اطلاعیه مهم پذیرش و تحویل دستگاه ها در اسفندماه ..!

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
خانه » مچ بند هوشمند یا ساعت هوشمند؟

مچ بند هوشمند یا ساعت هوشمند؟

پوریا مرادی
پوریا مرادی
اشتراک گذاری
فهرست مطالب

امتیاز دهید!

میانگین امتیازات: / 5.

امتیاز دهید!

تکنولوژی روز به روز گسترده‌تر از قبل می‌شود و هر روز نیاز به ابزار و و سایل هوشمند بیشتر در زندگی احساس می‌شود. اما در عین حال با وجود افزایش نیاز به تکنولوژی و گستردگی این مبحث، گاهی انتخاب میان چند گجت هوشمند بسیار کار دشواری می‌شود؛ چرا که ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند هر دو تا حد زیادی مشابه یکدیگر هستند و فقط نیاز به یکی از آن‌ها را داریم.

در این مقاله به بررسی گجت‌های مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند می‌پردازیم تا انتخاب را برای کاربرانی که قصد خرید آن را دارند ساده‌تر کنیم. با این که هر دو گجت روی مچ دست بسته می‌شوند و کارکرد هر دو دستگاه تقریبا مشابه یکدیگر هستند پس کدام بهتر است؟ این سوالی است که تقریبا اکثر کاربران در ذهن خود دارند و به اشتباه برخی فکر می‌کنند که ساعت بهتر از مچ بند است!

اگر مچ بند هوشمند و ساعت هوشند را دیده باشید متوجه شدید که هر دو ویژگی‌های مشترکی دارند. به طور مثال هر دو زمان را نشان می‌دهند، ویژگی‌های سلامتی و تناسب اندام دارند (مانند گام شمار، سرعت سنج، پایش خواب، پایش ضربان قلب، سطح اکسیژن خون و …) و همینطور هر دو با تلفن‌های هوشمند سازگار هستند.

شاید اولین تفاوتی که همه با آن برخورد داشته‌اند اندازه‌ی صفحه نمایش و ابعاد آن‌ها باشد اما تفاوت‌های دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

اولین نکته نام آن‌ها است. مچ بند هوشنمد را Smart Fitness نیز می‌نامند که این نام هویت اصلی مچ بند هوشمند را نمایان‌تر می‌کند. این نام به این معنی است که مچ بند هوشمند بر تناسب اندام شخص تمرکز دارد در صورتی که ساعت هوشمند یک مجموعه‌ای کامل از پایش تناسب اندام شخص، ارتباطات، ظاهری متناسب با مد و زیبایی و در بعضی مدل‌ها نقش یک تلفن هوشمند روی مچ دست را انجام می‌دهند.

ممکن است دوست داشته باشید

ابعاد و اندازه صفحه نمایش:

به طور معمول ساعت‌های هوشمند دارای صفحه‌ی نمایش بزرگتری نسبت به مچ بند هوشمند هستند. اندازه‌ی صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند معمولا بین ۱ تا ۳ اینچ است و اندازه صفحه نمایش مچ بند هوشمند بین ۰ تا ۱ اینچ است.

علاوه بر این صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند به‌طور کامل با صفحه لمسی سازگار است اما در مچ بندهای هوشمند لمسی بودن تمام صفحه نمایش اجبار نیست و حتی می‌توانند دارای یک دکمه‌ی فیزیکی باشند. البته که پیشرفت تکنولوژی و سهولت در استفاده باعث شده تا صفحه نمایش تمام لمسی به تمام مچ بندهای هوشمند هم اضافه شود.

صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند دارای نمایشگر‌هایی با کیفیت تصویر بالا و رنگ‌های متنوع هستند اما نمایشگر مچ بندهای هوشمند یا تک رنگ هستند و یا از کیفیت بالایی برخوردار نیستند.

همانطور که گفتیم بندهای هوشمند تمرکز اصلیشان بر روی تناسب اندام و سلامت بدن است؛ به همین دلیل ویژگیهایی از جمله گام شمار، پایش ضربان قلب، پایش خواب و سایر ویژگی‎‌های سلامتی از موارد اصلی در آن‌ها است.

در صورتی‌که یک ساعت هوشمند علاوه‌بر تمامی ویژگی‌های مچ بند هوشمند دارای قابلیت‌های بیشتری از جمله جای سیم‌کارت، اتصال به Wifi، شبکه اینترنت LTE، برنامه‌های مستقل از گوشی و حتی ویژگی‌های بهداشتی پیچیده‌تری است.

از نظر استفاده و کاربرد:

تفاوت عمده و اصلی میان مچ بند و ساعت هوشمند این است که قصد دارید از آن کجا و چگونه از آن استفاده کنید. یک ساعت هوشمند بسیارشبیه به یک ساعت معمولی و روزمره طراحی شده که بتوان آن را در هر شرایط و استفاده‌ی روزانه استفاده کرد. بندهای ساعت هوشمند ممکن است از استیل ضد زنگ، چرم، لاستیک (اسپرت) و یا مگنتی باشند که می‌توان آن‌ها را در مناسبت‌ها یا گردش‌های مختلف تعویض کرد.

مچ بندهای هوشمند ورزشی همانطور که از نامش مشخص است بهتر است در حین فعالیت‌های ورزشی یا تفریحی استفاده شوند. همینطور بیشتر اوقات دارای بندهای لاستیکی هستند.

بند هوشمند یا ساعت هوشمند ؟

در صورتی که بیشتر وقت خود را به پیاده‌روی روزمره می‌پردازید و یا هر روز بیشتر از اینکه وقت خود را در مهمانی‌ها یا جلسات بگذرانید ورزش می‌کنید، بهتر است از یک مچ بند هوشمند استفاده کنید.

تفاوت میان ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند

سیستم عامل:

یکی دیگر از تفاوت‌های اصلی این دو سیستم عامل است که ساعت‌های هوشمند به سیستم‌عامل مجهز هستند و ویژگی‌ها و برنامه‌های مختلف و پیچیده‌تری دارند. علاوه بر این نیازمند صفحه‌ای بزرگتر برای کار با این نرم‌افزارها هستند و از این نظر بسیار پیشرفته‌تر از مچ بندهای هوشمند هستند.

ساعت‌های هوشمند به واسطه‌ی سیستم عامل می‌توانند جداگانه از تلفن همراه کاربردی مانند گوشی را داشته باشند؛ با آن‌ها تماس برقرار کنید، صحبت کنید، پیام ارسال کنید، به شبکه‌هیا اجتماعی متصل شوید و حتی موسیقی گوش دهید. نمایش اعلان‌ها نیز در ساعت‌های هوشمند بهتر از بندهای هوشمند است.

عمر باتری:

ساعت‌های هوشمند به واسطه‌ی صفحه نمایش بزرگتری که دارند و کیفیت تصویر بهتری ارائه می‌دهند، به اینترنت متصل می‌شوند و بسیاری از کارها را بدون نیاز به گوشی با آن‌ها انجام می‌دهید طبیعتا مصرف باتری بیشتری نیز دارند. البته از باتری با حجم بالاتری نسبت به مچ بند هوشمند نیز برخوردار هستند. به طور معمول پس از یک روز استفاده، حدودا به مدت ۱ ساعت باید ساعت هوشمند را مجدد شارژ کنید در صورتی که مچ بندهای هوشمند با یک بار شارژ شدن، ۲ تا ۵ روز کاری بی نیاز از شارژ مجدد هستند.

قیمت

درحالی که قیمت این گجت‌های پوشیدنی بسیار به مدل و برند آن‌ها بستگی دارد اما ساعت‌های هوشمند معمولا قیمتی بسیار بیشتر از مچ بندهای هوشمند دارند. قیمت اصلی‌ترین وجه تمایز میان این دو گجت است.

نتیجه گیری

درصورتی که شما به دنبال گجتی هستید که برای استفاده‌ی روزمره روی مچ دست خود بپوشید، بدون توجه به هزینه‌ی آن باید یک ساعت هوشمند خریداری کنید. از سوی دیگر اگر شما اهل سلامت، تناسب اندام و ورزش هستید، یک مچ بند هوشمند برای نیازهای شما کاملا راضی کننده است. این مچ بند هزینه‌ی زیادی ندارد و می‌توانید آن را در تمام طول روز دست کنید و حتی نگران آسیب دیدن به آن هم نباشید. تنها نکته‌ی منفی آن این است که برخی ویژگی‌هایی که شاید حین ورزش نیاز به آن داشته باشید مانند تماس برقرار کردن و پیام دادن را از دست بدهید.

تمامی این موارد برای ساده‌تر کردن تصمیم شما برای انتخاب میان مچ بند هوشمند و ساعت هوشمند بود. پس علاوه بر مطالعه این موارد و تطبیق آن‌ها با خواسته و نیاز خودتان اقدام به تصمیم‌گیری کنید. مهم‌تر اینکه از تصمیم خود پشیمان نشوید و از گجت جدیدتان لذت کافی را ببرید.

 

در آخر هر سوالی در این مورد را می‌توانید در کامنت بپرسید و ما پاسخگوی شما هستیم.

 

گارانتی به تنهایی کافی نیست!

 

گارانتی تنها ایرادات خودبه‌خودی و کارخانه‌ای دستگاه شما را شامل می‌شود اما با ضمانت تکمیلی طلایی آروند، خیال خود را علاوه‌بر موارد گارانتی، در مقابل حوادث و صدمات اتفاقی که توسط فرد هم ممکن است برای دستگاه اتفاق بیافتد نیز آسوده می‌کنید.

همچنین با خرید محصول با گارانتی آروند وارد باشگاه مشتریان شده و از مزایا و هدایای ویژه‌ی ما نیز بهره‌مند خواهید شد.

خرید محصولات با گارانتی آروند به صورت مستقیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقاله های مرتبط