اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » بررسی می بند ۶ ( Mi Band 6 )

بررسی می بند ۶ ( Mi Band 6 )

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

 

شیائومی بهترین مچ بند خودش رو امسال به نام Mi band 6 آپدیت کرد. جدیدترین مچ بند شیائومی نمایشگری تا ۵۰% بزرگتر از می بند ۵ دارد که این اولین مورد در بررسی این مچ بند است.

همینطور قابلیت پایش سطح اکسیژن خون SpO2 هم به می بند ۶ اضافه شده و موارد بیشتری در تناسب اندام و سلامت بدن هنگام ورزش را پایش می‌کند که به تمام این موارد می‌پردازیم.

می بند ۶ ابتدای سال میلادی در ماه مارس به بازار چین عرضه و راه‌اندازی شد که نسخه‌ی جهانی آن کمی بعد وارد بازارهای هند و اروپا شد.

ابتدای مقاله چند مورد از نکات مثبت و نکات منفی از mi band 6 که با توجه به نظرسنجی‌ها به‌دست آمدند بررسی کنیم:

ممکن است دوست داشته باشید

موارد مثبت

  • صفحه نمایش بزرگتر
  • پایش سنج اکسیژن خون SpO2
  • حالت‌های ورزشی بیشر
  • قیمت بسیار مناسب

موارد منفی

  • عملکرد متوسط باتری
  • نداشتن GPS!
  • نداشتن قابلیت صفحه همیشه روشن
  • نداشتن رنگ بندی مختلف

 

طراحی:

می بند ۶ دارای صفحه نمایش بزرگ ۰۱.۵۶ اینچی با تکنولوژی AMOLED با وضوح تصویر ۳۲۶ PPI است. صفحه نمایش می بند ۶ از نظر روشنایی عملکرد بهتری نسبت به می بند ۵ دارد. همینطور فونت‌ها بزرگتر و خواناتر از صفحه نمایش ۱.۱ اینچی mi band 5 هستند که این یک مزیت بسیار عالی برای این مچ بند به حساب می‌آید.

همانطور که در تصویر پیداست صفحه نمایش با بند خم می‌شود و تقریبا به صورت صفحه‌ای بدون حاشیه با گوشیه‌های گرد روی مچ دست کاربر می‌نشیند.

یکی از معایب می بند که هرساله کاربرها با آن مواجه می‌شوند، عدم وجود رنگ‌بندی متفاوت است. شیائومی این ضعف را با رنگ‌بندی‌های متنوع بندهای آن تا حدی جبران کرده اما در هر صورت می بند ۶ تنها در یک رنگ مشکی عرضه می‌شود.

 

تفاوت صفحه نمایش می بند ۵ با می بند ۶

 

راه اندازی و متصل کردن می بند ۶

راه اندازی و نحوه‌ی متصل کردن mi band 6 آنقدر ساده که فکر کنید هم نیست. برای روشن یا خاموش کردن دکمه‌ای روی آن وجود ندارد. ابتدا برای متصل شدن می بند ۶ به تلفن هوشمندتان باید می بندتان کمی شارژ داشته باشد. توصیه من به شما این است که پس بیرون آوردن می بند از جعبه ابتدا آن را به شارژ بزنید و در این زمان برنامه‌ی Mi Fit را از فروشگاه اندروید یا ios روی گوشی خود نصب کنید. درصورت نداشتن حساب کاربری در برنامه Mi Fit یک حساب شیائومی ایجاد کنید.

حال مچ بند هوشمند mi band 6 شما تا حدی شارژ شده و حساب کاربری شیائومی را روی برنامه‌ی Mi Fit ساخته‌اید؛ مطمئن شوید که بلوتوث گوشی شما روشن باشد و به مچ بند نزدیک باشید. در برنامه‌ی Mi Fit روی علامت بعلاوه (+) ضربه بزنید تا دستگاه جدید به حساب خود اضافه کنید. در این زمان درخواست جفت شدن به مچ بند شما ارسال می‌شود، آن را بپذیرید و تمام! می بند ۶ شما اکنون با تلفن هوشمندتان جفت شده و صفحه ساعت حالت پیشفرض را نشان می‌دهد.

در صورتی که بخواهید دستگاه را بند جدا کنید باید یک طرف بند را نگهدارید و مچ بند را به طرف دیگر بکشید تا فاصله‌ی کوچکی میان بند و دستگاه ایجاد شود. در این حالت با انگشت و فشار کمی دستگاه را از پشت خارج کنید.

 

پایش سطح اکسیژن خون SpO2 در می بند ۶

         می بند ۶ اولین بند هوشمند شیائومی است که به تکنولوژی پایش سطح اکسیژن خون مجهز شده است. SpO2 درصد حجم هموگلوبین اکسیژن (HbO2) به کل هموگلوبین (Bh) است. این پارامتر مهم فیزیولوژیکی در اصل چرخه‌ی تنفس بدن انسان است. مخصوصا که دانستن این امر در دوران همه گیری جهانی کووید۱۹ (Covid-19) بسیار مهم و حیاتی است. از آنجایی که ویروس به ریه‌های فرد مبتلا حمله می‌کند پزشکان ابتدا باید سطح اکسیژن خون را بدانند تا از شدت بیماری مطلع شوند.

 

می بند ۶ هنوز به قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن (AoD) مجهز نشده و برای روشن کردن صفحه باید مدام دست خود را به بالا ببرید و یا روی آن ضربه بزنید. البته این نکته هم که قابلیت AoD باعث زودتر خالی شدن باتری می‌شود از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویژگی‌های استاندارد

         می بند ۶ سایر ویژگی‌های می بند ۵ را مانند هوش در عملکردهای شخصی (PAI)، پایش استرس، تمرینات تنفسی، پایش سلامت بانوان، کنترل شاتر دوربین از راه دور، پایش خواب، هشدار بی تحرکی، کنترل کردن پخش موسیقی، پیدا کردن گوشی همراه، DND، پیشبینی آب و هوا، زمان سنج، یادآوری تقویم و رویدادها، اطلاع تماس‌های دریافتی و هشدار پیام‌ها و موارد دیگر را شامل می‌شود.

با این حال آنچه برخی از کاربران منتظر آن بودند گزینه‌ی توقف و پخش موسیقی روی مچ بند بود. همینطور با جفت شدن به هدفون/هندزفری به‌طور جداگانه از گوشی موسیقی پخش می‌کرد. شاید این تغییرات را در نسخه‌های بعدی مچ بندهای شیائومی شاهد آن باشیم.

اگر به دنبال صفحه نمایش بزرگی برای مچ بند هوشمند خود هستید و همینطور پایش سطح اکسیژن خون برایتان اهمیت بالایی دارد، می بند ۶ ارتقاء قابل توجهی نسبت به می بند ۵ داشته و تمامی این نیازهایتان را رفع می‌کند.

 

مشخصات می بند ۶ (Mi Band 6)

ابعاد دستگاه ۱۲.۷ * ۱۸.۶ * ۴۷.۴ mm
ابعاد نمایشگر ۱.۵۶ اینچ
نمایشگر AMOLED با رزولوشن ۳۲۶PPI
وزن ۱۲.۸ گرم
جنس بدنه آلیاژ آلومینیوم
طول بند ۱۵۵-۲۱۹ سانتی‌متر قابل تنظیم
سیستم عامل قابل پشتیبانی اندروید بالای ۵ و ios بالای ۱۰
حجم باتری ۱۲۵ میلی‌آمپر
نوع باتری لیتیوم پلیمر
ولتاژ ورودی ۵ ولت dc
جریان ورودی حداکثر ۲۵۰ میلی‌آمپر
ضد آب تا عمق ۵ متر
بلوتوث نسخه ۵ کم مصرف
اقلام داخل جعبه دستگاه می بند ۶، بند (که به دستگاه متصل است)، کابل شارژ مغناطیسی و دفترچه راهنما

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط