اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » بررسی ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶

بررسی ساعت هوشمند اپل واچ سری ۶

سهیلا عادل زاده
سهیلا عادل زاده
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

در این مقاله به بررسی دقیق اپل واچ سری ۶ (Apple Watch 6) و قابلیت‌های منحصربه فرد آن خواهیم پرداخت تا با تفاوت‌های جدیدترین ساعت‌ هوشمند اپل با سری‌های پیش از آن آشنا شوید.

همانطور که در جریان رویداد اخیر دیدیم، اپل با آنکه از آیفون جدیدش (iPhone 12) رونمایی نکرد ولی در عوض، از دو ساعت هوشمند جدید پرده برداشت. یکی از این ساعت‌ها اپل واچ سری ۶ که بود که پرچم‌دار اپل نیز معرفی شد و ساعت دیگری که معرفی شد، اپل واچ اس ای (نسخه اقتصادی) بود.

اما ممکن است برای‌تان سوال ایجاد شده باشد که چه تفاوت‌هایی بین این دو ساعت وجود دارد و آیا با توجه تفاوت قیمت این دو ساعت هوشمند، قابلیت‌های اپل واچ سری ۶ از چه قرار است و چه ویژگی‌هایی آن را متفاوت با سایر ساعت‌های هوشمند اپل و حتی سایر برندها می‌کند. اگر به دنبال جواب برای این سوال‌ها هستید، با ما همراه باشید تا ویژگی‌های این ساعت هوشمند و پرچم‌دار اپل را به صورت دقیق برای‌تان شرح دهیم.

اپل واچ سری ۶

همانطور که در رویداد Apple Time Flies دیدیم، همیشه قرار نیست فقط آیفون به عنوان محصول مهم اپل معرفی شود و این افتخار حتی می‌تواند نصیب یک ساعت هوشمند هم شود.

از سال ۲۰۱۵ که ساعت‌های هوشمند اپل به بازار آمدند تاکنون، هرسال شاهد معرفی آیتم جدیدی برای اپل واچ بوده‌ایم. این ویژگی‌های جدید شامل پشتیبانی از سیم‌کارت، نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) و ردیابی ضربان قلب می‌شوند که با هر سری جدید ساعت هوشمند، معرفی شدند.

ممکن است دوست داشته باشید

قبل از معرفی از اپل واچ ۶، تنها اطلاعاتی که از قابلیت‌های این ساعت هوشمند داشتیم بر اساس اطلاعات لو رفته از شرکت اپل و برخی حدس و گمان‌های مختلف بود.

اما اکنون با معرفی اپل واچ ۶، برخی از حدسیات درست از آب در آمدند و البته برخی نیز رد شدند.

شرکت اپل نیز از قبل اعلام کرده بود که اپل واچ ۶ روی موضوع اهمیت خانواده و سلامتی متمرکز است که با رونمایی از آن، صحت این ادعا معلوم گشت. در ادامه با برخی ویژگی‌های مهم اپل واچ سری ۶ آشنا خواهیم شد.

قابلیت کنترل اکسیژن خون

این ساعت هوشمند مجهز به سیستم هوشمند کنترل اکسیژن خون است و قابلیت حساب کردن سطح اکسیژن خون  در کمتر از ۱۵ ثانیه را دارد. این قابلیت که SpO2 نیز شناخته می‌شودف برای کودکان نیز قابل اجرا است. اپل واچ سری ۶ با این ویژگی قادر است تا به طور مداوم سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری کند و این قابلیت برای زمانی که ورزش می‌کنید، بسیار کاربردی است.

برای مثال، هنگامی که در حین ورزش کردن و یا سایر فعالیت‌ها، دچار افت سطح اکسیژن در خون شوید، اپل واچ سری ۶ به شما هشدار خواهد داد.

قابلیت Fitness Plus

فعالیت‌های فیزیکی زیادی بر سلامتی اثر دارند که می‌توانند توسط اپل واچ نیز کنترل شوند. آیتم‌هایی همچون سطح اکسیژن خون، ردیابی خواب و برآورد میزان فعالیت، ورزش و انجام حرکات تمرینی از جمله این فاکتورها هستند.

اپل، همه‌ی این ویژگی‌ها را در اپل واچ ۶ گنجانده است. در اپل واچ ۶ قابلیت ارائه برنامه‌های ورزشی نیز قرار گرفته است که البته برای استفاده از آن باید به صورت ماهیانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید.

 

تنظیمات خانواده (Family Setup)

با قابلیت Family Setup، پدر و مادرها می‌توانند از طریق اپل واچ بر روی رفت آمد فرزندان‌شان کنترل کامل داشته باشند. در واقع این ویژگی لوکیشن دقیق فرزندشان را به آن‌ها نشان خواهد داد.

از سوی دیگر از طریق imessage نیز می‌توانند متوجه شوند که چه کسانی با کودک‌شان در ارتباط است. برای پیگیری این قابلیت‌ها نیازی نیست که کودک هم گوشی آیفون داشته باشد! بلکه از طریق اپل واچ سری ششم این ویژگی‌ها ممکن می‌شود.

 

قابلیت پایش خواب

بسیاری از کاربران اپل، خواهان ایجاد چنین قابلیتی برای اپل واچ بودند و حال یا اپل واچ سری ۶ می‌توان کیفیت خواب را با استفاده از این ویژگی مانیتور کرد.

 

محافظت بیشتر در مقابل آب

گفته می‌شود این ساعت هوشمند با توجه به قابلیت تخلیه آب، بهتر از سری‌های قبلی اپل واچ، در برابر آب مقاوم خواهد بود.

 

عمر باتری اپل واچ سری ۶

اپل اعلام کرده است که این ساعت هوشمند همچنان ۱۸ ساعت باتری نگه می‌دارد. البته فرایند شارژ اپل واچ سری ۶ سریع‌تر انجام می‌گیرد؛ یعنی در عرض تقریبا یک‌و‌نیم ساعت، درصد شارژ باتری از صفر به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

 

صفحه‌نمایش همیشه ‌روشن (Always-On Display)

صفحه‌نمایش همیشه ‌روشن یا Always-On Display در این ساعت هوشمند جدید، تقریباً دو و نیم برابر روشن‌تر از اپل واچ سری قبل است. در این حالت خوانایی در اپل واچ جدید بهتر خواهد بود.

همچنین در این ساعت هوشمند می‌توان نوتیفیکیشن‌ها، کنترل سنتر و تغییر واچ‌فیس‌ها بدون بیدار کردن کامل نمایشگر کنترل نمود.

 

قابلیت ارتفاع سنج

یکی از قابلیت‌های جدیدی که اپل در این ساعت هوشمند اضافه نموده است، حسگر ارتفاع‌سنج است که به صورت لحظه‌ای و خیلی سریع، قادر است ارتفاعی که در آن حضور دارید را اندازه‌گیری کند.

طبق گفته‌ی اپل، این ارتفاع‌سنج، دقت بسیار بالایی دارد.

 

رنگ‌های اپل واچ سری ۶

اپل واچ‌های الومینیومی در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری، طلایی، گرافیتی و طلائی ساخته شده‌اند. البته مدل ویژه‌ی آن رنگ قرمز دارد. ( Product RED)

مدل فولادی و ضدزنگ اپل واچ سری ۶ با رنگ‌های گرافیتی یا طلایی به بازار می‌آید.

مدل رده‌بالای Edition آن نیز در نسخه‌های تیتانیومی طبیعی یا تاریک به بازار می‌آید.

اپل اعلام کرده است که مدل‌های آلومینیومی این ساعت هوشمند از آلومینیوم قابل بازیافت ساخته شده است و از نسخه‌ی سرامیکی نیز در این سری خبری نیست.

 

قیمت اپل واچ سری ۶

جدیدترین ساعت هوشمند اپل قرار است با قیمت پایه‌ی ۳۹۹ دلار برای مدل ۴۰ میلی متری به بازار آید. این قیمت مشابه قیمت عرضه مدل پایه‌ی سری ۵ است.

مدل‌های سلولار Apple Watch 6 نیز با قیمت پایه ۴۹۹ دلار عرضه می‌شود.

جهت خرید ساعت‌های هوشمند اپل اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط