اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
  • خانه
  • »
  • عمومی
  • »
  • مقایسه ایرپادز پرو با گلکسی بادز لایو؟

مقایسه ایرپادز پرو با گلکسی بادز لایو؟

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در این مقاله قرار است با مقایسه ایرپادز پرو با گلکسی بادز لایو ، این دو هندزفری قدرتمند را بررسی کنیم. هر دو این اکسسوری‌ها با آنکه از محبوبیت زیادی بین مردم برخوردار هستند، قیمت نسبتاً بالایی هم دارند. تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا به جمع‌بندی کاملی از این قیاس برسیم.

قبل از اینکه بخوام با نگاهی فنی به بررسی این ایرپادز پرو اپل با گلکسی بادز لایو بپردازم، باید بگم که زندگی بدون هندزفری برای من تقریباً غیرممکن است. در واقع این گوشی‌های کوچک که قبلاً با یک سیم به هم متصل بودند و الان بی دردسرتر شدند، همراه همیشگی زندگی من هستند. سرکار با استفاده از آن‌ها پادکست گوشی می‌دهم، حین ورزش آهنگ گوش می‌دهم، با خانواده‌ام صحبت می‌کنم و …

شاید برای خیلی‌ها هندزفری فقط یک اکسسوری باشد و جایی در بین کالاهای ضروری آن‌ها نداشته باشد. اما برای من، پیشرفت در تکنولوژی ساخت هندزفری یعنی لذت بردن بیشتر از زندگی و روزمرگی‌هایم. به همین دلیل همیشه مشتاقانه در انتظار رونمایی از جدیدترین هندزفری‌های برندهای مشهور بودم.

معرفی ایرپادزهای اپل که در عین بی‌سیم بودن، اندازه کوچک و کاربردی‌ای داشتند، پیشرفت خوبی برای من به حساب می‌آمد. چون همیشه حین استفاده از هندزفری‌های سیمی معمول، یا یک گوشی از گوشی‌های هندزفری‌هایم خراب می‌شد و یا یکی از سیم‌ها اتصالی می‌کرد! برخی اوقات حتی احساس می‌کردم که هندزفری جریان برق را به گوشم وصل می‌کند!

مقایسه ایرپادز پرو و گلکسی بادز لایو از نظر طراحی ظاهری

همانند نسخه قبلی پادزهای سامسونگ (بادز پلاس) و البته بر خلاف ایرپادز پرو اپل، وقتی که گلکسی بادز لایو را درون گوش قرار می‌دهیم، کاملاً در سوراخ گوش جای می‌گیرد و  بیرون زدگی چندانی نمی‌بینیم. با توجه به سری نگه‌دارنده که این گوشی دارد، گلکسی بادز لایو به‌خوبی درون گوش شما جای می‌گیرد و نگرانی از بابت افتادنش نخواهید داشت.

ممکن است دوست داشته باشید

در مقابل، ایرپادز پرو کاملا در درون گوش قرار نمی‌گیرد و همچنان قسمتی از آن بیرون است. ولی خاطر سری‌های سیلیکونی بسیار خوبی که دارد می‌تواند در جداسازی صدای محیط عملکرد بهتری از بادز لایو داشته باشد.

یکی از مشکلات بزرگ نسخه‌های قبلی ایرپادز (ایرپادز نسل اول و نسل دوم) این بود که از گوشی برخی افراد خصوصاً خانم‌ها بیرون می‌آمد. من برای برطرف کردن این مشکل مجبور بودم از محافظ‌های نگهدانده استفاده کنم تا در حین حرکت، ایرپادز از گوشم بیرون نیفتد.

اما این مشکل در ایرپادز پرو برطرف شده و به لطف سر سیلیکونی که دارد، کاملاً داخل گوش فرو می‌رود. حتی اپل چند سایز از این سری‌های سیلیکونی در جعبه قرار داده است تا بر اساس سایز گوش‌تان ازش استفاده کنید.

از نظر بیرون آوردن این دو هندزفری، با توجه به اینکه گلکسی بادز لایو کوچیک‌تر بوده و کاملا درون گوش جای می‌گیرد، سخت‌تر بیرون می‌آید. اما ایرپادز پرو با توجه به ابعاد بزرگترش، به راحتی می‌توان آن را از گوش جدا کرد.

اگر رنگ هندزفری برای‌تان مهم است باید بدانید که گلکسی لایو بادز در این مورد پیروز است! سامسونگ این بادزها را در چندین رنگ متفاوت به بازار فرستاده است. در حالی که اپل ایرپادزها را فقط در رنگ سفید تولید می‌کند و حتی رنگ مشکی هم ندارد!

 

مقایسه ایرپادز پرو با گلکسی بادز لایو از نظر مشخصات فنی

اگر بخواهیم از لحاظ مشخصات فنی و تکنولوژی به کار رفته، ایرپادز پرو اپل با گلکسی لایو بادز مقایسه کنیم، به شباهت‌های زیادی می‌رسیم.

برای مثال هر دو هندزفری دارای استاندارد IPX2 بوده و در برابر چکه‌های آب مقاوم هستند. هر دو قابلیت پشتیبانی از کنترل لمسی        دارند و با هردوی آن‌ها می‌توان صدای محیط را در حین گوش دادن به موسیقی، شنید.

گلکسی لایو بادز از امکان شارژ سریع بهره‌مند است و در مقابل ایرپادز پرو از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

ایرپادز پرو از دستیار صوتی آیفون یعنی سیری فرمان می‌گیرد و گلکسی لایو بادز با دستیار صوتی بیکسبی سامسونگ کار می‌کند.

 

مقایسه ایرپادز پرو با گلکسی بادز لایو از نظر باتری

طول عمر باتری در حالت قابلیت حذف نویز فعال برای گلکسی لایو بادز، ۶ ساعت است و در  حالت حذف نویز غیرفعال نیز به ۸ ساعت می‌رسد.

اما طول عمر باتری ایرپادز پرو همراه با قابلیت حذف نویز فعال تا ۴٫۵ ساعت است  و در حالت قابلیت حذف نویز غیرفعال نیز حدوداً به ۵ ساعت می‌رسد.

البته باید این نکته اضافه کنم که کیس یا نگهدارنده‌ی سامسونگ گلکسی بادز لایو ۲۱ ساعت باتری نگه می‌دارد و کیس ایرپادز پرو اپل قادر است ۲۴ ساعت باتری نگه دارد.

 

مقایسه دو هندزفری از نظر قیمت

همانطوری که حتماً حدس می‌زنید، هندزفری اپل قیمت بالاتری از مدل گلکسی دارد. ایرپادز پرو اپل با قیمت ۲۵۰ دلار معرفی شد و گلکسی لایو بادز نیز با قیمت پایین‌تر ۱۷۰ دلار فروخته می‌شود.

 

اگر گوشی شما نه آیفون است و نه گلکسی، خب باید بدانید نحوه‌ی اتصال این هندزفری‌ها از طریق بلوتوث بوده و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. البته ممکن است با برخی محدودیت‌ها روبرو شوید.

در آخر با توجه به ویژگی‌های فنی و ظاهری این دو هندزفری، از نظر شما کدام یک مناسب‌تر بوده و انتخاب شما خواهد بود؟

 

تفاوت ایرپاد پرو اپل با ایرپادهای نسل قبلش را نیز اینجا می‌توانید بخوانید.

جهت اطلاع از قیمت و خرید آنلاین بهترین هندزفری‌های روز دنیا اینجا کلیک کنید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط