور عصبی

تراشه M2 Ultra دارای یک موتور عصبی ۳۲ هسته است که باعث ارائه ۳۱.۶ تریلیون عملیات در ثانیه می‌شود و عملکرد نسبت به M1 Ultra 40 درصد سریع‌تر است.

موتور رسانه

موتور قدرتمند رسانه دارای دوبرابر قابلیت‌های M2 Max است که پردازش ویدیو را بهبود بخشیده است. این موتور امکان کدگذاری و رمزگشایی سخت‌افزاری H.264، HEVC و ProRes را دارا است که به M2 Ultra اجازه می‌دهد تا ۲۲ جریان ویدیویی ۸K ProRes 422 را بازی کند.

موتور نمایشگر

موتور نمایشگر تا شش Pro Display XDR را پشتیبانی می‌کند که بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل را هدایت می‌کند.

تکنولوژی امنیتی

تکنولوژی امنیتی پیشرفته‌ Enclave اخیر، همراه با راهکارهای بالینی اعتبارسنجی امن بوت و مقابله با بهره‌برداری نرم‌افزاری در زمان اجرا، امکانات امنیتی برتری را فراهم می‌کند.

تراشه‌ای که مک‌ها را به ماشین‌های زمانی تبدیل می‌کند؛ معرفی M2 Ultra!
موتور نمایشگر تراشه M2 Ultra تا شش Pro Display XDR را پشتیبانی می‌کند که بیش از ۱۰۰ میلیون پیکسل را ایجاد می‌کند.

رویای کاربران حرفه‌ای واقعی می‌شود؛ M2 Ultra اپل وارد بازی می‌شود!

محصول M2 Ultra اپل با کارایی بالا در مصرف انرژی، امکانات جدیدی را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند، حتی درخواست‌های بیشتر، بدون اینکه به محیط‌زیست آسیب برساند. در حال حاضر، شرکت اپل به‌عنوان یک سازمان کربن نوترال برای فعالیت‌های جهانی خود شناخته شده است و تا سال ۲۰۳۰، برنامه دارد تأثیر هر گونه کربن منفی را در تمامی جنبه‌های کسب‌وکار خود، از جمله زنجیره تولید و مراحل عمر محصولات، کاهش دهد. به‌عبارت‌دیگر، هر چیپ تولید شده توسط اپل، از طراحی تا تولید، به‌صورت کاملاً کربن نوترال خواهد بود.

قابلیت‌ های جدید مک های ۲۰۲۳ اپل
از امروز ، مک بوک ایر ۱۵ اینچی جدید ، مک استودیو و مک پرو با تراشه اپل در دسترس هستند.

قدرت، سرعت و هوش؛ همه در یک تراشه ایستاده‌اند؛ M2 Ultra اپل!

با کمک M2 Ultra اپل به Mac Pro جدید، انتقال مک به سیلیکون اپل اکنون کامل شده است و تجربه لپ‌تاپ و دسکتاپ را متحول کرده است. با تداوم نوآوری در سیلیکون اپل، این آغاز عصر جدیدی برای مک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط