اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » ویژگی‌های جدید حالت فوکوس اپل

ویژگی‌های جدید حالت فوکوس اپل

عاطفه نبیان
عاطفه نبیان
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

یکی از ویژگی‌های اپل در iOS15، وجود حالت فوکوس هست که ویژگی ارتقاء یافته‌ی حالت Do Not Disturb است. در این حالت به کاربر اجازه می‌دهد تا دسترسی‌های مختلف را برای  اپلیکیشن‌ها(apps)، مخاطبین و .. را با توجه به کار و نیاز خود، تنظیم کند. در این حالت شما می‌توانید وظایف خود را با توجه به نوع آن مثل وظایف کاری، مطالعه و … جداکنید و در زمان خودش انجام بدهید. حال، اپل در ورژن جدید سیستم عامل آیفون خود یعنی iOS16، این ویژگی را بهبود و ارتقاء داده است. با استفاده از ویژگی‌های جدید حالت فوکوس اپل شما می‌توانید تنظیمات آن را ساده‌تر و به صورت شخصی ایجاد کنید. از قابلیت‌هایی که به وسیله‌ی این ویژگی کاربران می‌توانند از آن بهره ببرند، شامل موارد زیر هست:

تنظیمات بهبودیافته‌ی حالت فوکوس

با استفاده از ایجاد تنظیمات شخصی، شما به راحتی می‌توانید هر حالت فوکوسی را تنظیم کنید. در ورژن قبلی برای ایجاد تنظیماتی همچون دسترسی اعلان‌های مخاطبین و برنامه‌ها (Apps) برای کاربر گیج‌کننده بود. اما در ورژن جدید، راهنمایی‌هایی را برای تمام ویژگی‌ها وقابلت‌های آن  قرار داده‌اند. این راهنما‌یی‌ها به کاربر این امکان را می‌دهد تا به راحتی متوجه چگونگی کار و مراحل انتخاب گزینه‌های تک به تک قابلیت‌های حالت فوکوس شود.

از دیگر ویژگی‌های بهبودیافته می‌توان به بخش Silence Notifications اشاره کرد. در ورژن قبلی سیستم عامل آیفون یعنی iOS 15‌، شما امکان بی‌صدا کردن برنامه‌ها و مخابطبین را نداشتین. اما، به وسیله‌ی iOS16، شما در بخش Silence Notifications امکان بی‌صدا یا باصدا کردن اعلان‌های اپلیکشن‌ها و مخاطبین وجود دارد.

پس، شما با ورژن جدید حالت فوکوس می‌توانید انتخاب کنید که چه کسی به شما تماس بگیرد. همچنین، می‌توانید سفارش‌سازی صفحه نمایش، تنظیم برنامه‌های فوکوس، فیلترسازی صندوق ایمیل و مرورگر Safari را انجام دهید.

سفارش‌سازی صفحه‌نمایش (Screens)

با iOS16 شما می‌توانید هرآنچه که مربوط به حالت فوکوس هست را سفارشی کنید. از جمله مواردی که امکان تنظیم و تغییر به وسیله‌ی حالت فوکوس در زمینه‌ی نمایشگر هست را می‌توان به صفحه اصلی (Home Screen)، صفحه قفل (Lock Screen) و صفحه ساعت اپل واچ (Apple Watch face) اشاره کرد.

ممکن است دوست داشته باشید

حالت فوکوس و سفارش‌سازی صفحه‌قفل (Lock Screens)

به وسیله‌ی سفارش‌سازی صفحه قفل، شما می‌توانید یک صفحه قفل را مطابق با فوکوس تنظیم کنید و ظاهری متفاوت در طول روز به گوشی خود بدهید. برای مثال، اگر  در محل کار هستید و حالت تمرکز کاری را انتخاب کردید، می‌توانید یک صفحه قفل با سبک و ویجت‌هایی که برای کارتان مفید هستند راه‌اندازی کنید. سپس زمانی که در خانه هستید، می‌توانید تنظیمات کاملاً متفاوتی داشته باشید.

امکان پیشنهاد Lock Screen and Home Page و حالت فوکوس

زمان ایجاد یک فوکوس جدید، امکان پیشنهاد صفحه قفل‌های متفاوت توسط iOS به شما فراهم می‌شود. به عنوان مثال، زمانی که در خانه هستید، یک صفحه قفل تصویری به شما پیشنهاد می‌شود. زمانی هم که در محل کار هستید، یک Lock Screen متفاوت‌تر و با اطلاعات بیشتر به شما نمایش داده می‌شود. این حالت پیشنهادی برای Home Page هم ممکن است. در واقع، صفحه اصلی و ویجت‌هایی که با حالت فوکوس مورد نظر بیشترین ارتباط را دارد، برای آن پیشنهاد می‌شود.

امکان ایجاد فیلتر برروی دورن‌برنامه‌ها

فیلترهای فوکوس یکی از ویژگی‌های جدید در iOS16 هست که کاربر می‌تواند تقویم، ایمیل، پیام‌ها  و مروگر Safari را به صورت دلخواه تنظیم کند تا موارد مورد نیاز فقط نمایش داده شود. در این حالت شما می‌توانید در تقویم فقط رویدادهای مرتبط با هر حالت فوکوس را مشاهده کنید. حساب‌های ایمیل خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا برای هر حالت فوکوس ایمیل‌های مرتبط با آن را دریافت کنید و یا حتی ایمیل‌های شخصی خود را مسدود کنید. همچنین، پیام‌ها را می‌توان با توجه به مخاطبین به شما نمایش بدهد و یا ندهد. علاوه بر آن می‌توان حالت کم مصرف و تاریک (Dark Mode&Low Power Mode) را برای هر کدام از فوکوس‌ها انتخاب کرد.

ویژگی API برای حالت فوکوس

با استفاده از ویژگی جدید حالت فوکوس که در iOS16 ایجاد شده است، شما می توناید برنامه و ایمیل‌های شخص ثالتث که مربوط به شدکت هم هست را مدیریت کنید و بروری آنها فیلتر قرار بدهید.

تنظیمات راحت‌تر اعلان‌ها برای حالت فوکوس

به وسیله‌ی Focus Status، شما می‌توانید انتخاب کنید که آیا حالت فوکوس و بی صدا بودن برای مخاطبین اعلام و اشتراک‌گذاری شود یا خیر.

تنظیم لیست دسترسی، مسدودی و اعلان‌ها

با ستفاده از لیست‌های Silence and Allow شما به راحتی می‌توناید اعلان‌ها و اشتراک‌گذاری آنها با مخاطبین را به راحتی تنظیم کنید. این ویژگی یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های فوکوس جدید و iOS16 هست. به وسیله‌ی این ویژگی شما می‌توانید برنامه خاصی را مسدود کنید، بی صدا کنید و ….

خرید آیفون:

 

شما می‌توانید برای خرید آیفون از فروشگاه آروند با بهترین قیمت و گارانتی آروند خریداری نمایید. همچنین خدمات پس از فروش این کالا نیز در گارانتی آروند ارائه می‌شود.

همچنین شرایط ضمانت‌های طلایی و سبز آروند را نیز می‌توانید از این لینک بخوانید

خرید آیفون با گارانتی آروند به صورت مستقیم

درخواست تعمیرات تخصصی آیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط